Stel je persoonlijke vraag #54

Mijn dochter was in groep 3 altijd erg (onnodig) trots op zichzelf want ze was ‘een zonnekind’. Dat zijn de moeilijke boekjes van veilig leren lezen. Dagelijks vertelde ze daarover :joy:

3 likes

Hahaha dit had mijn school helemaal niet. Als ik klaar was met alles mocht ik naar de bakker chocolaatjes gaan halen of de afwas van de koffiekopjes van de leraren doen. :joy:

8 likes

Ja wij mochten ook de zolder opruimen; daar lag toen nog geen vloer maar alleen losse planken dus je moest dan over balken lopen. Hahaha in de jaren 90 boeide dat echt niemand iets, met Sinterklaas lieten ze ook altijd ouders verkleed als Piet abseilen vanaf de zolder :smiley::headstone:

6 likes

De juf van groep 3-4 had ernstige reuma en daarom een speciale stoel, soort luxe trippelstoel, die omhoog en omlaag kon. Speciaal voor haar was er ook een rolstoel-helling in het gebouw en soms mochten we op haar stoel daar af racen?!?! Hahaha whyyy, denk ik nu.

17 likes

Bedoel je niet Kien? Dat had ik vroeger extra met een paar klasgenoten waardoor ik me altijd xtra special voelde haha.

1 like

Het is friet

1 like

:yawning_face:

24 likes

Dit brengt me op een ander onderwerp uit de jaren 90.

Werden er bij jou in de omgeving kinderen bij feestjes in de kofferbak vervoerd?
  • Ja, geen probleem toch
  • Ja, maar zou ik zelf nooit doen
  • Nee

0 stemmers

1 like

We zaten in die tijd ook bij elkaar op schoot op de achterbank want dan kon tenminste iedereen mee. Het waren andere tijden :sweat_smile:

9 likes

Bij mij in de buurt had je een stuk weg waar je een aantal drempels/hobbels in de weg achter elkaar had.
Met feestjes was het altijd het hoogtepunt als je een ouder had die dan ook nog eens met extra gas over de drempels heen vloog. En ondertussen vlogen alle kinderen door de auto heen en riep iedereen harder!!! :joy:

38 likes

Rollen door de achterbak was het beste deel van het feestje. Het stond ook altijd op de uitnodiging: “je wordt thuisgebracht!”
Ik had 1 vriendinnetje die op een boerderij woonde, om daar te komen moest je over een slingerweg en dat was natuurlijk fantastisch. Ik zou het nu niet snel zelf doen, maar heb ook het idee dat het hele thuisbrengen na een feestje wat is uitgestorven?

6 likes

Hier is thuisbrengen wel gebruikelijk maar ik woon ergens waar OV ruk is en huizen nog een soort van goedkoop, dus vrijwel alle gezinnen hebben twee auto’s :clown_face: Wij brengen zelf ook altijd thuis, het aantal zitplaatsen in de auto staat gelijk aan het aantal kinderen op de feestjes :sweat_smile:

Maar dus niet meer zoals vroeger los door de gehele auto haha

Ja, zal inderdaad ook wel locatieafhankelijk zijn

Ik moet morgen om zes uur kant en klaar zijn want ik word dan opgehaald (wel voor iets leuks) Ik hoef voor ik ga alleen ff douchen, mijn lunch in de tas steken en misschien een kop koffie drinken want ik ben bepaald geen ochtendmens
Normaalgesproken gaat om 6.30 mijn wekker

Hoe laat zou jij je wekker zetten als je om zes uur klaar moet staan?

• 5.00
  • 5.15
  • 5.30
  • 5.45
  • Een heel andere tijd

0 stemmers

Eigenlijk al voor 5 want ik verslaap me heel makkelijk en ik ben niet goed in gelijk op staan

9 likes

Ja daar twijfel ik dus over en een deel in mij zegt ja dan zit je om kwart over vijf op de bank te kijken

1 like

Het duurt minimaal een uur voor ik wakker en aanspreekbaar ben dus om de lieve vrede te bewaren tussen mij en de persoon die me ophaalt sta ik om 5 uur op.
Tenzij ik word opgehaald door iemand uit mijn gezin of goede vrienden, die accepteren maar dat ze een half uurtje hun mond moeten houden.

3 likes

Haha ja herkenbaar! Grumpy PiuPiu morgenochtend :sweat_smile:

1 like

Werk jij wel eens op een vrije dag? Dus nog wat afmaken, mailtjes beantwoorden, even een belletje ect. Zowel weekenddagen als andere vrije dagen (parttime dag, dag met je kind, vrij om andere reden).

• Nee vrij = vrij
  • Heel af en toe een keertje als het echt moet
  • Ja wel eens
  • Regelmatig
  • Vaak tot standaard/altijd

0 stemmers

Ik vind het niet ideaal maar kan en ga daar tegenover ook zonder toestemming te moeten vragen tijdens mijn werktijd ook weleens wat anders doen. Vakantie is wel echt vakantie en weekend weekend.

14 likes