Stel je persoonlijke vraag #54

https://www.nu.nl/binnenland/6356752/10-vindicat-leden-hebben-brandwonden-in-gezicht-na-uitje-mogelijk-brandmerken.html

Heb jij bij een studentenvereniging gezeten?

• Ja, daar heb ik achteraf spijt van
  • Nee, daar heb ik achteraf spijt van
  • Ja, mooiste tijd van mijn leven
  • Nee, ik ben te aso voor een studentenvereniging

0 stemmers

Ik ben nog heel erg on the fence. Mijn partner wil het wel, maar ik vind het eigenlijk wel heel fijn om mijn eigen plek te hebben, en ik ben heel gehecht aan mijn huisje, maar dat is met 45m2 echt te klein om (met hem) samen te wonen, plus hij wil niet in mijn straat wonen (wat ik begrijp, want teringdruk en luidruchtig, maar ik hou ervan). Mijn ideaal zou zijn dat we in hetzelfde gebouw maar in aparte appartementen wonen, of dat hij iets huurt/koopt buiten de stad en dat we deels daar en deels hier wonen (en ik mijn woning dus aan kan houden/niet op hoef te geven, maar ook af en toe de plattelandsmeid kan uithangen :grin:). Ander issue is ook dat als we samen zouden gaan wonen het sowieso iets gaat zijn dat ik niet in mijn eentje kan betalen, en hij wel want hij verdient letterlijk bijna 3x zoveel als ik, dus mocht het mislopen ben ik degene die in de shit zou zitten.

Mooiste tijd van mijn leven is overdreven, maar ook nul spijt. Geen corps, geen ontgroening, maar wel mores en disputen en allerlei stomme oude tradities. Maar heb er wel echt een geweldige tijd gehad, goede vrienden gemaakt, veel geleerd door dispuutsbestuur, commissie- en stichtingenwerk, en ook gewoon veel gefeest zoals het heurt in je studententijd.

6 likes

Pro tip: niet een relatie nemen met een Jeroen

8 likes

https://www.ad.nl/binnenland/buren-zijn-mega-rijen-bij-tiktok-hit-fabel-friet-zat-en-stappen-naar-de-rechter-stad-is-een-kermis-geworden~ad5c11f7/
Ja sorry voor de vergrendelde post, maar jullie weten vast wel hoe je dit kan lezen.

Hebben jullie ooit bij Fabel Friet een frietje besteld?

• Ja, ik ben een basic bitch die voor friet in de rij gaat staan
  • Ja, maar ik werd gedwongen!
  • Gewoon ja
  • Nee
  • Staat nog op de planning

0 stemmers

Vinden jullie dat Fabel Friet moet verdwijnen vanwege de overlast door de rijen?

• Ja, die ouwetjes hebben gelijk. Die rijen zijn kut!
  • Gewoon ja
  • Nee, de hype gaat wel weg
  • Nee, want ik vind oude mensen toch zeikerds
  • Gewoon nee

0 stemmers

2 likes

Zo moest één van de twee kassa’s dicht als er meer dan tien mensen in de rij buiten staan te wachten op hun friet.

Ik snap dit niet?? Hoe zorgt dat voor minder overlast?? Het artikel van parool kan ik dan weer niet lezen.

5 likes

Ja geen idee. Je zou juist denken dat 2 kassa’s beter zijn

1 like

Ik lees dit in een eerder artikel:
In de wachtrij mogen nog maximaal tien mensen staan die besteld hebben. Zijn er meer geïnteresseerden, dan moet Fabel Friet de tweede kassa sluiten, zodat er minder verkocht wordt. De rij mensen die nog bestellen moeten, legt de gemeente geen beperking op.

Geen idee waar deze redenatie op slaat. Volgens de rechter kon de gemeente deze maatregel ook niet opleggen. En heel wonderlijk, als de friet weg zou gaan uit dat pand zijn die klagers niet bang dat er dan een nieuwe tik-tok hype komt te zitten. ‘Want daar zou dan de gemeente op toe zien.’ Geen idee hoe ze dat dan moeten doen…

3 likes

Wat jij relevant vindt, ik ben de neurodivergentiepolitie niet en het is maar een poll op forumfeminarum ehheh

4 likes

Heb je een koophuis of een huurhuis?

• Koophuis
  • Huurhuis
  • Geen huis
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Als je kon kiezen tussen een heel fijn huis met een betaalbare huur, of een prima maar minder fijn huis die je koopt met veel hogere maandlasten die je net aan kan betalen, wat kies je dan?

• Een koophuis waar ik minder tevreden ben met best een flinke hypotheek die ik net aan kan betalen
  • Een huurhuis dat echt heel fijn is met betaalbare huur

0 stemmers

Hoe denk je over onderstaande stellingen:

• Ik wil graag een huis kopen zodat ik vermogen op kan bouwen
  • Het boeit me geen fuck of ik huur of koop
  • Huren = weggeggooid geld
  • Als je huurt ben je eigenlijk gewoon een tweederangs burger
  • Als je koopt heb je pas écht een huis
  • Love huurhuizen
  • Ik feliciteer mensen pas met hun eigen woning als ze een koophuis hebben
  • Geen van bovenstaande

0 stemmers

Ervaar je overlast van je buren?

• Ja, veel of heel veel
  • Ja, een beetje
  • Nee, bijna nooit
  • Nee echt nooit

0 stemmers

In mijn omgeving zijn nu een aantal mensen die een hele leuke en betaalbare huurwoning hebben maar kosten wat het kost een koopwoning willen die ze nét aan kunnen betalen en echt een achteruitgang is op hun huidige huis. Echt kopen om het kopen.

Ik herken de koopdrang trouwens wel een beetje hoor, en verder: ik snap trouwens dat een betaalbare huurwoning niet gangbaar is in deze tijd.

1 like

De partner van mijn beste vriend heeft een nieuwe baan. Mijn beste vriend vertelde dat hij als verrassing op de eerste werkdag van zijn partner een grote taart had laten bezorgen op zijn werk voor het hele team. Partner vond dit super leuk. Hoe zou jij dit vinden?

• Super lief en leuk dat mijn partner dit als verrassing doet voor mijn eerste werkdag, ik ben blij!
  • Super lief maar ik vind het een beetje ongemakkelijk, had voor mij niet gehoeven
  • Irritant, ik vind het niet fijn om zoiets als verrassing te krijgen op mijn nieuwe werkplek, maar verder geen probleem/geen ruzie
  • Belachelijk, ik vind het niet leuk en ben boos op mijn partner dat hij zoiets heeft geregeld als verrassing
  • Anders namelijk…?

0 stemmers

Mijn oude werk zat om de hoek en toen ik daar nog werkte was het nog geen hype. Was een van de vaste lunchadresjes op de vrijdag haha.

2 likes

omg ik voel gewoon een fysieke rilling als ik alleen al denk aan het ongemak, zou dit echt heel kut vinden. als mijn hypothetische partner dat zou doen zou ik echt denken van wtf hoe komt dit in je op. maar oké die partner vond het leuk dus goed ingeschat.

23 likes

Wel adhd’ers en hoogbegaafden als vrienden nu, maar niet tijdens mn schooljaren. Maar vind het altijd een beetje vreemd dat dat allemaal neurodivergent wordt genoemd, want ik heb helemaal geen autistische vrienden en merk dat ik juist vaak botst met mensen die autistisch zijn, al is dat een spectrum natuurlijk. Denk dat het vooral aan mij ligt omdat ik heel ongeduldig ben en heel weinig ruimte heb voor nuance en onaardig wordt als mensen dingen heel letterlijk nemen of de toon niet begrijpen en mensen die heel erg in 1 onderwerp zijn is ook niet mn ding, ik heb juist heel snel genoeg van iets.

Weet eigenlijk niet of ADHDers en Autisten wel een match zijn over het algemeen, ondanks dat het allebei neurodivergent is.

N=1, ik match niet goed met ADHD-ers.

2 likes

In mijn ervaring matcht dat vooral als 1 van de 2 de combi heeft

2 likes

Ff een poll

• Ik ben een tyfusnormalo met vooral tn vrienden
  • Ik ben een tn met opvallend veel adhd vrienden
  • Ik ben een tn met opvallend veel autistische vrienden
  • Ik ben een tn met opvallend veel neurodivergente vrienden van alle types
  • Ik ben adhder met opvallend veel tn vrienden
  • Ik ben adhder met opvallend veel adhd vrienden
  • Ik ben adhder met opvallend veel autistische vrienden
  • Ik ben adhder met opvallend veel neutodivergente vrienden van elk soort
  • Ik ben autist met opvallend veel tn vrienden
  • Ik ben autist met opvallend veel adhd vrienden
  • Ik ben autist met opvallend veel autistische vrienden
  • Ik ben autist met opvallend veel neurodivergente vrienden van alle types
  • Ik heb geen vrienden

0 stemmers

Ben jij autist dan bedoel je?

Haha ja ik zou dit dus ook echt heeeeel kut en ongemakkelijk vinden. Maar goed, zijn partner vond het super leuk dus geen probleem verder - maar was wel benieuwd wat anderen ervan vonden :sweat_smile:

1 like

Ik snap je helemaal! Beter niet doen dan. Je kunt ook veel tijd samen doorbrengen zonder samen te wonen. Mijn ideaal zou zijn om in hetzelfde stadsdeel te wonen, niet in hetzelfde gebouw (lijkt me niet fijn om diegene vaak tegen te komen mocht het uit gaan). Verder vind ik het ook een rotidee dat het lastig is iets anders te vinden als het uit gaat. En je om op die manier gevoelsmatig aan iemand vast zit. Als ik rijk zou zijn en eenvoudig iets anders zou kunnen vinden zou ik de sprong met een volgende partner misschien eerder wagen. Maar dan is jouw oplossing van zowel woning in de stad als een woning buiten de stad nog aantrekkelijker haha

2 likes

Iemand die ik ken zei laatst dat ze 1000 euro aan hypotheek rente per maand betaalden. En er is vast nog aftrek enzo (geen idee hoeveel dat is), maar of je nou rente aan een bank betaalt is net zo goed ‘geld weggooien’ als huur aan een huurbaas betalen. In beide gevallen wordt iemand anders er rijk van en jij bent het niet. Dat was echt even een eye opening momentje voor mij haha. Als je een koophuis met hypotheek hebt ben je de komende jaren ook niet zelf de eigenaar, dat is de bank.

Probleem is dat de huur overal zo tering duur is geworden en dat je dus geen vermogen op kan bouwen naast huren als je niet per se wil kopen

7 likes