Stel je persoonlijke vraag #54

Geen boete, wel moeten betalen voor een nieuwe omdat die van mij na de leging verdwenen/ gestolen is.

1 like

Ik had van dat dunne piepschuimachtige materiaal bij het plastic gedaan, kreeg ik een sticker op de zak en het werd niet meegenomen. Dat moet bij restafval blijkbaar.

3 likes

Ik zie dit wel vaker en ik snap echt niet hoe mensen kunnen denken dat piepschuim onder plastic valt?

12 likes

Ik vind het wel een logische gedachte, aangezien het ook een soort kunststof is.

2 likes

Heb jij ooit wel eens vloeibaar vaatwasmiddel in een vaatwasser gedaan?

• Ja, wist ik veel
  • Nee, want ik weet wat er dan gebeurt (heb het gezien, het is me verteld geweest)
  • Nee, hoezo?

0 stemmers

5 likes
3 likes

Neem jij vrij om je huis op te ruimen/schoon te maken?

• Hahah ben je gek ofzo
  • Is ooit eens voorgekomen
  • Nee maar wel een goed idee
  • Ja, doe ik

0 stemmers

2 likes

Haha ja hier op kantoor is vanochtend een vaatwasser beginnen schuimen met een public service announcement op Slack tot gevolg.

Ik voel mee met de dader (die zich waarschijnlijk kapot schaamt momenteel) want ik heb het dus ook een keer gedaan, jaaaaren geleden.

7 likes

Vaak 2x per jaar, met zijn tweeën nemen we vrij om even grondig op te ruimen. Met kinderen komen we er gewoon anders niet aan toe. Maar we hebben allebei dan ook wel ruim aantal vakantiedagen

2 likes

Nou ik zit even te googlen en piepschuim is een opgeblazen vorm van polystyreen, wat een plastic soort is. Het mag er blijkbaar niet bij omdat het te snel afbrokkelt om te verwerken als het andere plastic.

Ik vind piepschuim bij plastic logischer dan lege blikjes en drinkpakken. Iedere keer dat mijn vriend dat in de plastic afvalzak gooit krijg ik echt een error.

7 likes

Ik begin dus juist altijd helemaal te twitchen als je pakken bij het karton ziet liggen. Je VOELT toch dat dat geen papier is

6 likes

Met een kleine side note dat ik dan niet de hele dag alleen maar schoon maak, maar ook genoeg :sparkles:me-time :sparkles: neem

Dat is de bedoeling bij heel veel gemeenten juist. Plastic, drinkpakken en blikjes samen.

1 like

Ja dat sowieso, maar je voelt ook dat het niet perse plastic is dus dan vind ik gewoon restafval veel logischer.

Ik had laatst straatcontrole, maar wel piepschuim in de oranje container. Was gewoon goedgekeurd. Dacht daarom ook dat het zo hoorde.

Werk jij structureel minder dan fulltime oa zodat je het huishouden kan bijhouden?

• Ja, ik heb een vaste schoonmaakdag
  • Het huishouden is niet de hoofdreden dat ik pt werk maar telt wel mee
  • Ik werk pt maar ik heb geen seconde over het huishouden nagedacht toen ik dat besloot
  • Ik werk fulltime en betaal een schoonmaker of mijn partner doet het meeste
  • Ik werk fulltime en maak ook gewoon zelf schoon
  • Nvt/anders/wil ik niet zeggen/ga weg met je poll

0 stemmers

1 like

ik werk fulltime (maar overheid, dus 36 uur :dizzy:) en ik werk de helft van de week thuis dus dan doe ik het vaak tussendoor

7 likes

Ik werk parttime, maar heb geen seconde over het huishouden nagedacht toen ik dat ging doen.

6 likes

Oh ja suf, ik heb die optie ook nog even toegevoegd.

2 likes