Stel je persoonlijke vraag #54

Begrijpelijk, eigenlijk is het het voorland van een rollator.

Het is de versnelling van de natuurlijke aftakeling van je lichaam. Wat je voor je 50e al verloren bent aan fitheid krijg je nooit meer terug, dat is je startpunt van waar het alleen maar erger wordt. Alleen maar verder de ellende in. Tot je op een dag niet meer kan opstaan en lopen en je langzaam in je stoel wegkwijnt in je gebochelde calcium onttrekkende lichaam.

Gewoon zelf fietsen en dagelijks strekken!!! En anders wil ik jullie over 50 jaar niet op dit forum zien kankeren over hoe zwaar het allemaal is.

45 likes

Haha ja dit had mijn vader ook, die fietst veel maar altijd op een elektrische fiets. Toen hij hier logeerde ging hij mijn dochter ophalen met mijn fiets, hij heeft het er nog steeds over, hoe ontzĆ©ttend zwaar mijn fiets fietst. Mijn dochter wil ook liever niet meer dat opa haar ophaalt met de gewone fiets ā€˜hij komt eigenlijk helemaal niet vooruit, we staan meer stil’ :smile:
(hij is overigens wel bejaard dus prima dat hij de elektrische fiets pakt, anders zou hij helemaal niet bewegen denk ik)

3 likes

Ik heb ook een elektrische fiets and i love it. Maar ik heb wel besloten als deze op is, wat best snel gaat zijn, dat ik gewoon een goede, lichtgewicht fiets met versnellingen neem.
Vind het inderdaad heerlijk dat ik niet meer zweet en die van mij heeft echt trapondersteuning dus je moet zelf ook nog wat doen. Op die van een vriendin voel je heel de tijd niets tot je 'm zo hoog zet dat je vooruit geduwd wordt.

3 likes

Ben je liever

• Lui dan lelijk
  • Lelijk dan lui

0 stemmers

Heb jij een scooter?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Overschat jij jezelf vaak? Bijv denken dat je wel een marathon kunt rennen terwijl je nog nooit langer dan 5km gerend hebt

• Ja ik denk vaak wel dat ik iets kan
  • Nee ik schat mezelf altijd precies goed in
  • Nee ik onderschat mijzelf juist vaak

0 stemmers

1 like

Het is een van die dingen die gewoon voor gezonde jonge mensen lui zijn en dat weet ook iedereen wel maar ja mensen gaan zich dan toch in allerlei bochten wringen om het goed te praten. Categorie: ik eet niet vegetarisch want je hebt de voedingsstoffen van vlees nodig. Vliegen is slecht maar ik ga niet op vakantie, ik reis.

Own je verwende gedrag gewoon!!

6 likes

Kan jij 5 km rennen?

• Nee
  • Ja duh elk fucking mens in onze leeftijdscategorie zonder allerlei obscure aandoeningen of andere uitzonderingen zou gewoon een half uurtje moeten kunnen joggen echt wat een minimale prestatie is dat

0 stemmers

1 like

Nog erger! Een elektrische bakfiets! De gemiddelde forum nachtmerrie geloof ik :stuck_out_tongue:

2 likes

Hoe lang is die fiets meegegaan? Het klinkt niet of je hem al tien jaar hebt, dus waarom is dat zo kort?
En eventueel kun je de accu vervangen toch, of gaan die ontwikkelingen zo snel dat jouw accu niet meer te krijgen is?

1 like

Ik heb 'm nu 5 jaar. Maar de fiets was een demo model en niet gemaakt op wekelijks 100 km fietsen. De accu is niet meer leverbaar. M’n fietsenmaker adviseert wel dat ik tzt een nieuwe fiets neem, omdat deze wel continu te repareren blijft maar hij in de bouw keuzes heeft gemaakt die die nu niet meer zou maken. Ik heb bijvoorbeeld ook geen schijfremmen waardoor m’n remblokjes snel slijten.

3 likes

nee maar vooral omdat ik hardlopen HAAT, meer een mentale dan een fysieke blokkade :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ik ben de queen van de half gedane couch to 5k programma’s sinds 2010

Dus al met al zit die marathon wel snor

13 likes

De rollator heb ik ook al :joy:

3 likes

Haha ik heb die 5 keer voltooid en ook de 5-10. Ik kan het conditioneel ook wel maar ik heb een heel matige knie die na 20 minuten echt gaat zeiken.

4 likes

Ik vind veel mensen juist debiel omgaan met hardlopen. Maandenlang niks aan beweging gedaan, zitten vegeteren op de bank en dan hebben ze opeens een ingeving dat ze willen sporten en gaan ze met dat stramme zwakke lijf opeens een half uur of uur hardlopen :clown_face: Rip voor je knieƫn en ik zou ook uitkijken voor een hartaanval :smile::smile:

17 likes

Met een elektrische fiets ga je wel verder, ik fiets er makkelijk 50 km mee op een dag. Maar dat is minder inspanning dan 20 km fietsen op een gewone fiets. Je merkt er gewoon niks van dat je fietst en wordt ook niet moe. Ja je benen draaien een beetje maar that’s it.
En een elektrische bakfiets is wel makkelijk als je ergens heengaat waar je peuters + spullen nodig hebt maar alsnog vind ik een gewone fiets fijner voor elke dag. Veel meer voldoening ook.
En ouderen op e-bikes vind ik helemaal eng. Je wordt niet voor niets langzamer op een bepaalde leeftijd.

5 likes

Ik heb eigenlijk altijd in alles wat ik deed beter gepresteerd dan rennen, maar ik wil het zooooo graag kunnen. Het lijkt me zo lekker om dat casually te kunnen en overal ff te kunnen gaan hardlopen

Ga het nog maar eens proberen nu het weer mooi weer is

6 likes

Ik vind amateur marathon lopers ook een beetje geestesziek.

6 likes

Niks doen klinkt heel heftig (ik doe bijv yoga)
Maar ik merk dat ik wel meer moet doen. Met name kracht en conditie, denk ik
Ik moet sinds een jaar ineens echt bijkomen van t bed opmaken wtf dat was wel een red flag voor mij. Gisteren moesten een vriendin en ik rennen voor de trein en ik trok het bijna niet, nog een red flag

Dit is meteen het moment dat ik eens ga oriƫnteren wat nu het beste is om te doen, ik wil niet afvallen namelijk en ben bang dat je meteen gewicht verliest als je meer gaat sporten

3 likes

Ik vind dit altijd lastig te meten bij mezelf ofzo maar ik voel me nu echt lichamelijk goed, ik eet goed, sport regelmatig, heb veel energie om na werk dingen te ondernemen.

Maar heb het idee dat het ook sterk afhangt van het weer en ik me ā€˜s winters toch minder lekker voel, meer slaap nodig heb, minder zin om te sporten etc en dan voel ik me niet fitter dan ooit.

4 likes

Ik zit nu in de vicieuze cirkel van
pijn → je had ook moeten blijven sporten om deze pijn langdurig te voorkomen → maar het doet te veel pijn/ik maak het erger als ik op dit moment ga sporten → pijn blijft aanhouden
Vorige week had ik een dag geen last en toen ging ik dus rustigaan sporten en toen had ik direct daarna weer pijn :poop:

3 likes