Ben jij reislustig?
- Ja heel erg ik moet/wil zoveel mogelijk van de wereld gezien hebben
- Een beetje wel ja
- Nah een vakante naar Italië vind ik ook prima
- Nee totaal niet en ik hou ook niet van op vakantie gaan
0 stemmers
Ben jij reislustig?
0 stemmers
Ik vind mensen die alles willen zien juist niet reislustig.
Waarom niet?
Ik heb al best wel heel veel gereisd en vond dat fantastisch. Merk wel dat omdat ik al veel gezien heb de behoefte minder wordt. Vind het nu ook prima om in Europa te blijven en ook om dezelfde plekken vaker te bezoeken als ik het ergens heel leuk/mooi vond.
Die spenderen meestal een week in een land, tikken wat must sees af en dan door naar land 53
@Sundance uit nieuwsgierigheid, wat is best heel veel gereisd?
Ik was een paar dagen geleden aan het liften bij een Russische jongen en die vertelde dat hij op 51 landen zat, maar neee zoveel mogelijk landen bezoeken was niet zijn doel
Zijn vaak mensen die alles willen afvinken en weinig interesse hebben in de daadwerkelijke cultuur. Heel de Balkan ff afkruisen in een weekje door te vliegen tussen de hoofdsteden, ff Rio de Janeiro bezoeken want dan heb je heel Brazilië gehad, ect.
Leeg zielloos gedrag.
@Sjern ik heb er ook in de 50, maar dat is als dertiger ook niet heel gek? En is ‘pas’ een vierde van alle landen ter wereld, ik ben nog nooit in Afrika geweest bijvoorbeeld.
Ik vind in de 50, terwijl je in de 30 bent, wel echt veel hoor .
Daarmee zit je denk ik echt ver boven het gemiddelde.
Ja dat klopt maar ik heb geen motivatie om er bijvoorbeeld 75 te halen, ga liever terug naar plekken waar ik al geweest ben dan streven naar een arbitrair nummer.
Maar had er als kind al een stuk of 20 denk ik? Dus is ook gewoon mazzel.
Ja, het maakt mij verder ook helemaal niks uit hoor haha
Het scheelt inderdaad sowieso als je als kind al naar heel veel plekken/landen bent geweest. Toen ik 15 was zat ik nog op 2, België en Frankrijk (en nu op 7 op eind 20 jarige leeftijd)
Haha jawel
Ik denk ongeveer 45 landen. Zullen vast mensen zijn die dit niet veel vinden hoor, je hebt altijd baas boven baas. De landen waar ik geweest ben liggen ook redelijk verspreid over de wereld, alleen Zuid Amerika (en Antarctica) ben ik nog nooit geweest.
Edit: en sowieso vind ik het landen tellen eigenlijk een beetje random. In Engeland ben ik bijvoorbeeld alleen een keer in Londen geweest, maar er zitten ook landen bij waar in meermaals op verschillende plekken ben geweest of heb rondgereisd. Ik heb voor mezelf in ieder geval het gevoel dat ik best wat van de wereld heb gezien en daar prijs ik mezelf gelukkig mee.
Ja oké we zijn hier allemaal privileged as fuck
Dat sowieso.
Ik zou ook eerder reizen in totaal aantal maanden tellen dan totaal aantal landen denk ik.
Hoeveel maanden van je leven heb je gereisd?
0 stemmers
Hoeveel landen heb je bezocht?
Hier kan je 't tellen als je het niet uit je hoofd weet: https://countries-visited.com/
0 stemmers
Heb zelf niet heel veel landen bezocht omdat ik veel naar 1 land ga, want ik was de laatste jaren wel goed op weg om alle 50 staten van de VS te bezoeken. Maar dat is nu dus onderbroken , hopelijk kan ik er ooit weer mee verder.
Geen kan bijna niet toch, als je vanaf kind t/m laten we zeggen je dertigste 3 keer een week op vakantie bent geweest inclusief 2 weekendjes weg dan zit je al op een maand
Of bedoel je hoeveel weken in 1x achter elkaar?
M’n moeder is maar 1x in haar leven 3 dagen naar Parijs geweest en een handjevol dagen naar België of Duitsland.
Ligt er ook aan wat je verstaat onder reis denk ik?