Stel je persoonlijke vraag #54

Ja oké, maar niet zeiken over mijn bakje pinda’s als je zelf russian roulette speelt met het eten van een boterham met pindakaas.

5 likes

Wat een onzin eigenlijk als je daarvan een meltdown zou krijgen.
Je kan de gelijkenis toch niet ontkennen. Kinderen en dieren zijn vaak ongeleide projectielen en laten zich leiden door impulsen en instincten. Iets moet nú gebeuren en er wordt geen seconde stilgestaan bij de consequenties. Pas na de kleuterleeftijd gaat dat er een beetje af.

Edit: ik vind het niks als hier een hond komt en het baasje weet dat ook. Dus het niet dat ik dan niks zeg maar ook niet dat de hond niet mee mag. Alleen in het geval dat er geen andere oplossing is (en dat komt niet vaak voor), vind ik het ok. Maar dan weet diegene ook dat ik het niks vind en houdt die hond in toom. Ik vind honden of kattenharen/kwijl op mijn kleding of handen al vies/irritant, laat staan door mijn hele huis/op mijn bank.

4 likes

Heb jij wel eens een van de 25 Apple Watches of VVV Cadeaukaarten van €300,- gewonnen met het invullen van een CBS vragenlijst?

• Ik doe nooit mee
  • Ja, na 1 keer al gewonnen
  • Ja, en ik heb het meerdere keren ingevuld
  • Nee, en heb het 1x ingevuld
  • Nee, en ik heb het al meerdere keren ingevuld
  • Ik krijg nooit een uitnodiging/woon niet in NL/heb geen huis

0 stemmers

2 likes

Ja over zulke gevallen had ik het ook niet natuurlijk :upside_down_face:
Ik wil weten wat die persoon dan reageerde op de vraag “huh jij mocht toch geen pindas???”

Daarom is de school van mijn kind volledig noot-vrij. Vrij rigoreuze maatregel maar goed, veiligheid boven alles.

2 likes

Een iPad 🫶

5 likes

Daarom zei ik juist sportdag met andere scholen! Of hebben ze dat niet? Ik had vroeger op school wel competities met andere scholen van andere dorpen. Om dan erop te vertrouwen dat dat goed is doorgesproken met alle scholen/verzorgers etc; ik zou heel nerveus zijn.

De nerveuze beesten met de nickname ‘hij doet niks hoor!’ mogen ook thuisblijven :sob:

4 likes

Stel een vriendin komt naar je toe met haar hond om samen te gaan wandelen, de hond heeft onderweg gepoept, ze heeft het in een zakje mee en doet dat in jouw vuilnisbak in de keuken.
Wat zou je hiervan vinden.

• Ik zie het probleem niet
  • Zou niet mijn keuze zijn maar prima hoor.
  • Nope…NIET okee.
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

3 likes

Doe het lekker in m’n kliko maar niet in de keuken

29 likes

Haha ja dit. Prima om thuis weg te gooien, maar niet in de keuken. De poepluiers van mn kind worden daar niet eens weggegooid, laat staan een hondendrol.

11 likes

Ik heb zelf een hond dus er kan niet ‘zomaar’ een andere hond naar binnen als ze elkaar nog niet kennen. Dus dan zou ik eerst de gelegenheid willen hebben om buiten te wandelen en daar kennis te maken en dan kijken of die andere hond mee naar binnen kan. De hond van een vriendin van mij heeft mijn hond vorig jaar hard gebeten dus die hoef ik echt niet binnen te hebben.

En als ik op bezoek ga bij bijv. mijn moeder of een goede vriendin dan zeg ik niet dat ik mijn hond meeneem omdat dat niet nodig is maar als ik bij iemand die ik niet goed ken/voor het eerst op bezoek ga vraag ik altijd of het mag.

2 likes

Naam en toenaam in het lokale blad te publiceren om zo mogelijk geld terug te krijgen als gemeente

• Moet kunnen
  • Is dit niet tegen de privacywet?
  • Goed idee. Ik ga gelijk een advertentieruimte kopen bij een krant. Iemand is mij nog een tikkie verschuldigd
  • De wereld is knettergek geworden

0 stemmers

1 like

Ik zou het zelf geen probleem vinden maar mijn vriend is bang voor honden. Dus zou eerst bij hem navragen en anders gewoon zeggen nee sorry

1 like

Ik geef het niet aan, maar ik vraag of het kan. Ik vind het heel raar om ervan uit te gaan dat je hond zomaar mee kan, er zijn zoveel redenen waarom dat onprettig of onhandig kan zijn. Ook bij mensen waar ze eerder welkom was maar niet standaard over de vloer komt blijf ik het vooraf even vragen.

2 likes

Ik vond dit dus zelf echt te smerig. Het stonk ook. Ze vroeg niet of het okee was, dan had ik wel gezegd, doe maar ff in de kliko.

Ik ben geen hondenmens, vind ze vooral vies/irritant (ja shoot me) maar ik ben dus toch niet de enige die dit net te ver vond gaan.

1 like

Wajo dat dit een echte situatie is :nauseated_face:

7 likes

Nee gatver, ik zou het zelfs niet in mijn kliko willen. Gooi maar in de openbare prullenbak in mijn straat.

6 likes

Moet ze het dan in haar tas meenemen?
Serieuze vraag, ik heb geen kliko en ook geen andere openbare prullenbak dicht in de buurt dus ik zou het echt niet weten

4 likes

Een openbare vuilnisbak