Ik ben gisterenavond tijdens een wandeling gebeten door een hond, hij viel mij onverwachts van achteren aan en hapte in mijn been. Het betreft een hond die telkens ontsnapt uit de tuin van de eigenaren, dus er was geen baasje aanwezig toen het gebeurde. Uiteraard wel contact mee gezocht en zij zeggen er alles aan gedaan te hebben om dit te voorkomen (trainer, shockband, maar hond is crazy zeggen ze, als in wil steeds de tuin uit vanwege ‘nieuwsgierigheid’) en willen mijn tetanusprik/doktersbezoek vergoeden. Mijn been is nu bont en blauw met diepe wondjes van de tanden en lopen doet zeer.
Zouden jullie hier aangifte oid. van doen? Ik had er zelf niet aan gedacht, tot een vriendin mij hier op wees. Het ding is, ik woon niet in NL, en ik hoor verhalen dat ze die honden dan afmaken als de politie er bij betrokken raakt. Maar de hond valt structureel anderen ook lastig (altijd luid blaffend achter auto’s, wandelaars of fietsers aan rennen) en de eigenaar gaf aan dat er afgelopen weekend nog een voorval is geweest waarbij de hond ‘tijdens het spelen per ongeluk in iemands hand beet’… Veel schoolgaande kids moeten er ook langs op de fiets. Ik zou graag erger voorkomen, maar vraag me af in hoeverre ik serieus genomen ga worden en wil ook geen nare afloop voor de hond op mijn geweten hebben. Maar al helemaal niet dat er meer mensen (kinderen!) de dupe van worden.
- Wel aangifte doen
- Geen aangifte doen
- Anders…