Stel je persoonlijke vraag #54

Wat een bizarre vraag.

73 likes

Ja

@anon44064118 oke mag

2 likes

Ik heb überhaupt geen airco 🫨

13 likes

Deze uitslag verbaast me echt, 100% dat ik liever op/naast de bank lig met een teiltje. Bij buikgriep liever nog op de badkamervloer eigenlijk. En ik wil mijn gezonde partner dan ook een goede nachtrust gunnen zodat ze me de volgende dag een droge geroosterde boterham kan brengen.

11 likes

Chocolade

• Bewaar ik in de koelkast
  • Bewaar ik buiten te koelkast
  • Alleen in de zomer in de koelkast
  • Bewaren? Ik eet het meteen op

0 stemmers

4 likes

Ik haat ijskastchocola :mad:

Een klein beetje gesmolten is lekker

18 likes

Ik bewaarde het altijd buiten de koelkast, maar mijn man is er heilig van overtuigd dat het Ć­n de koelkast moet en ik heb de strijd maar opgegeven. 9 vd 10 keer eet hij het toch in z’n uppie op omdat ik niets geef om chocola.

2 likes

Het maakt niet echt uit wat de situatie is, m’n partner slaapt op de bank. Of hij nou ziek is of ik.

4 likes

Heb jij je Ferrari al volgetankt vandaag?

• Nee nog niet
  • Ja net
  • Ja allang
  • Ik heb geen Ferrari voor de deur staan

0 stemmers

2 likes

En jij woont echt 1000 km zuidelijker en heter dan wij hier :joy::clap:t3:

8 likes

Haha nouja ik moet eerlijk toegeven dat ik heel erg van warmte houd en ik me niet kan voorstellen het in mei te warm te hebben, ik besef dat dat niet voor iedereen geldt!!!

+++ mijn huis is goed geventileerd, met goede zonnewering. Geen haat naar wie het te warm heeft (hoewel er veel ecologischere alternatieven zijn om het minder warm te hebben dan airco!!!) :pray:t2: :pray:t2:

1 like

Het is hier 24 graden met al de hele dag een briesje, ā€˜s nachts koelt het af naar onder de 15. Iedereen kan hier tegen, tenzij ze allerlei bijzondere handicaps hebben maar de meeste mensen die het nu te warm vinden stellen zichzelf enorm aan. Het is objectief niet heet.

24 likes

Tenzij iedereen een airco aanzet die hete lucht naar buiten blaast :heart_eyes:

15 likes

Geen medische redenen maar gewoon een bloedheet huis. Het is nu al 27 graden in de slaapkamer. :sob:

7 likes

Uit mezelf nooit, maar het is vaak een onderdeel van yogales

Vier jij je verjaardag:

• Voor familie en vrienden samen
  • Voor familie en vrienden apart
  • Alleen voor familie
  • Alleen voor vrienden
  • Ik vier het niet

0 stemmers

En met hoeveel mensen?

• In kleine kring van een paar mensen
  • Tot 10 mensen
  • Tot 20 mensen
  • Tot 30 mensen
  • Tot 40 mensen
  • Tot 50 mensen
  • Meer dan 50

0 stemmers

Als je het niet viert, waarom niet

• Geen zin in
  • Ik vergeet het eigenlijk altijd een beetje
  • Er zijn veel andere verjaardagen tegelijkertijd
  • Ik heb niet zoveel mensen om m’n verjaardag mee te vieren
  • Religieuze redenen waardoor ik het niet vier
  • Ik hecht geen waarde aan m’n verjaardag

0 stemmers

Wat is je sterrenbeeld?

• Ram
  • Stier
  • Tweelingen
  • Kreeft
  • Leeuw
  • Maagd
  • Weegschaal
  • Schorpioen
  • Boogschutter
  • Steenbok
  • Waterman
  • Vissen

0 stemmers

3 likes

Ik vier m’n verjaardag niet omdat ik dan een grote druk op mezelf leg en wekenlang bang ben dat er niemand komt.

27 likes

Ik heb een hekel aan gedwongen gastvrouw spelen en leg mezelf daarmee veel te veel druk op. Wil alles zelf maken en vind verjaardagen sowieso zelden echt leuk. Ook niet van anderen. Met vrienden vind ik het meestal nog wel aardig, maar dan wordt het nog drukker met 20-25 volwassenen en bijbehorende kinderen.
Dus kosten-baten vind ik niet tegen elkaar opwegen. Daarnaast hebben we dan ook net een hele riedel mat familie verjaardagen gehad incl m’n eigen kind dus familie hoef ik ook niet per se te zien.

Mijn schoonfamilie snapt dat niet goed en schoonzus heeft al een keer gezegd ā€˜nou dan krijg je ook geen cadeau’. Nou dat hoef ik ook helemaal niet, leave me alone. Vrienden hebben ook al een keer laten doorschemeren dat ze het jammer vinden dat ik nooit een feestje geef met m’n verjaardag. Mijn vriend is in de winter jarig (en viert meestal alleen voor familie) en die wil nu ook in de zomer een keer iets vieren, want dan kan iedereen ook een keer bij ons komen voor een feestje. En ik krijg stress, want ik voel me verantwoordelijk voor de catering, vriend boeit dat een stuk minder. Maar ik kan dus niet zeggen haal maar wat kratjes bier bij de Lidl en wat zakken chips.

Mijn schoonmoeder stopt me dan meestal nog wel een keer wat toe een paar weken later en dan voel ik me schuldig, want dat hoeft van mij echt niet. Zij vinden het belangrijk dat iedereen hetzelfde krijgt en alles eerlijk is.
M’n moeder wil ook altijd wel even langskomen, dat vind ik op zich prima, zij heeft zelf ook niks met haar verjaardag en snapt me wel als ik er geen zin in heb.

TLTR: ik ben een controlfreak met gastvrouw zijn en hou niet van in het middelpunt staan en vind verjaardagen overgewaardeerd. Daarom vier ik het niet en voel me er door sociale druk vaak nog kutter door. Het liefst ga ik een dag alleen naar de sauna. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan, nu is het alleen het Hemelvaartsweekend en ik ben bang dat t druk wordt.

6 likes

Ja ā€˜zet gewoon een raam open’ is wel iets te kort door de bocht met al die nieuwbouw appartement die gebouwd zijn voor energielabel A+++ waardoor alle warmte die erin komt er ook nooit meer uit gaat. Heb echt genoeg vrienden die in zo’n appartement wonen waar de temperatuur van april tot oktober niet onder de 25 graden komt en in de zomermaanden het binnen tegen de 30 graden is. Dan snap ik echt prima dat je op een gegeven moment denkt Joe ik neem een airco.

3 likes

Goed geĆÆsoleerde huizen koelen inderdaad slecht af als het binnen goed opgewarmd is, daarom is zonwering (bijv. screens aan de buitenkant van het raam) heel belangrijk. Een airco installeren is dan wel gelijk 10 stappen verder en niet onontkomelijk ofzo

21 likes