Haha nee het ging inderdaad om de ‘ongeveer’. Of volgens mij was t iets anders geformuleerd nog, iets van ‘ongeveer 30 jaar geleden elkaar leren kennen’, dus expres lekker wazig.
Mijn vriend kwam er net achter dat ie een week vakantie in feb nooit heeft ingediend. Inmiddels is er ook een andere manager. Dus waarschijnlijk komt niemand erachter. Wat zou jij doen?
- Fuck it, ga niks zeggen, week extra vakantie
- Ik dien het alsnog in, wel zo netjes
- Anders…
0 stemmers
Ben jij gek haha, zou dat echt niet invullen. Als er iemand achterkomt dan ‘oeps vergeten’ en vul je het alsnog in. Maar daar gaat echt niemand achterkomen. De meeste managers boeit dat ook niks voor mijn gevoel.
Haha ja zo denken wij ook. Was benieuwd hoe anderen ermee om zouden gaan. Maar meerderheid zou ook niks zeggen
ik eet lichter in mijn folliculaire fase en ovulatie, weinig ‘losse’ koolhydraten als pasta brood etc, en ik eet dan gefermenteerde dingen, en zo goed als geen vlees en vis. ik doe in die periode ook langer vasten (disclaimerrrr ik haat de IF cult en ga er zsm mee stoppen maar ben obees met een binge ed en dit is het enige dat na jaren van alles proberen werkt voor mij voor nu om mijn relatie met eten te veranderen in iets gezonds en leuks!!). in mijn luteale fase, zeker meer naar het einde toe, eet ik steeds zwaarder/meer en verzadigender, meer koolhydraten (zoveel mogelijk complex maar ik doe niet aan volkoren pasta, ik probeer wel bijv rijst en aardappels een paar uur van tevoren te maken om te kunnen laten afkoelen en weer opwarmen. dan wordt het een resistant starch, dat is beter voor je bloedsuikerspiegel én een prebioticum), eet vette vis als forel en zalm, lever(paté), pure chocolade, meer zoete romige dingen met zo min mogelijk toegevoegde suikers (niet heel streng tho), warme melk, het liefst geen alcohol en sws geen caffeïne. en ik vast dan niet of heel kort.
rondom de tijd dat ik the shits normaal krijg let ik wat meer op prebiotica en vezels en juist geen/weinig probiotica.
en als ik ongesteld ben eet ik nog een beetje als in mn luteale fase + bietjes voor ijzer.
beetje combi van bewust bepaalde nutrienten/pre & probiotica binnen krijgen, en intuitief eten en leren naar mijn lichaam en haar (echte) behoeftes en signalen te luisteren.
Mijn man heeft vorig jaar precies deze situatie gehad. Hij werkt genoeg (onbetaald) over. Hij heeft het lekker zo gelaten en geen haan die ernaar heeft gekraaid. Zou het gewoon zo laten
Heb jij een vogelbadje of bakje water in je tuin/op je balkon voor de dieren/insecten?
- Ja, standaard
- Momenteel wel
- Nee, maar soms wel
- Gewoon nee
- Ik heb geen balkon of tuin
0 stemmers
De mussen gaan erg lekker op aquaplay
Wel wat lege plantenpotjes op het balkon, maar had die juist omgedraaid vanwege die verrekte (tijger?)muggen vorig jaar die zich juist lekker voortplanten in stilstaand water.
Vrijdagavond! En dan helemaal schoon gedoucht in een schoon bed stappen terwijl alles schoon is en lekker ruikt. Ultiem geluksmoment (en ik hoef geen drol meer uit te voeren in het weekend).
Sowieso niets van zeggen.
Ik heb een half jaar lang geen van mn vrije/vakantie dagen doorgegeven (dik 2 weken). Was gedetacheerd en was echt een ramp om dat in t systeem van mn originele werkgever in te vullen en oprecht niemand die er op lette. Werkgever wist niet ik of ik vakantie had, stageplek wist niet of ik de vakantie had ingevuld.
Dus tja, wel er gebruik van gemaakt dat zij hun shit niet op orde hadden
Lekker poetsen??
Ik heb dit met mijn 3 weken vakantie gehad en heb het wel daarna nog gemeld.
Ik weet natuurlijk nooit of ze er achter waren gekomen, maar er zat wel een kans in met mijn manager en hij zou het dan echt niet waarderen dat dat fout was gegaan.
Sinds ik meer weet van mijn cyclus en er actief rekening mee houd is de pijn bijna weg voor en tijdens mijn menstruatie, mijn hormonale acne is weg en ik voel me over het algemeen beter door de maand heen (geen angst meer vijf dagen voor mijn menstruatie bv). Ik houd er rekening mee in de vorm van wat ik eet of drink (koffie en alcohol bv) en hoeveel ik plan, maar vooral het feit dat ik mezelf zo veel beter ken helpt om makkelijker mee te bewegen. Ik geniet echt van de beweging door de maand heen nu.
Daarnaast heeft het feministisch gezien veel ingang gezet, omdat ik me nu bewuster ben van de mannelijke blik op werkelijk alles. Het boek Period power heeft me heel erg op weg geholpen (al is ze wel stellig over bepaalde zaken als de pil of hormoonverstorende dingen).
Ik houd er rekening mee met mijn creatieve werk (componeren). Ik werk een dag per week in de studio, en net na mijn menstruatie en rond mijn ovulatie zet ik mijzelf aan het maken van heel veel schetsen. De andere twee weken ben ik aan het opnemen/editten.
Het werkt echt als een trein. Eerder deed ik dit niet en kwam er per jaar iets van drie keer iets goeds uit mijn handen, nu heb ik elke maand iets goeds weten te maken waar ik heel tevreden mee ben. Ook altijd als ik toch wat probeer tijdens mijn luteale fase dan werkt het echt voor geen meter. Scheelt veel frustratie om zo’n ritme aan te houden. Echt leuk dat dat zo werkt.
Nee maar ik ga het wel maken!!
@Mexi ik persoonlijk zou het wel indienen. Want als het in het voordeel van de werkgever is dan zou ik ook willen weten. Tenzij je partner dat ook niet interesseert als het in zijn nadeel is.
De Grannies van Amsterdam:
- Tonneke
- Joanita
- Mug
- Jocelyn
- Lorraine
- Wie?
0 stemmers
Wat voor momenten en werkt dit goed om het bij te houden?
Ik zou er wel rekening mee willen houden, maar ik vind dat in de praktijk wel lastig. Ik weet dat mijn pms ernstig is en achteraf gezien waren sociale afspraken dan echt niet zo leuk. Ik heb al vaker gedacht; ok ik had echt niet met pms een tweede date moeten hebben maar om daaromheen te plannen vind ik in de praktijk lastig, ook omdat mijn cyclus niet altijd regelmatig is en verschuift. Ik wil ook liever niks doen op de eerste dag menstruatie, maar dan komt dat opeens een dag vroeger dan voorspeld, om dan een afspraak af te zeggen die al weken staat vind ik ook weer wat. Of erger nog; dat je erachter komt dat je pms hebt en ongesteld wordt op vakantie. Dat voelt echt oneerlijk
Dan ga je eens weg en ben je een groot deel van de vakantie in een labiele en daarna ernstig bloedende/creperende toestand
En ik vind het ook nog lastig uitvogelen soms; welke mood ik wanneer ervaar; pms voel ik goed aan, menstruatieklachten ook, en rond mijn ovulatie voel ik me goed over mezelf en ben ik socialer/creatiever, maar soms komt die creativiteit juist dichter na mijn menstruatie dus wat is het algemene plaatje dan? Dat vind ik lastig bijhouden wel.