Stel je persoonlijke vraag #54

Therapie vind ik zelf niet geschikt voor onder werktijd maar meer omdat na een sessie al mijn concentratie wel op was dus daar nam ik een dagdeel voor vrij

6 likes

Ik vind veel niet kunnen maar toch doe ik het zelf wel.

3 likes

Ik vind veel kunnen als je werkhouding en productiviteit verder ook gewoon in orde zijn.

8 likes

Ik hoorde in een tv programma de zin ‘op de middelbare school is het het belangrijkst om een plekje te hebben voor de pauze. Mensen bij wie je kunt staan’

Herken jij dat van je middelbare school?

• Ja
  • Ja, pijnlijk om zo te horen/ bizar eigenlijk
  • Nee
  • Ik was een loner en vond dat prima

0 stemmers

Ik vind dat een huisarts of ziekenhuisbezoek ook onder werktijd mag zonder dat je je werk op tijd afkrijgt.

18 likes

Toen onze pauzes plotseling in tweeën werden gehakt (dus eerst die klassen pauze, dan die) en ik eens per week met niemand van mijn vrienden overlappende pauze had, voelde dat al als een sociale catastrofe.

Hierop aansluitende:

Hebben jullie vroeger iedere pauze moeten strijden voor voor jullie fysieke plek in de pauze?

• Ja, wij hadden niet voldoende tafels/stoelen voor iedereen
  • Nee, er was genoeg zitplek voor iedereen
  • Nee, ik had een slimme plek waar nooit iemand anders wilde zitten
  • Anders

0 stemmers

Bij ons werd er echt gestreden om stoelen en tafels. Stonden mensen aan de rand van de aula te scouten en renden op tafels af om genoeg plekken voor hun vrienden te reserveren.

Ik gaf het bij voorbaat op maar er waren inderdaad wel maar heel weinig zitplekken en je mocht ook niet op de gangen hangen/ zitten.

1 like

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Ik bedoelde meer dat als je werkhouding en productiviteit over het algemeen goed is best veel moet kunnen onder werktijd dus niet alleen de echt nodige dingen zoals tandarts, ziekenhuis etc.

Huisarts en ziekenhuis moeten altijd gewoon kunnen.

2 likes

Op mijn middelbare waren op een gegeven moment de stoelen uit de aula’s gehaald omdat er te vaak mee werd gegooid, dus nee hoefde nooit te rennen voor een stoel. :joy:

3 likes

Ik vind dat nog steeds :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik ging vrijwel altijd naar buiten.

3 likes

Bij ons was er ook niks te gooien :stuck_out_tongue: er stonden een soort hele lange houten kerkbanken en geen tafels. Je had je eten dan maar gewoon op schoot liggen. De banken stonden ook zo dat je niet tegenover elkaar zat :sweat_smile: daar zat echt een meter of drie tussen. Er was ook sowieso te weinig plek want ik weet nog dat veel mensen stonden of dan maar op de grond zaten.

3 likes

Alles kan wat mij betreft. Als je gewoon je werk af hebt boeit het me echt niet wat mensen onder werktijd doen, lekker boeiend.

2 likes

Was dit een middelbare school of jeugddetentie?

9 likes

Jeugddetentie natuurlijk

2 likes

Wij moesten staand pauzeren in de aula dus het is niet van toepassing. Uiteraard gingen leerlingen soms alsnog op de trap zitten (wat niet mocht) of ergens in de buurt een bankje opzoeken.

1 like

Denk jij bij geweldsdoden, vandaag twee in Helmond ofzo door beschietingen, snel aan de drugswereld?

• Ja altijd
  • Ja wel wanneer het om Brabant gaat
  • Wel vaak
  • Nee nooit

0 stemmers

2 likes

Helmond is nog wel een categorie an sich binnen Brabant. :sweat_smile:

10 likes

Ken jij enigszins normale mensen uit Helmond?

• Ja genoeg
  • Ja een of twee
  • Ikzelf
  • Nee, allemaal knettergek

0 stemmers

2 likes

Sorry het was helemaal niet Helmond hahaha, gevoelsmatig was het zo, maar het was Oosterhout kennelijk, nooit van gehoord.

Anyway, omdat ik nu zocht op de juiste plaatsnaam op Twitter heb ik helaas net gefilmde beelden van de dode en zwaargewonde man gezien :nauseated_face:

1 like