Stel je persoonlijke vraag #54

Ik had ook een collega met een pinda allergie, dat wist ik aanvankelijk niet, dus ik was wat pinda’s aan het snacken en toen vroeg ze of ik mijn bakje dicht wilde toen. Prima, geen probleem. Daarna ook geen pinda’s of pindakaas mee naar werk genomen. Zie ik haar een paar weken later een boterham met pindakaas eten, bleek dat ze helemaal niet zo allergisch was en dat ze af en toe een “cheat day” deed.

19 likes

Olie die geen gezag duldt :smile:

60 likes

O dan spel ik het al mijn hele leven fout😭
Arachide blijkbaar

1 like

Komen jouw ouder(s) wel eens bij jou thuis op visite zonder dat jij ze uitnodigt? Niet onaangekondigd, maar meer dat het initiatief ook echt vanuit hen komt.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Lijkt me dan niet. Degene die ik ken met pinda-, amandel- én notenallergie heeft echt binnen no time een keel die dichtgaat en moet er meteen een epipen in jassen en naar de SEH (ik dacht voeger altijd dat een epipen genoeg was, maar dat is dus niet zo, dat is alleen om te zorgen dat je niet meteen doodgaat en tijd hebt om naar het ziekenhuis te gaan)

7 likes

Ben jij wel eens in Bergen geweest?

• Ja Bergen in Noorwegen
  • Ja Bergen op Zoom
  • Ja Bergen in Limburg
  • Ja Bergen in België
  • Ja Bergen-Belsen
  • Nee geen Bergen bezocht

0 stemmers

3 likes

En Bergen in Noord Holland!

67 likes

Wel de beekse bergen

37 likes

Ja, bergen aan zee natuurlijk

8 likes

Bergen aan Zee is een tweede dorp haha, je hebt ook echt het dorp Bergen.

6 likes

Ontbijt jij altijd?

• Ja elke dag
  • Soms
  • Nooit
  • De meeste dagen van de week wel

0 stemmers

Ik ontbijt altijd maar er was vandaag haast en ff geen tijd. Het is nu half 12 en ik ben kotsmisselijk doordat ik niet heb kunnen ontbijten.

Maar alleen omdat ik een kat heb

35 likes

Ja same anders zou ik het wel prima vinden.

3 likes

Ik vind dit leuk! En ik ben niet per se een hondenliefhebber. Alleen 1 vriend heeft een hond en die laat zoveel scheten. Echt nasty, maar die is nog jong dus ja dat was dan het excuus. Maar alsof die hond als die ouder wordt niet meer het hele huis vergast?

3 likes

Het enige nadeel aan dat ik een kat heb vind ik dat ik niet meer honden van vrienden op bezoek kan hebben :pleading_face:

3 likes

Voor degene die een hond hebben en die meenemen als je op bezoek gaat, geef je dit van tevoren aan?

• Ja natuurlijk
  • Ligt aan de personen waarbij ik op bezoek ga
  • Nee gewoon lekker spontaan de hond meenemen

0 stemmers

De vriend van een vriendin van mij heeft gezegd dat een hond van een andere vriendin niet meer welkom was. Ze nam die standaard mee. Zij hebben verder geen andere huisdieren maar hij was naar eigen zeggen “zat van dat beest”. Jeetje haha maarja iig wel eerlijk.

2 likes

Ja, kom maar binnen en blijf gezellig logeren

Nee, jij staat niet op de gastenlijst bye

72 likes

Ik had laatst een verkouden peuter op bezoek die de hele tijd met vieze handjes overal aanzat en dan die snotneus en dat genies op mijn bank!! :face_exhaling: ik werd gek
Echt 100x liever een hond

42 likes

Ligt echt heel erg aan de hond. Als er zoals in jouw voorbeeld al instructies bij komen kijken hoe om te gaan met de hond dan mag de hond fijn in zijn eigen huis blijven totdat zijn baasjes hem beter opgevoed hebben en ze hem mee kunnen nemen zonder allerlei instructies. Maar als het een fatsoenlijk opgevoede hond is, helemaal prima

5 likes

Ik heb mensen in mijn omgeving die niet van een kruimel doodgaan, maar wel ernstige klachten hebben en die dragen ook een epipen bij zich. Ook doordat een allergische reactie hoe ouder je wordt steeds heftiger kan worden. Dus als kind alleen tintelingen, als tiener luchtwegklachten en als volwassene benauwd en dan in de loop van de tijd erger. Je weet dan nooit hoe een eventuele volgende keer uitpakt en daarom moet die epipen altijd mee.
Dat is dan wel een ander soort allergie dan wanneer je bij een vleugje van een pinda al dood kan gaan.
Dat lijkt me echt eng. Ook als ouder van een allergisch kind. Ik zou 24/7 ongerust zijn dat mijn kind op bijvoorbeeld een sportdag een kind treft dat op een onbewaakt moment een boterham pindakaas uit de tas haalt.

5 likes