Ik ben toevallig vorige week naar Walibi geweest na 15+ jaar en het echt naar m’n zin gehad. Moet wel zeggen dat ik van achtbanen houd. Vond untamed de topper van de dag en de condor de flop
Deze hadden ze in Drievliet ook. Fantastisch! Ging vroeger meerdere keren achter elkaar. Nu zou ik kotsmisselijk worden.
Ik heb eens staan kotsen na een schommelende boot op mijn 10e en na een zweefmolen op mijn 20e (die laatste keer werd ik vet uitgelachen door puberjongens :’))
En toen ik 25 was dacht ik van het gaat vast wel goed als ik de typische ronddraai dingen vermijd en enkel achtbanen pak. Ik had het de hele dag volgehouden,score! Tot we na die dag nog ergens heenreden om te eten en de auto aan de kant gezet moest worden omdat ik een potje moest overgeven 🫠
Hierna heb ik maar besloten dat alles met beweging waarvan je evenwichtsorgaan in de war raakt, blijkbaar niet voor mij is.
Maar ik word ook misselijk in de bus dus dat orgaan is nogal zwak afgesteld denk ik.
Ik heb trouwens nooit van die wagenziekte pilletjes genomen, ik vraag me af of dat geholpen zou hebben?
Bij mij doet dat niets, vorig jaar preventief ingenomen voor een relatief kort boottochtje (wel op een nogal wilde zee) en heb nog op de boot al moeten kotsen
Oh bij mij werkt het echt heel goed juist, op boten, in het vliegtuig, in de auto. Enige is dat ik er suf van word maar beter dan kotsmisselijk.
Alleen niet per se in achtbanen denk ik maar nooit geprobeerd
Heb een collega die dit doet voor zijn jaarlijkse Efteling uitje dat hij zijn neefjes en nichtjes cadeau doet, werkt volgens hem echt top mits je een variant hebt waar je niet heel suf van wordt
Oja ik bedoelde voor in een pretpark.
Ik heb het nu wel een paar keer gebruikt als ik lang in de bus moet en daar hielp het opzich wel maar ik ben benieuwd of het ook bij attracties zou werken. Of boottochten. Die kunnen ook misselijkmakend, letterlijk, zijn ja.
Ergste is nog dag die misselijkheid echt uren blijft hangen. Helemaal gaar en moe en meh als je het al niet-kotsend hebt doorstaan
Bij mij wel. Ben het ooit eens gaan proberen omdat het voor mij precies zo voelde als wagenziekte dus leek me een logische oplossing en dat is blijkbaar ook zo haha.
Ik word al draaierig als ik twee rondjes om mijn as draai. Ik kan niet eens meedoen met ‘zo gaat de molen’ bij het babyzwemmen.
Ik werd ook helemaal naar van de pil. Vaak zeurende hoofdpijn, of het gevoel dat mn hoofd helemaal vol met watten zat. Opgeblazen borsten waar iedereen opmerkingen over maakte. En ik heb 4 soorten geprobeerd. Daarna de nuvaring maar die stootte mn lichaam zelf af. Nadat ik dat kutding had uitgehaald verdwenen mn klachten als enorme kramp al met een dag. Maar een spiraal kan ook helemaal zonder hormonen he. 1 ding weet ik wel zeker, ik wil never ever meer anticonceptie gebruiken wat hormonen bevat.
Slik jij de pil op dit moment?
- Ja en dat bevalt
- Nee
- Ja maar dit bevalt eigenlijk niet
0 stemmers
Dit zit eraan te komen, klinkt wel goed!
Wat is het bouwjaar van jouw auto ?
- 2024-2025
- 2020-2023
- 2015-2019
- 2010-2014
- 2005-2009
- 2000-2004
- 1995-2000
- 1985-1994
- Voor 1985
0 stemmers
Niet van achtbanen, maar doordat ik nu weer met kinderen naar pretparken ga, ben ik erachter gekomen dat ik nu wel misselijk wordt van zweefmolens en schommelschepen.
- een extra boterham
- fruit met een handje noten
- banaan of appel met pindakaas of nutbutter
- rijstwafel(s) met beleg
- snackgroente met hummus
- energierepen
Dit klinkt inderdaad positief! En als iets wat ik graag zou willen proberen. Helaas wordt nu alleen nog onderzoek gedaan in ziekenhuizen die voor mij te ver weg zitten maar ik lees dat er nog wat ziekenhuizen bij komen dus ik ga het in de gaten houden.
Ik ben tevreden met de pil, maar af en toe vind ik het ook wel vervelend dat ik er zo afhankelijk van ben. Ik krijg snel doorbraakbloedingen, dus ik moet er echt secuur mee zijn. Het is lastig omdat ik hem echt voor menstruatieklachten en niet per se voor anticonceptie slik, dus af en toe voelt het alsof ik het niet echt ‘nodig’ heb? Maar iedere keer dat ik besluit om een paar maanden te stoppen word ik eraan herinnerd dat ik zo bizar veel last heb van mijn menstruatie, dat het echt een verlichting is om weer te beginnen :’)
Ik krijg standaard een migraine en mijn kramp is heel heftig, dus ik heb gewoon altijd wel een paar momenten dat ik echt plat moet liggen, waardoor ik mezelf een aansteller vind
(niet dat ik mezelf nooit push als ik kramp heb, maar ik heb het idee dat anderen dat dan beter kunnen dan ik?). Daarnaast is het voor mij om medische redenen absoluut niet mogelijk om tampons of cups te gebruiken, dus moet ik echt een soort luier voor mezelf bouwen als het zover is. Dan voel ik me helaas niet heel erg in touch met mijn vrouwelijkheid nu ik het zo opschrijf geeft de pil me meer van mijn leven terug dan ik in eerste instantie door had dus ik denk dat ik er toch wel echt blij mee ben
2024 want auto vd zaak anders zou het sowieso maximaal 2016 zijn.
Al mijn neven en nichten zitten in een groepsapp. Neef 1 heeft een kind gekregen en deelt dit in de groepsapp. De baby is vernoemd naar de vader van neef 1, dus de oom van alle anderen in de groepsapp. Neef 2 reageert met felicitaties en ‘‘maar wel een beetje jammer van de naam hoor’’.
Neef 2 staat bekend om dit soort uitspraken en als je hem kent (wat iedereen in de groepsapp dus doet), weet je dat hij dit als lolletje bedoelt, heeft een gouden hartje. De reden voor deze opmerking is waarschijnlijk omdat neef 2 en de vernoemde oom altijd elkaar wat stangen voor de gein.
Wat vinden jullie van deze opmerking?
- Kan gewoon
- Kan echt niet
- Kan, omdat je weet dat het niet kwaad bedoeld is
0 stemmers
Vooral fijn dat er niet/nauwelijks bijwerkingen lijken te zijn, wat ik me wel afvraag (ben echt een leek dus oprechte vraag): heb je progesteron nog ergens anders voor nodig? Kan het dus kwaad als je dat blokkeert