Stel je persoonlijke vraag #54

Ik ben elke keer weer verbaasd over (voor mij) nieuwe realityprogramma’s haha is er nog een categorie mens die niet wordt gerepresenteerd op trash tv???

3 likes

De forummer. Zou alleen denk ik mega saaie tv opleveren.

3 likes

Tijd om je username te veranderen naar Oma_Kikker

4 likes

Whaha ja ik vraag me echt af hoe dat zal worden. Kan me er niks bij voorstellen.

Als je een komkommer koopt die niet verpakt is. Was je die dan eerst af voordat je hem gebruikt?

• Ja deh natuurlijk
  • Nee vind ik niet nodig
  • Ik eet nooit komkommer

0 stemmers

1 like

Heb er een maar vergeet het steeds te vullen. Heb hem net verplaatst nu staat die naast de voederplaat en heb het gevuld met water.

3 likes

Stel je partner komt naar je toe en vertelt schulden te hebben gemaakt. Ga je hem helpen met afbetalen?

• Alleen als we getrouwd zijn
  • Alleen als we samenwonen
  • Ligt aan de reden, niet als het door onverantwoordelijkheid oid komt
  • Ja ik zou meebetalen
  • Nee mag ie zelf oplossen
  • Ligt aan het bedrag

0 stemmers

4 likes

Heb jij Teva’s?

• Ja en ik draag ze ook casual
  • Ja alleen voor op de camping
  • Nee

0 stemmers

5 likes

Nee maar ik wil ze wel eigenlijk

5 likes

Ja! Vandaag kwamen er twee jonge ekstertjes en een houtduif :smiling_face_with_three_hearts:

Leuk feitje: de meeste vogels die moeten echt water ‘nippen’ en dan hun snavel omhoog om een slok te nemen. Duiven kunnen echt slokken nemen zoals wij, dus ze steken hun snavel in het water en gebruiken hem als een rietje als het ware. Best leuk om te zien als je het weet :sweat_smile:

10 likes

Ik krijg er alleen enorme zweetvoeten in dus ben op zoek naar een alternatief

2 likes

Tussen casual en camping in, ook voor wandelingen niet op vakantie

1 like

Dit had mij misscchien een aantal jaren geleden heel leuk geleken. Maar ik ben vorig jaar gewoon echt bang geweest voor een vogelnest van merels in de tuin. Dat nest hing nogal laag. Je kon nergens meer rustig zitten omdat die moeder en vader merel heel laag over je hoofd vlogen en die volgels tig keer per dag gevoed moesten worden. En dat dan geluid elke keer. Er was absoluut niks liefs of leuks meer aan.

Heb jij wel eens een vogelnest in je tuin gehad?

• Nee nog nooit
  • 1 keer
  • Ja wel vaker
  • N.v.t.

0 stemmers

3 likes

Voor bruiloften en partijen

1 like

O mij maak je juist heel blij met een nest mereltjes. Deden bij mij geen vlieg kwaad? Kwamen juist leuk voor het raam kijken als ik viool speel

16 likes

Ik vind dit echt zuur, ik vind dat mensen die geen vogelnesten/mollen/insecten/groen/egels in hun tuin willen geen tuin verdienen.

Het gaat echt teringslecht met de Nederlandse natuur en het helpt echt niet dat zoveel mensen deze insteek hebben.

51 likes

Ik was echt doodsbang. Vooral omdat het bankje waar ik vaak op zit waar de zon opkomt. Dat nest net ernaast zat. En dat nest bleek er al jaren te zitten voordat ik er kwam wonen. Maar ze moesten dus dan heeeeel dicht naast je vliegen. Wat een merel waarschijnlijk eng vind, en ja ik ook. Echt net naast mn hoofd gevladder heel laag. Ik ben meerdere keren gillend naar binnen gerend. Toen ze waren uitgevlogen hebben we het nest weggehaald. Als het nou ergens een beetje hoger in de boom had gezeten.

@Tjiftjaf waarom zuur? Dit was gewoon absoluut geen handige plek en hing mega laag.

Ja of het was voor jou gewoon geen handige plek om te gaan zitten voor die paar weken als het nest er al veel langer zat?

Ik snap echt niet dat je een beetje rekening kan houden met je mede-dier :sweat_smile:. Merels zijn helemaal niet eng. En als je ze eng vindt ga je toch gewoon ff een paar weken ergens anders zitten.

52 likes

Het duurde geen weken maar een paar maanden. Jij mag uiteraard je mening erover hebben maar ik denk dat heel veel merels ook genoeg andere plekken hebben om een nest te bouwen i.p.v. in een stad naast het centrum. Daarbij hebben ze hun merels gewoon kunnen laten uitvliegen he jeetje. We hebben het nest daarna, weggehaald.

2 likes

Alleen die van @ZusjevanJoost wil ik wel.

2 likes