Stel je persoonlijke vraag #54

Niet vochtig maar ik vergeet wel vaak stukken, kom ik dan achter als ik m’n kleding aantrek :’) Ik heb ook echt een hekel aan me afdrogen en laat me het liefst gewoon aan de lucht drogen maar daar heb ik meestal geen tijd voor jammer genoeg

3 likes

Ik doe dit gewoon niet. Ik ben niet angstig maar ik draai door van verveling. 4 uur in een vliegtuig is echt mijn max.

3 likes

Ja zo’n wiegje is volgens mij de breedte van 2 stoelen. Dus als 2 ouders met een baby vliegen hangt het wiegje voor hun stoelen. Maar als iemand alleen met een baby vliegt dan kan het zijn dat dat wiegje dus voor de stoel van de ouder en een random andere passagier hangt.

@Zemraluani ik heb dit godzijdank zelf niet meegemaakt maar iemand vertelde laatst dat dit diegene was overkomen. Die had dus wel aangegeven dat ze extra beraamd had voor die stoelen met het idee om iets meer comfort te hebben en dat ze echt niet 10 uur met een wiegje praktisch op schoot ging doorbrengen.

1 like

Ik heb hetzelfde en heb toen ik ging verhuizen zo’n kleine oven aangeschaft. Heb een goede uitgekozen, maar je kunt er precies niks mee omdat het gewoon lang niet zo goed werkt als een normale oven. Hij wordt niet goed heet en je moet alles er vet lang indoen voordat het klaar is. Toen heb ik een airfryer gekocht en dat vind ik zoooveel chiller. Het gaat supersnel, hoeft niet voor te verwarmen, je kan bijna alles erin doen wat ook in een oven kan en het wordt net zo lekker/lekkerder. Het enige waar ik die oven inderdaad wel nog voor gebruik zijn pizza’s. Dus als je pizza’s belangrijk vindt in je leven dan is het een moeilijke keuze maar anders zou ik 100% voor een airfryer kiezen.

Als je een keuze moet maken tussen een normale (inbouw)oven en een airfryer, zou ik overigens voor een normale oven gaan.

3 likes

Ik kreeg vorige week de optie om op mijn vlucht een hele rij van 4 te boeken bij mijn stoelkeuze, voor 100 euro. Was echt fantastisch, languit gelegen en 10 uur geslapen.

34 likes

het gaat niet om een normale oven hè, dan wordt het zo’n mini oventje.
@EleanorRigby een inbouwoven is geen optie helaas! hoop in een volgende woning wel een inbouw te hebben, dat is wel het fijnst!

2 likes

Echt een supergoede deal, waar was dat? Je betaalt vaak al 70 euro om de stoel naast je te kopen. (En waarschijnlijk doen ze dezelfde aanbieding aan degene aan de andere kant)

1 like

Heb je wel eens een upgrade gekregen? (Niet gekocht)

• Ja naar een fijnere plek (bv gang ipv midden)
  • Ja naar een betere plek (bv meer beenruimte)
  • Ja naar een hogere klasse
  • Ja iets anders nog
  • Nee
  • Ik heb nog nooit gevlogen

0 stemmers

Wat heb je daarvoor gedaan?

• Niets
  • Gevraagd aan grondpersoneel
  • Gevraagd aan cabinepersoneel
  • Zielig verhaal opgehangen
  • Vrienden gemaakt met personeel
  • Vrienden of familie zijn van personeel

0 stemmers

5 likes

Dat doen ze echt alleen als de vlucht anders zo goed als leeg blijft, dus vrij laat krijg je dat te zien. Zie dit bij emirates regelmatig op sommige vluchten. Gek genoeg is die vlucht op andere dagen weer heel vaak volledig overboekt, heb er nog geen patroon in kunnen vinden.

3 likes

Ja dit, ik heb jaren een kleine Inventum gehad en die was top, werd hartstikke heet en was groot genoeg om een pizza of taart ofzo in te bakken. Lasagna en andere ovenschotels gingen ook heel goed. Ik maak zelf iig veel meer dingen die wel in een oven kunnen en niet in een air fryer.

6 likes

Het enige wat mij gegund is door een luchtvaartmaatschappij is dat ik niet mee mocht omdat de vlucht overboekt was :smiling_face_with_tear:

2 likes

Dat is zoooo naar, en toen?

Zo bizar dit fenomeen, ik zou me echt verzetten als ze me van mijn vlucht zouden halen zonder enige reden, maar ik zou daarna dan ook op YouTube belanden waar iedereen zou speculeren over wat de oorzaak was, en daar dan vervolgens dik van balen

2 likes

En mocht/kon dat of had ze pech?

Ik reisde met een vriendin en we mochten allebei niet mee. Ze gingen nog omroepen of mensen vrijwillig van de vlucht wilden. Uiteindelijk was er 1 plekje vrij en moesten wij onderling bepalen wie dat plekje kreeg. De steward zei ook echt: als jullie er niet uit komen, moeten we gaan loten :smiling_face_with_tear: Alsof we twee kleuters waren haha.

Ik heb gekozen om achter te blijven en kreeg een hotelovernachting + gratis avondeten + geld om op het vliegveld te verbrassen + 250 euro. En gratis omgeboekt op een volgende vlucht. Het was terug naar huis en voor mij hoogstens wat irritant, dus niet de slechtste deal. Maar ik vind het nog steeds zo absurd dat dit gewoon mag. Ik denk dat ik voortaan ook altijd een beetje lichte stress heb dat dit nog eens gebeurt.

Trouwens het absurde: een andere vriendin had ook geprobeerd om die ochtend nog die vlucht te boeken. Dat kon nog voor zo’n 1500 euro (wij hadden 150 betaald ofzo). De vlucht was dus al overboekt, maar ze verkopen toch nog super overpriced tickets want ze maken gewoon dikke winst, zelfs als ze iemand van het vliegtuig moeten schoppen en dan een vergoeding moeten betalen.

@Zonnestraaltje Wij mochten überhaupt het vliegtuig niet in! We werden al bij de gate omgeroepen en onze boarding passes waren niet geldig tot er een plek vrij was.

8 likes

Ja dat wiegje is weggehaald want je hebt er als passagier geen recht op. Het is een service die ze bieden. Maar ik vind het wel ongemakkelijk dat als dat wiegje voor iemand komt te hangen die het niet geboekt heeft ze blijkbaar niet van tevoren even vragen van goh vindt u dat oké.

Volgens mij is het zo dat elke vlucht overboekt is, omdat ze rekening houden met een bepaald percentage dat niet op komt dagen. Neemt niet weg dat het gruwelijk irritant is als je niet mee kan, weet ik ook uit ervaring.

1 like

Mag wat mij betreft echt bij wet verboden worden.

13 likes

Ja, ik snap dat luchtvaartmaatschappijen het doen omdat het meestal wel gewoon prima uitkomt en dan dus een mooi extra bedrag oplevert. Maar hoezo kan ik 3 maanden vooraf een ticket kopen en dan ineens een kwartier voor vertrek horen dat ik niet mee mag omdat mijn ticket ook nog aan een ander verkocht is?! Dat gebeurt toch nergens anders en is toch complete boeverij.

16 likes

Ja maar het alternatief is dan dus dat je een extra geïrriteerde ouder naast je hebt met een baby op schoot 10+ uur. Echt kut

8 likes