Ja laten we alle merels uit de stad verbannen
Het gaat echt heel slecht met de merelpopulatie. En in het centrum is juist niet gemakkelijk om een plekje te vinden, zeker niet voor merels.
Ja laten we alle merels uit de stad verbannen
Het gaat echt heel slecht met de merelpopulatie. En in het centrum is juist niet gemakkelijk om een plekje te vinden, zeker niet voor merels.
Nee hoor, Nederland is echt extreem bebouwd. Veel vogels moeten zich aanpassen aan het leven in de bebouwde wereld door o.a. in tuinen te broeden, wat al moeilijk genoeg is. Wij hebben wel eens een nest merels in de tuin gehad en het engste vond ik eigenlijk de katten die de boom in wilden klimmen. Merels doen echt geen mensen kwaad.
Het is zelfs zo âergâ met het ruimtegebrek voor vogels in Nederland dat weidevogels (scholeksters), die dus van oorsprong in een weiland broeden, nu uitwijken naar broeden op daken in industrieterreinen en woonwijken. Dat doen ze omdat er gewoon teveel weilanden bebouwd zijn de afgelopen decennia waardoor er geen plek meer is. Met alle gevolgen van dien, want die jongen springen/vallen dus van het dak wat echt niet altijd goed gaat.
En ze vliegen nooit naar de veluwe? Ik heb daar als kind gewoond en ik dacht letterlijk vorig jaar, waarom daar niet?! Een zee van ruimte voor merels lijkt me. Maargoed, het lijkt me nog steeds echt totaal niet passend in dit gebied. En nee ik haat daarom geen vogels.
Vind jij het erg dat ik vorig jaar een uitgevlogen merel nest hebt weggehaald uit de tuin?
0 stemmers
Ja ik voel me ook steeds meer geroepen helaas. Ik loop op vakantie en tijdens het recreëren
altijd in gympen die te warm zijn of sandalen die eigenlijk niet nat of vies mogen worden.
Gvd man ik word echt oud
Hahaha wat een onzin, mijn schoonmoeder zei laatst hetzelfde over weidevogels âkunnen ze niet gewoon een reservaatje inrichten voor die vogels dan zijn we van al het gezeik afâ).
Was het maar zo simpel
Jemig haha , ik vraag bij deze, wat is de reden dan dat merels in een echt heeeeel groot natuurgebied (voor Nederlandse begrippen) als de veluwe geen nest bouwen en daar naartoe vliegen?
Doen ze al! Niet op de zandgronden want dat is niet hun leefgebied, maar wel in de bossen er omheen. Maar ja daar kunnen ze moeilijk allemåål gaan zitten. Zou ook zonde zijn imo. Persoonlijk houd ik wel van natuurleven in de stad en ben ik blij dat er diersoorten zijn die het lukt om zich aan te passen aan de verstedelijking. De merel is één van mijn favoriete stadsvogels ivm hun zang, op dit moment hoor ik er een paar heel mooi zingen achter ons huis (in de stad haha).
Ben jij echt een vogelliefhebber of een dierenarts? Haha ja ik zit echt ff te denken waarom zoveel kennis over vogels. Ik moest als kind altijd voor de ramen kijken samen met een vogelboekje welke vogels ik zag. Ik weetniet, ik ben er niet zo gepassioneerd over. En nee ik wil hun âhuisâ niet afbreken maar er is zo enorm veel natuur waar ik zelf deels opgroeide als kind.
Nou hier komt ie hoor:
Houd jij van vogels?
0 stemmers
Gewoon liefhebber! En ik heb vanuit een andere achtergrond wel veel kennis over verstedelijking, dus vogels in de stad is dan toevallig mijn speciale interessegebied.
Meer nimby dan dit wordt het niet.
Ik vind je meestal wel grappig in je naĂŻviteit, maar nu doe je echt zulke domme uitspraken I canât
Letterlijk
Nou dat is niet letterlijk nimby, het feit is dat ik een vogelnest uit mn tuin heb verwijderd jesus christ
Misschien moet je even opzoeken waar nimby voor staat
Dat ga ik doen
Ja ik vind dat je jezelf moet ophangen, is onvergefelijk.
De natuur hebben we intussen zo verziekt (met stikstof) dat er meesjes uit het ei komen met al gebroken pootjes. Er is niet genoeg kalk meer in de bodem in onze natuurgebieden en in insecten/wormen die ze eten. Dus kunnen ze geen gezonde botten meer vormen. Hoe tragisch wil je het hebben. De wereld is niet van mensen maar ook van dieren. En natuur is niet iets wat âlosâ van ons stadsmensen staat, het is alles en wij nemen het en masse in. Om te janken hoor ditsoort geklaag over vogeltjes sorry
Haha ik moet echt lachen eigenlijk. Volgens mij worden wij sowieso altijd wel ergens gehaat.
Wat is het dier wat je echt van deze het meest waardeert als persoon? Anoniem
0 stemmers
âanoniemâ