Ik vind het echt onredelijk irritant als mensen het eiersprong noemen. ![]()
Fixed that for you. Fout idee dat heerst: dat de menstruatie nodig is om de eicel âuit het lichaamâ te werken. Die cel leeft al 24 uur na de ovulatie niet meer en wordt opgeruimd door witte bloedcellen.
Verder: er zitten geen eieren in je lichaam. We zijn geen kippen.
Maaar een ei is wel de menstruatie van een kip!!!â
Het is ook best complex te vinden, vind ik.
Dit plaatje maakt het denk ik wel duidelijk. De bovenste is een natuurlijke cyclus, de tweede met hormonale anticonceptie (pil)
Je krijgt oestrogeen en progesteron binnen vanuit je pil, vandaar die piekjes elke dag. Dus behalve je stopweek is er geen verschil tussen de dagen behalve een soort dagelijkse cyclus, net als mannen.
@Evenveel geen idee! Misschien toch door de drop in je stopweek?
Misschien had je een pil met weinig hormonen waardoor de cyclus minder werd beĂŻnvloed? Ik weet dat er verschil tussen zit en weet niet of dit plaatje bijvoorbeeld van de zwaarste soort is.
Mijn menstruatie is niet regelmatig, dus plannen is soms moeilijk, maar ik hou wel rekening met activiteiten als sporten, vakantie en zwemmen.
Op dit moment geen duidelijke cyclus want half jaar geleden bevallen en nog geen menstruatie gehad, maar normaal gesproken weet ik precies wanneer ik ongesteld ga worden want de dag ervoor vind ik mezelf ineens heel lelijk en al mân kleren stom en is alles verschrikkelijk.
Dag erna word ik ongesteld en breekt de zon weer door, haha.
Oh god de flashbacks
ik ben sinds een tijdje ook anders gaan eten per 2/3 fases en dat voelt echt goed! en sowieso plan ik qua activiteiten, vrije tijds besteding, en afspraken anders.
Wat verander je aan eten?
Ik probeer de vakantie zo te plannen dat ik niet ongesteld wordt op vakantie. Maar mijn lichaam verkort/verlegd de cyclussen dan ineens in die paar maanden van de voren en dan ben ik als nog op vakantie ongesteld.
Ik denk dat het gaat om die âongeveerâ ![]()
Omdat exact aangeven wellicht zou verraden dat het al wat langer speelde
Haha nee het ging inderdaad om de âongeveerâ. Of volgens mij was t iets anders geformuleerd nog, iets van âongeveer 30 jaar geleden elkaar leren kennenâ, dus expres lekker wazig.
Mijn vriend kwam er net achter dat ie een week vakantie in feb nooit heeft ingediend. Inmiddels is er ook een andere manager. Dus waarschijnlijk komt niemand erachter. Wat zou jij doen?
- Fuck it, ga niks zeggen, week extra vakantie
- Ik dien het alsnog in, wel zo netjes
- AndersâŠ
0 stemmers
Ben jij gek haha, zou dat echt niet invullen. Als er iemand achterkomt dan âoeps vergetenâ en vul je het alsnog in. Maar daar gaat echt niemand achterkomen. De meeste managers boeit dat ook niks voor mijn gevoel.
Haha ja zo denken wij ook. Was benieuwd hoe anderen ermee om zouden gaan. Maar meerderheid zou ook niks zeggen ![]()
ik eet lichter in mijn folliculaire fase en ovulatie, weinig âlosseâ koolhydraten als pasta brood etc, en ik eet dan gefermenteerde dingen, en zo goed als geen vlees en vis. ik doe in die periode ook langer vasten (disclaimerrrr ik haat de IF cult en ga er zsm mee stoppen maar ben obees met een binge ed en dit is het enige dat na jaren van alles proberen werkt voor mij voor nu om mijn relatie met eten te veranderen in iets gezonds en leuks!!). in mijn luteale fase, zeker meer naar het einde toe, eet ik steeds zwaarder/meer en verzadigender, meer koolhydraten (zoveel mogelijk complex maar ik doe niet aan volkoren pasta, ik probeer wel bijv rijst en aardappels een paar uur van tevoren te maken om te kunnen laten afkoelen en weer opwarmen. dan wordt het een resistant starch, dat is beter voor je bloedsuikerspiegel Ă©n een prebioticum), eet vette vis als forel en zalm, lever(patĂ©), pure chocolade, meer zoete romige dingen met zo min mogelijk toegevoegde suikers (niet heel streng tho), warme melk, het liefst geen alcohol en sws geen caffeĂŻne. en ik vast dan niet of heel kort.
rondom de tijd dat ik the shits normaal krijg let ik wat meer op prebiotica en vezels en juist geen/weinig probiotica.
en als ik ongesteld ben eet ik nog een beetje als in mn luteale fase + bietjes voor ijzer.
beetje combi van bewust bepaalde nutrienten/pre & probiotica binnen krijgen, en intuitief eten en leren naar mijn lichaam en haar (echte) behoeftes en signalen te luisteren.
Mijn man heeft vorig jaar precies deze situatie gehad. Hij werkt genoeg (onbetaald) over. Hij heeft het lekker zo gelaten en geen haan die ernaar heeft gekraaid. Zou het gewoon zo laten ![]()
Heb jij een vogelbadje of bakje water in je tuin/op je balkon voor de dieren/insecten?
- Ja, standaard
- Momenteel wel
- Nee, maar soms wel
- Gewoon nee
- Ik heb geen balkon of tuin
0 stemmers