Stel je persoonlijke vraag #54

Dan pleur je er toch wat weg

1 like

Als ik dat had gewild, had ik dat inderdaad gedaan.

5 likes

Waar ontbijt jij?

• Thuis
  • Werk
  • Onderweg
  • Niet

0 stemmers

1 like

In de sportschool :joy::gun:

Jullie mogen weer een beslissing maken voor mij haha.

Ik heb dus een tijdje geleden heel cheap een tuintafel gekocht die ik inmiddels zwart gespoten heb. Nu moet ik nog stoelen maar ik wil er gewoon niet te veel aan uitgeven want zo vaak zal ik er niet zitten. Maar goed er stond eerst 6 jaar een gele tuintafel en witte stoelen dus het lijkt sowieso een stuk beter.

Anyways de vraag. Welke stoelen ga ik kopen voor mijn tafel? Mijn eerste logisch gedachte was duh de volledig zwarte maar een grijze zitting gaat wel minder heet worden natuurlijk. :thinking: Nou ik laat zoals regelmatig (wanneer ik echt geen beslissing kan maken) jullie de keuze maken.

• 1
  • 2

0 stemmers

(Soms weet ik echt niet in welk topic ik mijn vraag moet plaatsen maar als het verkeerd staat dan merk ik het wel)

1 like

Heb er wel een molton om, die om de wasbeurt van het beddengoed (dus elke twee weken) in de was gaat. Mijn kussen (1,5 jaar oud of zo?) ziet er nog schoon uit, als dat niet meer zo zou zijn zou ik hem wel in de machine gooien gok ik.

4 likes

Valt wel mee met hoe heet zulke stoelen worden. Heb iig zelf geen last van een verbrande poeperd gehad

3 likes

Nouja als je kijkt naar de gesprekken in het ā€˜Wat je even kwijt wil’ topic van afgelopen week kunnen veel mensen blijkbaar geen normaal gesprekje voeren in eigen taal. Dus wel degelijk relevant.

Zit jij bij een rotary of ken je iemand bij een rotary

• Ja ikzelf
  • Ja ken anderen
  • Nee
  • Nee weet ook niet wat het is

0 stemmers

2 likes

Ik ken wel mensen maar weet niet zo goed wat het is eigenlijk

3 likes

Gevoelsmatig zeg ik dat is een soort fanfare ofzo, iets met larpers. Ik weet het niet, maar ik wil er niet bij horen dat weet ik wel.

1 like

ja ik zelf ook niet echt hoor, ik snap het ook niet helemaal als ik lees op hun website wat het nou echt inhoud Over Rotary
@Zemraluani ik vind het altijd juist een beetje sekte achtig klinken :joy: nergens op gebaseerd ook

9 likes

@grace is dit een cult? En if so, a fun one?

2 likes

Ik ken ook mensen die erbij zitten en geen idee wat het is. Ik dacht echt dat het iets niet-Nederlands was, want mijn man had het er altijd over dat de Rotary de kerstlichtjes in een bepaalde straat ophingen, maar ineens bleek mijn manager er ook bij te zitten haha.

Mijn ouders zaten er vroeger bij en ik zou het omschrijven als een rijkeluisclub waar veel voor het goede doel gedaan wordt. Mijn broer en zussen hebben via de Rotary ook allemaal een uitwisseling gedaan van een jaar naar oa. AustraliĆ« en ArgentiniĆ«. En wij ā€œkregenā€ dan een uitwisselingstudent bij ons in huis. Er werden regelmatig bijeenkomsten georganiseerd en ik ben wel eens mee geweest en dan was er echt een vaste structuur en eigen regels enzo. Ik weet nog dat je voor het eten allemaal moest gaan staan en dan ging er een bel en mocht eerst de voorzitter zitten en dan pas de rest.

Het is een beetje vegelijkbaar met de Lions. Maar dat is op uitnodiging.

7 likes

Zowel rotary als Lions zijn service clubs toch

Veel mensen in mijn familie zitten daarbij en die zijn niet echt fanatiek met van die regels maar wel leuk eraan is dat ze bijv oudjes elke maand ofzo naar een restaurant rijden waar ze dan gratis mogen eten, of van die inzamelacties voor de lokale voedselbank / stichting Leergeld etc.

2 likes

Ja in Nieuw-Zeeland lijkt elke dorp of stad wel een rotary te hebben, want er staat vaak bij culturele dingen: medemogelijk gemaakt door de lokale rotaryclub. Maar het is tocb gewoon een club voor mensen met geld om hun geld te gebruiken voor de maatschappij?

En de lionsclib ken ik van de horeca waar ik werkte. Als die ons restaurant gebruikte moesten we de tafels helemaal in U vorm zetten, dus ik geloof ook wel dat die dezelfde hiƫrarchie hadden met eten :joy:

2 likes

De rotary (en andere service clubs zoals lions) zijn netwerkclubs waar je iets terug doet voor de maatschappij. Vaak wel op een manier die ook nog leuk (en qua netwerken nuttig) is voor de leden zelf, zoals benefietdiners. Vaak halen ze wel echt heel veel geld op voor goede doelen (laatst nog iets van 80.000 voor stichting het vergeten kind) maar sommige activiteiten hebben ook wel een groot white savior gehalte.
Bijna elke stad heeft wel zo’n club.

19 likes

Je gaat naar de huisarts, psycholoog, tandarts of hebt andere korte medische afspraak:

• Je neemt hier vrij voor
  • Je zorgt ervoor dat de afspraak op een vrije dag is
  • Je doet dit gewoon onder werktijd
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

2 likes

Probeer enigzins het op mijn vrije dag te plannen, maar als dat niet lukt ga ik gewoon onder werktijd.

48 likes