Ik voelde dat de aftakeling al was ingezet maar ben nu fitter dan ooit. Helemaal in mn perimenopauze era en doe er nu heel veel aan zodat de aftakeling straks hopelijk mee valt. Wat iemand anders ook al zei: NU bouw je de basis op waar je later van profiteert.
In principe heeft elke auto een accu en niet alleen een elektrische.
Ik mocht alleen de basisschool wc-rolletje knutsels geven als kind, geen andere cadeaus want mn ouders vonden/vinden Moederdag en Vaderdag (en valentijnsdag en Halloween) overconsumptie en vies Amerikaans. Na de knutselleeftijd deden we er nooit meer iets mee.
Ik weet dus ook nooit wanneer het nou Moederdag of Vaderdag is.
Vind jij moeder en vaderdag te commercieel en vies Amerikaans?
- Nee ik vind het leuk en belangrijk
- Nee ik vind het wel oké
- Ja precies dit
0 stemmers
Ga jij Eurovisie kijken?
- Nee doe ik nooit
- Ja zoals altijd
- Ja dit jaar specifiek
- Nee dit jaar specifiek niet fuck de zionisten
0 stemmers
Ja maar ook vorig jaar al specifiek niet met dezelfde reden.
En over moederdag en commercieel. Ik heb m’n moeder wat bloemetjes uit onze tuin gegeven en m’n vader krijgt altijd een gedicht (in sinterklaasstijl, ik heb geen talent ofzo).
ja sorry laatst die elektrische dweil in het aankopentopic doe ff normi
Wat doet die dan? Ik bedacht me dat een stofzuiger een soort elektrische bezem is
Bezit jij een elektrische dweil?
- Ja
- Nee
- Nog niet maar wil wel
0 stemmers
ja iets met het water warmhouden en het vuile water scheiden ofzo
ik wil niet te veel judgen op hoe mensen hun leven wat makkelijker proberen te maken in een stressvol bestaan maar ugh we moeten een revolutie tegen de stress niet nog meer vervuilende onzinapparaten die je uiteindelijk 10 minuten moeite schelen
Laat mij en mijn dweil is met rust
Ja ik vind het leuk en belangrijk omdat Moederdag bij ons thuis vroeger een fijne traditie was. Ik heb daar warme herinneringen aan. Ontbijt op bed (en dus nadenken over wat vindt de ander lekker, waar maak ik iemand blij mee), een lelijke knutsel of iets anders zelf gemaaktst en een bos geplukt fluitenkruid uit de bosjes. Ik hoef geen cadeaus (want inderdaad overconsumptie en commercie, bah) en verder hoeft de dag ook helemaal niet anders dan normaal, maar deze traditie hou ik graag in stand voor mijn kind.
Het fluitenkruid heb ik leuke herinneringen aan dat we dat met mijn vader plukten, maar dat toen we inmiddels 16/17 waren we op zaterdagnacht dronken vanuit de kroeg naar huis fietsten en dan snel nog even zo’n bos plukten uit de berm zodat er in de ochtend iets stond
Ik vind het zoals met meer feestdagen en verjaardagen: iets vieren en iets leuks doen is helemaal gezellig, maar bij zinnen als ‘20% Moederdagkorting bij Hema’ oid breekt er toch wel iets in mij. Maar ik vind ook niet dat het feit dat dingen zo commercieel worden gemaakt betekent dat je het helemaal moet afzweren.
Ik denk ook dat iets als Moederdag belangrijker voelt voor moeders die de rest van het jaar niet zoveel waardering krijgen en het dan extra pijnlijk is als er niemand ff een kop koffie op bed komt brengen.
Het was, zoals @the.rebel.club al zei, een leuke traditie. Maar het verandert echt wel als je kinderen ouder zijn. Een knutsel van school: helemaal leuk, maar moeten stressen wat je nu weer moet kopen: niet nodig.
Mochten er nog mensen zijn die toch nog iets voor hun moeder willen: mijn broertje en ik hebben een paar jaar geleden een macaroniketting gemaakt en mijn moeder heeft bijna gehuild van het lachen. Het is een tijdloos cadeau
Hoe minder tijd ik besteed aan dweilen des te meer tijd ik heb om te fietsen op een gewone fiets
fixed that for you.
Je partner heeft iets verkeerds gegeten/buikgriep. Je woont in een huis zonder logeerkamer en slaapt samen in een een tweepersoonsbed. De zieke ligt de hele nacht te woelen. Moet steeds naar de wc. Na een tijdje zelfs overgeven.
De fitte partner wordt hierdoor uit zijn slaapgehouden.
Het bed en de bank zijn beide op dezelfde verdieping als een wc.
Wie slaapt op de bank?
- De zieke
- De fitte
0 stemmers
Hoe is dit een vraagstuk
Voor mij is het een leuk excuus om met de hele familie samen te zijn + mijn ouders (vooral mijn moeder eigenlijk, die trakteert zichzelf zelden op dingen die ze mooi of leuk vindt) een gezamenlijk en dus “groot” cadeau te geven met mijn broertje en zusje
Maar we zijn er niet mee opgegroeid, tussen de kleuterklas en het uit huis gaan van ons drie kinderen hebben we nooit wat gedaan
ja de tegenstelling is inderdaad het nut van een maar, dat hoef ik niet nog extra uit te schrijven