Stel je persoonlijke vraag #54

Wij hebben een aangepast huisje nodig omdat we een rolstoeler hebben in ons gezin dus wij zijn erg kritisch
En dan nog kom je soms ergens en dan denk je nou… Erg geschikt is dit niet

2 likes

ik had als puber een keer iets boos getweet over m’n moeder (iets van dat ze haar bek moest houden geloof ik) en toen had m’n oudere nicht gesnitcht :skull:

9 likes

Op Hyves waren er ook altijd ouders die krabbels in de gaten hielden. Ok, roddelen in de krabbels was ook niet slim, maar waarom zou je dat checken? :smiling_face_with_tear:

3 likes

Een vriendin van mij heeft nu 2 x over verschillende mensen in onze omgeving gedroomd dat ze zwanger waren, en dat bleek dan uiteindelijk ook zo te zijn. Ik vind dit zo bizar.

Geloof jij in dit soort dingen?

• Ja
  • Nee
  • Ik weet het niet

0 stemmers

wat ik wel geloof is dat dieren het soms wel doorhebben. Heb het wel eens gehoord bij zowel katten als honden dat ze zich anders gaan gedragen

8 likes

En meer omdat ik zelf ook al paar keer van zulke dingen heb gehad, o.a. met een zwangerschap van iemand.

6 likes

Oh, ja hoor. Al een paar keer gehad dat ik zoiets droomde en waar bleek te zijn. En minstens even zo vaak dat het niet waar bleek te zijn. En die eerste gevallen onthoud je en die tweede niet. Wat mij betreft dus niets om al dan niet in te geloven en ook niets bizars aan.

10 likes

Mwah, ik denk ergens dat je het dan gewoon onthoudt omdat het uitkomt. Ik droom zoveel dingen over mensen die niet uitkomen en daar sta je niet bij stil.

42 likes

Dit en het feit dat de kans dat vrouwen in je omgeving zwanger worden als je tussen de pakweg 25 en 40 bent vrij groot is. Plus het feit dat je zelf misschien ook wel bezig bent met je eventuele kinderwens. Dan is het niet raar dat je nadat je misschien met vriendinnen over het onderwerp hebt gesproken en dan over vriendin A droomt dat ze zwanger is en het vervolgens ook nog zo is.

3 likes

In dit geval zou ik nee zeggen, maar ik geloof wel in een soort telepathische banden of het veel eerder dan gecommuniceerd oppikken van signalen. Ik heb een familielid waarmee ik echt al vaker gevoeld of gedroomd heb wat er bij haar gaande was en andersom en we wonen echt niet bij elkaar om de hoek en spreken elkaar niet dagelijks.

5 likes

Dit kan ik wel bevestigen. Zelfs mijn kat die mij niet leuk vind komt nu bij mij. En mijn hond loopt overal achter mij aan. Nog meer dan normaal. En in de avond loopt ze rondjes om mij heen in het schemer/donker als er mensen in mijn buurt komen. Eerder moest ik het zelf maar uitzoeken.

7 likes

Ja hier geloof ik ook echt in! Al zo vaak gehad dat ik een slecht gevoel heb of een onbestemd gevoel door de dag heen. Op hele random momenten dat er verder niks aan de hand is. Vaak zeg ik dat dan ook tegen mijn vriend: er is weer iets met een van mijn familieleden, ik voel het. En dat ik dan inderdaad een paar uur later een appje krijg dat er iets aan de hand is. Of dat ik diegene bel om te vragen hoe het gaat en dan blijkt dat er iets is. Ik voel dat echt in mijn lichaam

4 likes

Ik kijk Parenthood, waarin expliciet gevraagd wordt door een moeder of haar dochter seks heeft met haar vriendje. Heeft een ouder jou dit ooit gevraagd?

• Ja werd me echt expliciet gevraagd
  • Nee alleen subtiele vraagjes
  • Nee gewoon algemene seksuele voorlichting maar niet zoiets
  • Nee niks van dit allen

0 stemmers

3 likes

Het werd niet gevraagd, ik vertelde het zelf :sweat_smile:

2 likes

Moeten Josje en Klaasje hun naam veranderen in Jos en Klaas nu ze 30+ zijn?

• Ja zo werkt dat
  • Nee in Kosje en Klaasje

0 stemmers

3 likes

Ik kreeg voor het eerst een ‘echt vriendje’ (hij kwam bij ons thuis over de vloer) en toen zat ik de volgende dag bij de huisarts voor anticonceptie met de mededeling: ‘vrijen is heel leuk en fijn, maar we willen wel dat je het veilig doet,’ dus het is niet expliciet gevraagd, maar wel geïnsinueerd haha

1 like

Mijn “beste vriendin” had me een ansichtkaart gestuurd, zo’n kaart zonder envelop eromheen dus, met de tekst erop ‘’gefeliciteerd met je ontmaagding, de volgende keer wel een condoom gebruiken hè!”

Dus hoefde m’n moeder het niet meer te vertellen want die kon die kaart gewoon lezen. Ze was not amused en we hadden wel een condoom gebruikt.

14 likes

Kon je je er niet onderuit lullen door te zeggen dat het een of andere zieke grap was? :sob:

3 likes

Nee ik was zo geschrokken dat ik niet zo snel kon nadenken

6 likes

Was het na deze actie einde vriendschap of niet?

3 likes