Stel je persoonlijke vraag #54

Kun je daar dan niet beter nog een paar rijlessen voor nemen?

Ik vind onzekere weggebruikers vaak levensgevaarlijk.

16 likes

Nergens, maar volgens internet heeft mijn auto een topsnelheid van 210km/h :sweat_smile:

1 like

Duitsland inderdaad. Zijn echt nog wel wegen waar je geen snelheidslimiet hebt en momenten waar het ook kan qua drukte etc.
Niet dat het mij wat kan interesseren hoe hard die auto kan overigens, maar men vond het leuk om een keer uit te proberen op weg naar wintersport in Oostenrijk.

1 like

Duitsland idd. 130 daar is trouwens een adviessnelheid, geen maximumsnelheid.
Het is niet dat ik constant 180 rijd (dat is met mijn huidige auto ook niet perse heel chill) maar ik rijd daar toch wel gaauw 150/160. Het overige verkeer doet dat ook.

2 likes

Snap dat je dat zegt! Ik ben niet onzeker maar soms wel gespannen. Heb m’n rijbewijs nog maar net:)

6 likes

Mijn vriend heeft op de (Belgische) snelweg wel eens 175 uitgeprobeerd op een lang stuk zonder anderen op de baan, maar dat voelde toch echt als de max. :sweat_smile:

Verschilt heel erg, het is wel eens een week geweest, en ook wel eens een jaar (en beide relaties hebben uiteindelijk ongeveer even lang geduurd, dus het ene was ook niet beter/slechter dan het andere)

Ik heb (nog) geen auto, maar verbaas me best over de antwoorden hier dat zoveel auto’s dat niet zouden redden. Ik heb 20 jaar geleden in een compleet volgeladen simpel Cliootje (echt het basismodel) uit 1999 de 160 aangetikt op de Autobahn, denk dat als hij niet zo vol was ik de 170 ook nog wel gered had. Ga hopelijk van de zomer een autootje kopen, en wil dan wel eentje met een beetje power, die het theoretisch in ieder geval wel zou kunnen. Zal dan idd eerder rond de 140-150 blijven hangen maar toch fijn als hij het kan (woon in Duitsland overigens, in NL houd ik me wel gewoon aan de maximumsnelheid, maar zal dus wel regelmatig op de Autobahn te vinden zijn)

2 likes

Ik heb eigenlijk geen idee, maar alsnog het volste vertrouwen :joy:

Je partner ruimt diens kast uit en wil wat spul daarvan op Vinted zetten. Is diegene dan gierig als die 20 euro vraagt omdat je 1 van die truien wel wil hebben? In dit hypothetische verhaal is even geen sprake van geldnood

• Ja kapot gierig
  • Twijfel
  • Nee is wel logisch
  • Nee juist gierig van de partner die de trui wil hebben

0 stemmers

Dus je partner verkoopt een trui, die jij wel zou willen en dan zegt je partner ‘prima 20,- graag.’?
Dan zou ik me echt afvragen of ie helemaal lekker is. (In geval van geen geldnood etc.)

40 likes

Hou op hoor

8 likes

Hahaha mijn hemel hier is je trui, kun je mooi aan doen als ik je buiten gezet heb, de wind is nog fris

89 likes

Hahaha inderdaad, je zal em nodig hebben. Succes ermee

1 like

Ja ik kan me ook niet voorstellen dat een auto dat niet zou kunnen, hoezo niet?

Ik heb een Prius en die staan erom bekend dat ze sloom zijn en ik rijd er regelmatig 160 km per uur in zonder problemen dus ik weet zeker dat 180 ook wel kan.

3 likes

Ga jij dit jaar naar de VS?

• Nee
  • Ja en ik ben wit
  • Ja en ik ben niet wit
  • Ik ben Echo en woon er helaas

0 stemmers

Voor de mensen die ja stemmen, ga je op vakantie?

• Ja vakantie
  • Nee werk
  • Nee familiebezoek

0 stemmers

Voor de mensen die voor vakantie stemmen: Vind je het niet ongemakkelijk dat je daar heengaat met hoe alles daar nu is en dat als je bijvoorbeeld moslim was je opgepakt zou kunnen worden (abusievelijk)?

• Ik heb daar geen problemen mee hun probleem
  • Ik vind dat wel ongemakkelijk Maarja cest la vie hè wat kan je doen

0 stemmers

1 like

In sommige auto’s tril je dan van de weg af hoor

Ik ben een keer in een koekblik naar Berlijn gereden en 100km pu was de max. Snap niet hoe je je niet kunt voorstellen dat een auto niet zo snel kan.

10 likes

Ja dit, mijn Hyundai i10 uit 2008 begint bij 130 al interessante geluiden te maken

4 likes

Ja ik vind dit gierig. Het gaat om een trui van 20 euro. Als het nou ging om iets waar je misschien nog wel een paar honderd euro voor kan krijgen (relatief nieuwe telefoon, laptop, wielrenfiets) dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen dat je ook aan een partner misschien wel wat zou vragen. Maar ook daarbij vind ik het een verschil of iets ongebruikt in de kast ligt en je het daarom online zet of dat je bijv. een nieuwe telefoon koopt voor 800 euro en daarbij ingecalculeerd hebt dat je je oude voor 400 op marktplaats zet zodat het je ‘maar’ 400 euro kost.

2 likes

Maar 20 jaar geleden reed je in een auto van 6 jaar oud met volgens het boekje een topsnelheid van 185. Diezelfde auto zal nu de topsnelheid zeer waarschijnlijk niet meer halen, logisch toch dat een oudere auto niet meer zo goed presteert als vroeger.
Ik gok dat de forummers die hebben gestemd op ‘‘nee’’ een oude auto hebben, of eentje met een lichte motor. Daarnaast komen er tegenwoordig ook auto’s van de band afrollen die zijn begrensd op 160 km/h. Redenen genoeg waarom een auto geen 180 km/h kan rijden.

5 likes

TIL (serieus).

En het ging er niet om of hij comfortabel 180 kan hè, het was een hypothetische vlucht voor politieachtervolging. Denk ook wel dat de meeste auto’s niet superchill rijden met 180, maar dat betekent niet dat ze het niet zouden kunnen halen :smile:

Maar goed, ik heb de afgelopen jaren überhaupt niet meer zelf gereden en alleen meegereden in snellere e/of huurauto’s, dus ik weet ook helemaal niks over moderne auto’s. Ga binnenkort een paar lesjes doen om het weer op te frissen, en heb zin om dan ergens later dit jaar met een koekblik van een jaar of 10-15 op een rustig stuk Autobahn te gaan testen hoe hard hij kan :grin: