Stel je persoonlijke vraag #54

Als je het koud hebt gekregen omdat je met een te dunne jas op de fiets hebt gezeten oid, hoe lang duurt het dan meestal tot je weer opgewarmd bent als je weer binnen/in de warmte bent?

• Heel even maar
  • Een uurtje ofzo
  • Een paar uur tot een halve dag
  • De rest van de dag of tot ik warm ga douchen
  • Dit verschilt enorm
  • Geeeeeen idee

0 stemmers

4 likes

Als ik echt verkleumd ben werkt er niks echt superirritant

10 likes

Meestal word ik tijdens het fietsen al warm

1 like

Waarom schamen jullie voor een selfie?

6 likes

Ik heb dit vandaag :cold_face: Heb het de hele dag al zooo koud, vooral mijn handen. Echt lastig weer om je op te kleden, vooral qua jas

2 likes

Of dan denken oh de vorige keer was het daar niet zo warm en dan wegsmelten in een dikke trui

2 likes

Op mijn werk is het of bikini weer (27°) of skipakken (17°) weer. Ik kleed mij dus altijd in laagjes zodat ik kan uitspelen als ik te warm heb. Er ligt een dikke pull op het werk voor als ik echt koud heb.

3 likes

Ik snap hier niks van

6 likes

Ja, ik raak deze weken ook bovengemiddeld vaak verkleumd. Vanochtend heb ik een uurtje in de tuin gezeten met net iets te dunne kleren aan. En ik heb het er nu nóg koud van en ijsklompen als voeten :sob: Pak er zo maar een kruik bij denk ik…

Je zou eens kunnen proberen met een ademhalingsoefening/letten op je adem. Als ik zelf helemaal verkleumd ben dan verstijf ik en ik denk dat mijn adem dan ook mee gaat daarin. Met een ademhalingsoefening heb ik het dan vrij snel weer warm.

2 likes

Oh goeie tip daar heb ik inderdaad nog nooit op gelet! Ga ik proberen, dankje

2 likes

Zo’n bordje:

• Ik raak niks aan, kost me geen moeite
  • Ik raak niks aan, maar moet me wel inhouden
  • Ik raak het stiekem aan, als niemand kijkt of als er niemand anders is
  • Ik raak het sowieso aan, ook als anderen dit kunnen zien

0 stemmers

2 likes

Ik heb het waarschijnlijk al aangeraakt voor ik dat bordje zie, want mos :heart:

19 likes

Zo lelijk altijd als je dit in kantoorpanden ziet, zeker icm die latjes ernaast

8 likes

Juist het bordje brengt me op het idee om het aan te willen raken :sob:

15 likes

Ben jij veel bezig met wat anderen van je vinden?

• Ja heel erg
  • Nee totaal niet
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel

0 stemmers

Ben jij een people pleaser?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoeveel snacks eet je bij je petat?

• Nul
  • Een
  • Twee
  • Drie
  • Vier of meer

0 stemmers

Kijk jij naar vlogs met kinderen erin?

• Ja
  • Nee
  • Ik zeg wel nee maar kijk wel naar Enzo Knol enzo

0 stemmers

3 likes

Wat vind jij dat belangrijker is: iemands kinderwens of de wens/het recht van een kind om op te groeien met belastbare ouders?

• Het ouderbelang
  • Het kinderbelang
  • Exact even zwaarwegend

0 stemmers

Als jij zulke dingen leest:

• Tuurlijk iedereen heeft recht op een kinderwens
  • Dat arme arme toekomstige kind
  • Ik heb geen mening

0 stemmers

2 likes

Ik vind dit lastig stemmen want er is chronisch ziek en chronisch ziek. Vind dat iedereen recht heeft op een kinderwens, maar dat je naast je kinderwens ook realistisch moet zijn in wat je aan kunt en of je de zorg voor je kind(eren) kunt waarborgen. Mijn partner is ook chronisch ziek en gedeeltelijk arbeidsongeschikt. Toch hebben wij een kind en vind ik dat hij net zo goed ‘recht’ heeft op het ouderschap, ondanks dat hij ziek is. Maar wij hebben er bijv wel heel bewust voor gekozen maar 1 kind te willen, gezien zijn (en als hij in de toekomst slechter gaat ook mijn) belastbaarheid.

Waarom stemt iedereen “dat arme kind”, als ik vragen mag? Heb de blog niet uitvoerig gelezen maar zie ik iets over het hoofd? Aangezien ik de enige ben die anders stemt. Voor zover ik lees heeft ze epilepsie en iets van chronische pijnklachten, zo uitzonderlijk is dat niet?

27 likes

Ze is al iets van 15 jaar chronisch vermoeid en alles is te veel, ze is blij dat ze nu net wat meer kon maar moet nu toch stoppen omdat haar lichaam 1 behandeling niet aan kan.

Gooi daar een (huil)baby bij en vraag me dan af waarom je dat in godsnaam zou doen als je überhaupt de zorg voor jezelf al niet helemaal zelfstandig af kan en daar ook terugslagen in merkt.

10 likes

Oké dit is wel een kritiek punt inderdaad. Nog steeds heeft iedereen récht op een kinderwens, maar vind ik zeker wel dat je verantwoordelijkheid zou moeten nemen voor je eigen belastbaarheid en soms dus ook tot de conclusie moet komen dat je de zorg voor een kind in je leven dan dus ook niet kunt dragen. Begrijp je vraag nu een stuk beter!

14 likes