Absoluut niet maar dat komt door de band met schoonouders. We eten iedere maandagavond bij m’n ouders en dat is echt top. M’n kind is daar de hele dag en daarna eten we mee. Als 1 van ons niet mee eet krijgen we bakjes eten mee voor diegene.
Op zondag niet. Dat is ook een dag dat we vaak met vrienden afspreken, verjaardag hebben, naar het theater gaan, zelf iets met het gezin gaan doen… een doordeweekse avond zou ik misschien prima vinden maar vind elke week zo beklemmend ofzo
Heb jij Eurovisie gekeken?
- Nee doe ik nooit
- Nee boycott
- Ja en was leuk
- Ja en was eigenlijk helemaal niet leuk
0 stemmers
Dus vandaag naar Den Haag om te demonstreren. Beetje als compensatie.
Eigenlijk een beetje hetzelfde als vliegen en dan extra betalen voor co2 uitstoot/bomen planten
anders: nee, want ik moest werken maar ik had wel graag gekeken ![]()
Alleen Nederland en daarna weer gezapt
Ja als iets echt verplicht is zonder uitzonderingen zou ik het ook niet doen. Moet zeggen wij doen juist veel van dat soort dingen (vrienden/ bios/ etc) ook ‘s avonds doordeweeks ipv alles alleen maar in het weekend, dus dat scheelt. Vind het dan heerlijk om zondag overdag nog even te ontbijten/ lunchen/ museumpje te pakken en dan ‘s avonds nog even aan te schuiven en weten dat het ook niet mega laat wordt voor maandag.
Liever dan elke 3 weken zoiets ofzo. Op zich is het wel fijn om een vaste dag te hebben om familie te zien. Maar elke week? Nee dat gaan we niet doen haha. Dan zou ik het nog eerder doordeweeks een dag doen.
Heb je wel eens voor langere tijd (zeg meer dan 3 maanden) niet gewerkt?
- Nee
- Ja voor vakantie (reizen of thuis)
- Ja voor ouderschapsverlof of zwangerschapsverlof
- Ja voor ziekteverlof
- Ja omdat ik geen baan kon vinden
- Ja onbetaald verlof voor andere reden dan vakantie
- Ja om een andere reden
- Ik heb nog nooit gewerkt
0 stemmers
Om m’n proefschrift af te maken
Dan heb je wel gewerkt alleen geen contract/niet betaald gekregen toch ![]()
Ja same, om als phd hobbyist te leven
Wel na een paar maanden mee gekapt want het was in mijn geval een dom plan
Jup klopt maar aangezien ik niet echt de benefits van werk heb voelt het gek om het werk te noemen haha
Ik vind het ook wel problematisch om het werk te noemen tbh gezien de schandalige hoeveelheid onbetaalde arbeid er in de wetenschap aangemoedigd wordt. Niet dat ik onbetaalde arbeid persoonlijk minderwaardig vind ofzo maar een werkgever (ook als je je eigen baas bent) hoort je gewoon te betalen.
Ja precies daarom wil ik het ook geen werk noemen, al voelt het ook wel gek om mezelf werkloos te noemen want daar heb ik echt te weinig vrije tijd voor ![]()
Had me ook zo voorgenomen om niet in deze situatie te belanden maar helaas. Gelukkig ben ik bijna klaar!
Ik was gister in het theater en er was een vrouw die vroeg of we allemaal een plekje op wilden schuiven zodat ze bij haar vriendinnen kon zitten. Want ze zat op dezelfde rij maar dan een paar stoelen verderop. Wij schoven op maar toen kwam er een vrouw aan en iemand anders zat op haar plek. Dus iedereen weer schuiven zodat die vrouw op haar eigen stoel kon zitten.
Toen vroeg die losse vriendin zeg maar of we weer wilden schuiven zodat ze bij haar vriendinnen kon zitten. Dit hebben we toen niet mee gedaan want dan zou je weer tegen hetzelfde aan kunnen lopen. Die vrouw bleef het maar proberen, ook tijdens de show, erg irritant maar dat is weer een andere ergernis.
En een andere keer was ik met m’n dochter naar het theater en toen vroeg een vader ook of een paar mensen waaronder wijzelf op wilden schuiven zodat hij bij zijn gezin kon zitten. Dit vond ik eigenlijk wel vervelend en ook een beetje brutaal maar wilde ook niet ongezellig doen dus deed het wel. We hadden toen ineens minder goede plekken ook.
Maar nu dacht ik erover na: zou jij in zo’n geval direct opschuiven of zou je zeggen nee helaas ik blijf zitten?
Ik denk dat ik het niet meer ga doen.
- Ja hoor ik zou opschuiven en het niet erg vinden
- Ik zou opschuiven en vanbinnen wel balen
- Nee ik zou niet opschuiven
0 stemmers
alleen als het duidelijk heel rustig wordt, anders niet
Kijk als het echt rustig is in de bios en ik zit niet slechter, boeit het me nul. Maar vaak heb ik heel bewust bepaalde plekken gekozen en als ik dan ook nog eens slechter ga zitten ipv beter aju paraplu.
Nee ik doe dit niet meer, tenzij ik met iemand van plek kan ruilen. Dan heb je niet het eindeloze “jij zit op mijn plek” “ja maar iemand anders zit op mijn plek”.