What in the Gilmore Girls
Ah die had ik onder vakantie (thuis) geschaard al is vakantie misschien niet helemaal het goede woord!
Wij aten vroeger elke zondag bij mijn oma. Mijn ooms, tantes en nichtjes kwamen ook altijd. Het was niet verplicht, maar wel altijd heel gezellig en ik heb daar super mooie herinneringen aan. Oma kookte ook altijd voor 16 man en je hoefde nooit te laten weten of je kwam of niet, er was altijd eten.
Dus lijkt mij wel mooi om zulke herinneringen voor mijn toekomstige kinderen te kunnen maken. Zolang het dus geen verplichting is.
Alleen als het vrije plaatskeuze zou zijn en ik er geen slechtere plek door krijg, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Vind dat net zoiets als wanneer mensen in de trein naar NL of het vliegtuig vragen of ik van plek zou willen ruilen zodat ze naast hun partner kunnen zitten. Dan had je maar eerder moeten boeken/inchecken of die paar euro extra moeten betalen voor de stoelreservering, niet mijn probleem. Ik heb die plek niet voor niets uitgezocht en er voor betaald ![]()
Nee, wij zitten ook weleens uit elkaar. Hadden we maar eerder moeten boeken, is niet anders. Ik vind niet dat mijn probleem dan het probleem van een ander moet worden. Dus andersom is hun probleem ook niet mijn probleem.
Heb jij ooit een Waarbenjij.nu gehad?
- Ja ik terroriseerde iedereen met te gedetailleerde updates over mijn vakantie/Erasmus jaar
- Nee maar ik moest ze wel lezen
- Ik weet niet wat dit is
0 stemmers
Dat Erasmus jaar ja, maar ik ben zo slecht in het bijhouden van dat soort dingen dus heb er in de maanden dat ik weg was misschien 3 dingen opgezet
Haha inderdaad en wat echt interessant was zette ik natuurlijk niet op die blog want vooral mân tantes lazen mee.
Nee, maar wel een hele gĂȘnante blog over mijn buitenlandverblijf.
En de 2025 versie: Polarsteps?
- Ja
- Nee wel (moeten) volgen
- Dit ken ik ook niet
0 stemmers
Voor de brildragers:
Ik stel het kopen van een nieuwe bril al veel te lang uit en de sterkte klopt ook niet meer. Welke (fysieke) opticien raden jullie me aan zodat ik nu eindelijk eens een nieuwe bril ga kopen?
- Pearle
- Hans Anders
- Specsavers
- Eye Wish
- Anders, namelijk:
- Ik heb geen bril, maar wil toch stemmen
0 stemmers
Gaat het over het meten van de ogen of over het montuur?
Ik heb bij bijna al deze opticiens al eens een bril gekocht, maar de meest recente was Hans Anders en ben daar heel goed geholpen.
Een lokale onafhankelijke opticien
Ze hebben niet echt leuke monturen, maar meten kunnen ze wel. Ben inmiddels al jaren geleden geholpen aan goede ogen. Maar ik kan je ook die kleine eenmanszaken aanraden. Wat persoonlijker en vaak leukere monturen te koop.
Ace & Tate idd goede meting, leuke monturen en te betalen.
Ik vind dat soort verslagen dus echt heel leuk om te volgen haha! Vooral als mensen een beetje een fatsoenlijk verhaal kunnen schrijven.
Als een vage kennis de polarsteps op insta zet; ik ben erbij ![]()
Vond Specsavers en Hans anders beide wel fijn, ik zou vooral afgaan op waar er een kortings actie is haha
Zowel de sterkte meten als de bril zelf daar aanschaffen
Dat is echt heel afhankelijk van de optometrist! Ik ging jaren bij de lokale Pearle omdat de gerant echt een vakvrouw was, nu is ze haar eigen zaak gestart en ben ik haar gevolgd.