Stel je persoonlijke vraag #54

Joh iedereen moet toch lekker doen wat hij zelf wil, is niet voor niks mega populair. Veel meer mensen die het wel mooi vinden. Ik vind een terracotta bank ook niet lelijk, of bepaalde beige elementen. Ik vind het alleen heel grappig dat mensen die vaak heel erg op beige of grijs haten of andere veelvoorkomende massainterieurdingen dan wel weer vaak een terracotta muur hebben. Wat net zo goed in die categorie valt.

20 likes

ik vind de japandi die je zo op google vind echt niet mooi, met bolle bank(kussens) ook? heel erg kwantum japandi. mensen willen dan wel het gemak van hun huis inrichten zoals ze dat eigenlijk altijd deden, maar dan met wat random onpersoonlijke objecten toegevoegd en een beetje aanpassing in de kleur.
maar ik vind het wel mooi als het lage banken zijn met platte kussens, lage tafels, etc, lage vloerlampen, meer dat echt japanse waar je eerder op kussens op de grond rond een koffietafel zit dan in een robuuste wegzaksofa, en heel erg minimalistisch verder, niet te veel rotan, grof hout, of van die rare random wandversieringen van riet of ander natuurlijk materiaal, en geen lilleke beige pluimen maar een grote groene plant, acer, bonsai, of bloesem. maar misschien is dat gewoon japans inspired dan en weinig scandi meer :joy:

9 likes

Heb jij je plafond in een leuk kleurtje geverfd?

• Ja
  • Nee
  • Staat nog op de planning

0 stemmers

3 likes

Zijn jouw accessoires dit?

• Ja alles
  • Nee niks
  • Combi

0 stemmers

Heb jij accessoires van de kwantum/karwei/ikea/casa/yisk?

• Ja veel
  • Nee niks
  • Combi

0 stemmers

Heb jij een terugkerend iets in je accessoires?

• Ja
  • Nee
  • Meerdere thema’s

0 stemmers

Heb je veel antieke of vintage accessoires?

• Ja veel
  • Nee niks
  • Combo

0 stemmers

3 likes

Ik had vroeger echt zoveel accessoires maar ik maak al zo verschrikkelijk veel troep, om er dan ook nog accessoires bij te hebben maakt echt een bende. Dus ik heb 2 fotolijstjes staan en 1 tissuedoos en verder is alles bezaaid met gewone troep.

3 likes

Je brengt me wel op een idee. Misschien nog wel een leuk idee voor de babykamer.

3 likes

Onpersoonlijk als in ik heb geen enkele foto in huis hangen of staan. Ook niets zelfgemaakt of souvenirs oid. Bijna al mijn accesoires zijn van de kringloop (waaronder een random houten eend op de kast haha) dus eigenlijk ook gewoon gezien, leuk gevonden en gekocht.

2 likes

Oh dat vind ik wel persoonlijk hoor! Niet zeg maar trendy, maar gewoon omdat je het mooi vind.

Ik heb echt tering veel dierenbeeldjes nu ik er over nadenk, in allerlei materialen. En ik heb ook specifiek best heel veel olifant dingen terwijl ik niet per se iets met olifanten heb, maar vond de voorwerpen zelf dan echt mooi.

4 likes

Ik heb volgens mij ook wel 7 beeldjes van olifanten terwijl ik die zelf nooit heb gekocht, kreeg jij ze ook cadeau?

1 like

het toppunt van onpersoonlijke objecten vind ik wel michael kors meisjes die ‘tafelboeken’ kopen van grote modehuizen of kunstenaars maar die tafelboeken zijn gewoon lege dozen met een naam en plaatje erop :smiling_face_with_three_hearts: “what’s the point in spending money on an expensive book when you’re not going to read it” waarom zou je het dan als decor willen gebruiken als je toch niet geinteresseerd bent in het onderwerp!!!

34 likes

Zooo hier ben ik het echt helemaal mee eens. Het leukste vind ik altijd als je mensen nog niet zo lang kent en ze dan een ratjetoe boekenkast hebben. Alsof je een miniblik in hun brein werpt.

9 likes

jaaaa neuzen in andermans boekenkasten is echt heerlijk :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Ik heb zelf geen thema bedacht voor mijn huis ofzo (lol @ het idee alleen al dat ik zo georganiseerd en niet rommelig zou zijn), maar er wonen hier helaas twee historici dus er hangen wel oude kaarten, veel te veel (oude) boeken, en random oude objecten die zo door de jaren heen door of voor ons verzameld zijn. We hebben ook wat ekte kunst en oude foto’s aan de muur. Dat zijn niet per se echt accessoires maar ze bepalen wel een beetje hoe ons huis eruit ziet. Ik vind het voor nu wel ok maar ik wil niet over 15 jaar het gevoel hebben dat we in een dichtgeslibde antiekwinkel wonen dus er mag wel af en toe wat nieuws voor in de plaats.

10 likes

Ja dat denk ik? Haha ze zijn eigenlijk vooral geërfd van allerlei oud tantes die veel reisden, dingen uit Indonesië toen mn opa en oma daar woonden en mn andere oma had echt mega veel ingelegde doosjes (en eentje die enorm veel op een nazi reliek lijkt maar Indiaas is :new_moon_with_face:) , snuisterijen, ornamenten en weet ik veel wat. Alles wat niet geveild is heb ik geclaimed dus ik bezit echt allerlei totaal onnodige dingen (hoesjes voor om luciferdoosjes bijvoorbeeld, aanhangsels voor aan je borden waar je botjes op kan leggen, super zware bellen met orthodox christelijke dingen erop, ga maar door). Ik ben echt een ekster voor mooi gemaakte dingen zonder duidelijke functie.

9 likes

Ik vind wel dat je geoorloofd mag haten op mensen met een gekleurde accentmuur en de rest van de muren wit en die dat al heel wat vinden

4 likes

Deze ‘hot take’ komt ook altijd alleen van mensen die het super edgy van zichzelf vinden dat ze meerdere gekleurde muren in huis hebben

47 likes

Oooh ja zo’n hekel aan die assouline boeken. Zo nikszeggend en nog duur ook. Echt iets voor mensen die graag naar Ibiza gaan.

3 likes

Ik kan soms wel jaloers zijn op die beige interieurs zonder persoonlijkheid. Het lijkt er altijd netjes.

7 likes

een swastika is een hindoeĂŻstisch en boeddhistisch symbool dat die mislukte schilder gewoon heeft gestolen, of bedoel je dat niet?

4 likes

kende dat niet & ziet er ook vreselijk uit maar daar staan in ieder geval nog foto’s in?? waar ik het over heb is gewoon leeg karton met een kaft erop geplakt

1 like