Ik reisde met een vriendin en we mochten allebei niet mee. Ze gingen nog omroepen of mensen vrijwillig van de vlucht wilden. Uiteindelijk was er 1 plekje vrij en moesten wij onderling bepalen wie dat plekje kreeg. De steward zei ook echt: als jullie er niet uit komen, moeten we gaan loten
Alsof we twee kleuters waren haha.
Ik heb gekozen om achter te blijven en kreeg een hotelovernachting + gratis avondeten + geld om op het vliegveld te verbrassen + 250 euro. En gratis omgeboekt op een volgende vlucht. Het was terug naar huis en voor mij hoogstens wat irritant, dus niet de slechtste deal. Maar ik vind het nog steeds zo absurd dat dit gewoon mag. Ik denk dat ik voortaan ook altijd een beetje lichte stress heb dat dit nog eens gebeurt.
Trouwens het absurde: een andere vriendin had ook geprobeerd om die ochtend nog die vlucht te boeken. Dat kon nog voor zo’n 1500 euro (wij hadden 150 betaald ofzo). De vlucht was dus al overboekt, maar ze verkopen toch nog super overpriced tickets want ze maken gewoon dikke winst, zelfs als ze iemand van het vliegtuig moeten schoppen en dan een vergoeding moeten betalen.
@Zonnestraaltje Wij mochten überhaupt het vliegtuig niet in! We werden al bij de gate omgeroepen en onze boarding passes waren niet geldig tot er een plek vrij was.