@Chuckie dat ging ook door mijn hoofd heen toen ik dat schreef! of dat wel eerlijk is om te zeggen. maar ik vind het mbt iets dat uitsluitend om vrouwen (afab mensen) gaat toch anders, ook als je dat vergelijkt met urologie. de wetenschap loopt duidelijk achter op het gebied van vrouwenziektes en lichamen en ik heb dan toch het geloof & de hoop dat vrouwelijke gyneacologen (op uitzonderingen na ofcourse) door eigen ervaringen en ervaringen van vrouwen om hen heen misschien meer voor patienten zouden willen en zouden doen en kijken wanneer er klachten âonverklaarbaarâ zijn of het er zogenaamd maar âgewoon bijhoortâ.
en precies wat @Kauai zegt in de maatschappij/wetenschap is de kennis en hoe we kijken naar het vrouwelijk lichaam niet op hetzelfde niveau als hoe we dat doen naar het mannelijk lichaam. dus in die zin vind ik vrouwelijke uroloog vs mannelijke gyn minder vergelijkbaar.
ik wil wel nog toevoegen dat ik wel kan begrijpen waarom een mannelijke arts voor gyneacologie zou kiezen op een niet creepy manier maar gewoon omdat ze medisch geinteresseerd zijn in dat deel van het lichaam no hate & achterdocht naar elke mannelijke gyn die er is! en ik snap ook dat kutten kijken om het gehele beroep te omschrijven te plat gezegd is dus nogmaals was gechargeerd, sawry aan wie er aanstoot aan nam
en @ je krantenartikel ja goorlappen will find a wayyyy zelfs tandartsen dus uiteindelijk maakt het idd niet uit als ze echt slechts in de zin hebben.