Wat betekent TIL?
Nee mijn punt ging ook niet om comfortabel rijden, maar gewoon dat er auto’s zijn die dat technisch gezien niet halen.
Wat betekent TIL?
Nee mijn punt ging ook niet om comfortabel rijden, maar gewoon dat er auto’s zijn die dat technisch gezien niet halen.
“Today I learned”, wist oprecht niet dat er auto’s met zo’n relatief lage begrenzing gemaakt werden
Ga echt stuk, zou die 20 euro van de gezamenlijke rekening af halen
Nou heb t eens geprobeerd met een Renault Zoe van werk, maar die heeft gewoon een soort max erop want ook al had ik gas vol ingetrapt, hij ging niet verder dan 135. Totaal oncomfortabel ook, bij 130 ging die al zo trillen dat ik bang was dat dat ding uit elkaar zou vallen joh.
Er moet dit jaar eigenlijk iemand van mijn werk naar de VS en volgens mij wil niemand, en ik ga het zelf ook zeker niet doen
Edit: ik ben trouwens een van de weinige witte mensen op mijn werk en kan me heel goed voorstellen dat de rest al helemaal niet wil gaan nu, dus ik hoop eigenlijk dat we kunnen regelen dat er niemand hoeft
Mijn vriend is deze week in Amerika voor een conferentie, jaar geleden geboekt. Na de conferentie gaan we rondreizen omdat het de eerste keer is voor ons beide (überhaupt buiten Europa). Maar denk dat het ook hierbij blijft.
Mijn elektrische auto is begrensd op 150
Houd je uberhaupt rekening met de politieke staat van het land waar je op vakantie gaat?
0 stemmers
Ik baseer het meer op of ik een land mag of niet, is wel hypocriet maar ik heb bijvoorbeeld niet zo’n moeite met China omdat ze hun gezeik binnen eigen land houden voornamelijk (ja Taiwan is toch soort van China; of iig binnenkort en daar kunnen we toch niks aan doen) maar wel met de VS omdat ze ons bedreigen.
Love hoe unaniem deze poll is
Shitty partners brengt het forum echt samen
In hoeveel talen kan jij een simpel gesprekje houden? (Hoi! Mag ik iets vragen? Waar is … oh de tweede straat? En dan rechtdoor, is daar een restaurant open? Dankjewel!)
(Nederlands en dialecten tellen als hetzelfde, alle Bosnische-Kroatische talen tellen ook maar als 1)
0 stemmers
Inclusief de talen die ik sowieso al spreek, of alleen daarbuiten (heb nu incl. gestemd)?
Huh waarom zou het exclusief de talen die je spreekt zijn, dat slaat toch nergens op?
Nou ja, omdat ik daarin wel meer dan een simpel gesprekje kan voeren, en daardoor ging ik twijfelen en vroeg ik me af of je alleen de talen bedoelde waarin je enkel dat simpele gesprekje kan voeren
Of de pollstarter is hier de shitty partner die 20 euro wil
Hangt ervan af. Door al het gedoe in de US heb ik helemaal geen zin om daarheen te gaan bijvoorbeeld en ik zou nooit ergens gaan waar mijn eigen veiligheid in het gedrang komt. Maar ik ben wel in Tibet geweest, wat al tientallen jaren bezet wordt door China. Je ziet de onderdrukking daar voor je eigen ogen (bv. sluipschutters op de daken rond de Jokhang tempel, waar gelovigen de kora lopen, die zijn er gekomen nadat monniken zichzelf in 2008 in brand staken uit protest voor de onderdrukking en deze beelden de wereld rondgingen). Ik heb me toen heel goed geïnformeerd - me ingelezen in de geschiedenis, de gevoeligheden, enkel geboekt/gegeten/geslapen/gekocht bij Tibetan owned bedrijven en niet Chinees… Meerdere Tibetanen kwamen ons vertellen (op afgelegen plaatsen, weg van camera’s en microfonen) dat ze dankbaar waren dat we hen nog bezochten, dat ze niet vergeten werden door de wereld en alleen gelaten werden met de Chinezen, en zolang wij hen bleven bezoeken, we thuis over hun toestand konden vertellen.
Haha ja echt waar als er een shitty partner verhaal wordt verteld springt iedereen erop
Ja dat verandert toch niks
Wij hadden een conferentie in de vs in de planning staan en ik kijk echt met bewondering naar het clubje collega’s dat nog steeds van plan is te gaan. Dit zijn antropologen die onderzoek doen naar allerlei inmiddels gecensureerde thema’s, die betrokken zijn geweest bij demonstraties op de uni. Mij niet gezien hoor, geen zin om detentie in de vs aan mijn trauma’s toe te voegen.
Ik vind dat ook gierig. Je hebt een relatie, doe normaal.