Stel je persoonlijke vraag #54

been there, done that. als er nog een keer een partner opeens met schulden aankomt, zoek het maar lekker zelf uit. ik wil er niks meer mee te maken hebben byeee

2 likes

Zijn mensen dieren?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

welke dieren zou je als huisdier willen als ruimte & ethiek geen rol zouden spelen

• merel
  • geit
  • schaap
  • koe
  • raaf
  • alpaca
  • vos
  • wolf
  • wasbeer
  • otter
  • lynx
  • rode panda
  • reuzenpanda
  • hangbuikzwijn
  • capybara
  • hert
  • kangoeroe
  • orang oetan
  • zo’n klein aapje
  • luiaard

0 stemmers

• geen oprotte met die beesten

0 stemmers

1 like

Een raaf, maar als kind heb ik 3 keer bij een (adhd test)"test gezegd een kat of een uil. Ik werd ook 2 bijna 3 keer met adhd gediagnosticeerd lol.

Welke van deze dieren vindt jij het leukst?

• Een kat
  • Een hond
  • Een leeuw
  • Een vlinder
  • Een dolfijn
  • Een nijlpaard

0 stemmers

3 likes

Stokstaartje :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Snap ik wel.

13 likes

Ik helaas nu ook wel, soms moet je je verlies pakken en weten wat het echt is.

1 like

omg!! dat was een goede optie geweest ja

meerkat manor in je achtertuin zo gezellig

@Jumpsuit een uil is ook fucking cool om als vriend te hebben, vond die uilen ook een van de leukste aspecten van harry potter!! love hedwig als harry’s bestie maar die kleine drukke koekeroekus van ron was ook fck cuteeee

7 likes

Die hebben zo’n keiharde matriarch rangorde joh, echt heel interessant. Het boek “bitch” van Lucy Cooke heeft het erover.

2 likes

Ik vind dieren heel leuk maar ik vind een huisdier buiten katten die gewoon lekker hun ding doen echt een te grote emotionele verantwoordelijkheid. Kan me nog steeds afvragen of ik wel goed genoeg was voor mijn cavia’s vroeger en dat echt verdrietig vinden.

(Heb mijn cavia’s uiteraard nooit iets misdaan, maar was hun hok wel goed genoeg? Mochten ze vaak genoeg in de tuin? Dat soort dingen)

7 likes

Zeker een vos, want ik ben er sinds kort achter dat de vos bij de hondachtigen hoort en niet bij de katachtigen :exploding_head:

3 likes

Haha herkenbaar. Ik had ooit zin in een huisdier en nam een dwerghamster nam want die leven niet zo lang. Hoe langer ik dat dier had, hoe meer ik erachter kwam dat het leven in gevangenschap echt niet te doen is voor hun en ik daar ook weinig aan kon doen met een leuk hok ofzo :frowning: Was eigenlijk gewoon een heel verdrietig gebeuren, hij probeerde ook altijd uit zijn kooi te ontsnappen. Ze mogen nu ook niet meer als huisdier gehouden worden.

2 likes

Oh echt? Mn broer had die beestjes ook idd, sliepen wel veel ook. Mijn cavia’s waren wel altijd met z’n 2en en hadden redelijk wat ruimte en mochten vaak vrij of op schoot etc, maar toch.

Kan ook altijd een beetje janken als ik denk in hoeveel huizen in Nederland wss veel te kleine kooien staan met haast vergeten knaagdieren :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja, ik weet niet meer precies wat de reden was. Ik kwam destijds een onderzoek tegen van dierwetenschappers naar de (on)geschiktheid van bepaalde huisdieren waarvan ik dacht “oh, oeps”. Had volgens mij vooral met de ruimte die ze nodig hebben te maken, misschien ook met samenleven met soortgenoten.

2 likes

ja daarom ook minus ethische overwegingen, ik denk dat er buiten hond/kat sowieso weinig huisdieren zijn die het echt chiller hebben als huisdier dan niet of in hun natuurlijke habitat. sowieso elk dier dat in een kooi leeft is eigenlijk niet oké

en cavia’s zijn toevallig echt mijn huisdier nemesis, heb ze als kind ook gehad en ze konden qua leukheid zo niet op tegen onze katten en mijn konijn, ze werden daardoor ook niet tam, dus mijn zusje en ik keken nooit naar ze om & mijn ouders hadden er ook niet zo veel mee. hebben een beetje in hun kooi gewoond tot hun dood, echt heel erg zielig :cry: en ik vind cavia’s nog steeds niet leuk ook, enige dier dat ik over sla op de kinderboerderij, maar misschien is dat stiekem schuldgevoel

9 likes

Katten-software op honden-hardware :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Een kangoeroe?!?! Die beesten zijn fukking eng!

32 likes

Schijnt dat als ze zich vervelen, ze dieren en mensen verzuipen voor de lol. Pinguïns vind ik wel echt heel leuk.

3 likes

ja i know i love agressieve beefy kangoeroes :heart_eyes: ze zijn zo surrealistisch om te zien.
wel chille waakdieren ook denk ik

@Telefoonnummer ik lees dat dat een mythe is en dat ze honden niet uitzoeken om aan te vallen maar uit zelfverdediging omdat ze op dingo’s lijken. ze trekken zich voor hun eigen veiligheid in water terug, als de hond er achteraan rent proberen ze die idd te verdrinken. maar dat is eerder de schuld van baasjes die geen recall hebben voor hun hond en ze achter wilde dieren aan laten gaan.

4 likes

Huh, een vos lijkt toch totaal niet op een kat, waarom dacht je dat :sweat_smile:

17 likes