Stel je persoonlijke vraag #54

Waar ik vroeger vaak een nachttrein nam en het kut maar ok vond is de nachttrein nu echt iets wat ik absoluut wil voorkomen. En dus idd opeens ook op tijd naar huis ga van een leuk feestje. Wat dat betreft merk ik echt dat ik ouder ben geworden.

2 likes

Ja en ik heb helaas ook nog wel vrienden die naar oorden verhuisd zijn waar de nachttrein niet komt haha dus dan moet je al helemaal oppassen

1 like

Soms, maar ik doe er bijna nooit wat mee

2 likes

Mijn vriend heeft laatste een nachtje in een hostel moeten doorbrengen omdat hij niet helemaal doorhad dat de laatste trein naar het hoge noorden zo ‘vroeg’ al vertrekt :joy:

Iemand die ik goed ken heeft een huis op een mooie locatie in het buitenland. Ondanks dat deze persoon zegt dat ik er altijd in mag verblijven voel ik me nu toch bezwaard om te checken of ik er volgende maand een weekje in zou kunnen, wil niet als profiteur overkomen ofzo. Zou jij je ook zo voelen?

• Ja
  • Nee, persoon heeft het toch zelf aangeboden?

0 stemmers

2 likes

Als het iemand is die ik goed ken en deze persoon heeft (vaker?) gezegd dat dat mag zou ik mij denk ik geen profiteur voelen. Wel als het iemand is die ik heel vaag ken of wel goed ken maar heel weinig zie of spreek. Maar ook dan zou ik het wel doen :joy: genoeg leuke mensen die zoiets gewoon graag willen delen en als je netjes met die plek om gaat ben je toch niemand tot last.

9 likes

Ik ging nav mijn verwondering/ergernis over de mensen die dit antwoordden opzoeken sinds wanneer we scheiding van kerk en staat hebben in NL, maar joke’s on me, want dat is dus gewoon helemaal niet wettelijk vastgelegd :exploding_head:

4 likes

Je kunt toch altijd aangeven dat je er nu behoefte aan hebt, als het dan niet schikt zul je dat wel horen en dan even goede vrienden toch

Dit soort dingen verbazen mij altijd, wij hebben de Paus op loopafstand en toch blijven onze feestdagen op zondag (en doen we niet aan vrije Hemelvaart en Goede Vrijdag) :rage:

2 likes
Een weekend weg met collega’s
  • Leuk, sign me up
  • Ik ga met frisse tegenzin omdat het verwacht wordt
  • Ik ga alleen als er leuke collega’s meegaan
  • Ik ga nog liever dood

0 stemmers

2 likes

wel eens gedaan, en toevallig ga ik binnenkort weer!

Dit was wel op eigen initiatief trouwens, als dit vanuit mijn huidige werkgever zou komen: hell no. Alhoewel een vriendin wel atlijd een jaarlijks weekend heeft met collega’s, en dat is altijd heel geslaagd.

1 like

Het was voor mij het beste antwoord dat ertussen stond. In België betekent een feestdag op zaterdag volgens mij een vrije vrijdag en een feestdag op zondag een vrije maandag. Het gaat dan om feestdagen die verbonden zijn aan een datum en niet aan een dag. Dat vind ik wel een goed systeem.

5 likes

Ik wil best met een zelf samengestelde groep van collega’s een weekend weg op eigen gelegenheid. Alleen echt niet met organisatie vanuit het bedrijf en dus met allemaal andere collega’s.

6 likes

Elke keer als ik dit in een vacature zie dan bieden ze dat alsof het een enorm pluspunt is, maar ik vind het echt een groot nadeel :face_vomiting:

4 likes

Huh? Dit is voor mij ook nieuws!

2 likes

En @FrozenFlame op eigen initiatief begrijp ik helemaal, voor mij hoeft een georganiseerd weekend weg vanuit het bedrijf echt niet

:triangular_flag_on_post: “Je wordt onderdeel van een team dat aanvoelt als familie”

15 likes

Ik kan werk en prive echt niet gescheiden houden en doe heel veel dingen met (oud-)collega’s, dus ook op vakantie gaan.

3 likes

Ben je weleens met werk een weekend/overnachting weggegaan?

• Ja, op eigen initiatief
  • Ja, door het bedrijf georganiseerd
  • Nee, werd wel georganiseerd door het bedrijf maar ben niet meegegaan als enige
  • Nee, werd wel georganiseerd door het bedrijf maar ben niet meegegaan net als andere collega’s
  • Nee, werd wel op eigen initiatief georganiseerd maar niet meegegaan
  • Nee, is niet georganiseerd

0 stemmers

1 like

Verschilt misschien per sector, maar feestdag in het weekend is hier een extra vrije dag, naar keuze op te nemen.

1 like