Stel je persoonlijke vraag #54

Nou ik denk dus dat best veel mensen nogal hoog van de toren blazen dat ze niks met het koningshuis hebben en zo’n lintje echt onzin vinden. Zodra er dan een delegatie van dierbaren om ze heen staat en ze zien dat mensen hard hebben gewerkt aan die aanvraag, staan ze toch te glunderen.

Bron: iedereen die ik ken die een lintje heeft gekregen haha.

Ik vind een lintje eigenlijk ook niet zoveel met het koningshuis van doen hebben. Het gaat vooral om de mensen om je heen die zien dat je je voor allerlei dingen inzet en daarom een aanvraag indienen.

19 likes

De walgelijkste vent die ik ken heeft er een gekregen. Dus ik neem het niet zo serieus.

1 like

Ik trek al die aandacht echt niet en de mensen om mij heen weten dat ik in staat ben om gewoon weg te lopen dus ik neem maar aan dat niemand het in zijn hoofd zou halen

3 likes

Ja precies dit, het initiatief voor dat lintje komt niet vanuit het koningshuis maar vanuit je naasten/collegas etc dus ik vind het weigeren ervan meer een lullige actie richting die mensen die veel moeite hebben gedaan om het te regelen

11 likes

Heb jij een mattenklopper?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, hoe vaak gebruik je die?

• Wekelijks
  • Maandelijks
  • Paar keer per jaar
  • (Bijna) nooit

0 stemmers

Ik heb een overbuur (65+) die elke week op vrijdag haar matten staat te kloppen :sweat_smile:

1 like

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen als je elke vrijdag schoonmaak houdt in je huis! Heb zelf geen mattenklopper en zou al helemaal geen zin hebben om wekelijks aan de slag te gaan maar als je lekker gaat op schoonmaken why not

1 like

De mattenklopper was echt het favoriete dreigmiddel van mijn oma als wij als kinderen herrie liepen te schoppen of niet luisterden dus ik zou er eigenlijk gewoon eentje willen voor het jeugdsentiment

4 likes

bij mijn sportschool in Amsterdam geven ze Steps, en dat is geen kneuterige sportschool, meer een beetje hippig. Misschien maakt het een comeback!

Als ze spinning kunnen verhippen… (looking at you rocycle)

3 likes

Elke week gaat mij te ver maar het je wel vet handig om je matten schoon te krijgen.

2 likes

Maar huh hoezo bot?

Ga jij helemaal dood van de hooikoorts?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

En hoezo mattenklopper? Ik heb 2 grote deurmatten voor de voor en achterdeur en die worden gewoon gestofzuigd.

Deurmatten:

• Stofzuig ik gewoon
  • Heb ik niet
  • Ik leef in 1930 en gebruik een mattenklopper

0 stemmers

@Echo als je geen deurmat(ten) gebruikt krijg je dan niet extra zand en troep in huis? Ik vind het niet mooi staan maar het is hier wel echt nodig. Mn buurmeisje kwam een tijdje ook altijd met smerige modderlaarsjes binnen.

Als het niet gaat met dymista neusspray, tabletten, oogdruppels, whatever; vraag om een verwijzing naar een allergoloog! Ik ben sinds vorig jaar praktisch van mijn huisstofmijt allergie af en mijn graspollen allergie is ook een stuk minder.

3 likes

het allerkutste vind ik wel die kriebelhoest die er altijd bij komt kijken. vooral als iedereen er dan telkens op reageert. ‘oh gaat het?’ ‘wat een vervelende hoest’ of voor de grap ‘hou eens op joh!!!’ JA IK WEET HET LEG ER AUB GEEN NADRUK OP

9 likes

Wat doen die dan precies? Krijg je dan specifieke medicatie of helpen ze je daarbij echt van je allergie af zodat je geen medicatie meer nodig hebt?

2 likes

Kriebelhoest is het ergst ja! Het is zo irritant en je weet dat je iedereen ermee stoort maar door die kriebel kun je niet anders dan hoesten. Ik weet gewoon nu nog dat ze zich daar zorgen over maakten toen ik op de middelbare school wekenlang kriebelhoest had en we de eindexamens ingingen. Was er zo bang voor dat ik weer zo’n hoestbui kreeg in die zaal. Ik heb liever dan een pijnlijke hoest die je nog onder controle kan krijgen. Als het niet dan toch fout ging stond er al een tafeltje met stoel in de kleedkamer. Jemig haha

2 likes

Ik kan geen deurmat want dan kan de deur niet meer open :sweat_smile:

Maar na mijn voordeur is gelijk een trap naar boven dus het boeit me niet zo dat het daar beneden soms vies is.

3 likes

Oh dit wil ik ook! Ik kan mijn ogen amper open krijgen en ik wil ook buiten van het lekkere weer genieten…

Ze kunnen je een desensibilisatie kuur geven, bij mij drie jaar lang tabletten voor onder de tong. Anders eens in de zoveel tijd injecties. Voor sommige mensen werkt het niet, voor anderen deels en sommigen raken volledig van hun allergie af

1 like

Net ervan af. Zolang de els en de hazelaar niet kut aan het doen zijn, kan ik ademhalen.

1 like