Stel je persoonlijke vraag #54

Ik heb geen werktelefoon meer dus als ik word gebeld levert dat vaak een paar minuten werk op en dat doe ik dan ook gewoon

1 like

Niet in het weekend of vakantie. Maar ik werk parttime dus ik kan wel uren schuiven. Als ik full time zou werken zou ik het niet doen.

2 likes

Maar is dat dan echt ā€˜werken op je vrije dag’? Want eigenlijk schuif je dan gewoon met je vrije dag toch? Als je het ergens anders terugpakt.

Bedoelde eigenlijk gewoon echt extra uren

2 likes

Oja inderdaad! Nah, dan zelden als het echt druk is.

2 likes

Bij ons is dat nog wel de gewoonte, wij hebben zelf 1 auto dus dan lenen we een auto van familie.

Ik zou willen zeggen van niet. Maar ik volg paulien van gooische moeders op insta, kijk af en toe een vlog van mascha… Die tellen ook mee toch?

Toen ik nog in het onderwijs werkte was dit de standaard, iedere week overuren maken op welk vrij moment ik ook kon vinden. Tot ik helemaal over de kop ging en in mijn huidige werk ben ik heel secuur in het scheiden van werk en prive. Als ik werk krijg ik ervoor betaald, punt.

3 likes

Ik las gister in een kinder topic nog een discussie over dat kinderen voor school vervoerd moesten worden en dat kinderen van 8 niet meer in een autostoel of op een verhoger wilden en dat diegene dat wel nodig vond voor de veiligheid. Toen dacht ik ook boy how times have changed. Zie mezelf inderdaad nog zitten in de kofferbak met nog drie andere kinderen.

4 likes

Mijn vader ging dan strak de bocht door want dat was leuk.

3 likes

Ik werk relatief veel over (vooral avonden en vrije vrijdag), maar ga in ruil daarvoor ook creatief om met werktijd dus ik mag niet klagen.

4 likes

Alleen als het iets is waar haast achter zit en ik binnen 20 minuten afheb

1 like

Ik stond voor de klas en dan ontkom je er eigenlijk niet aan. Ter compensatie wel veel vakantie natuurlijk. Ik kijk nu soms naar werk in andere sectoren en dan moet ik vaak huilen van de karige vakantieregelingen, zo vaak maar 5 weken. Ik snap niet dat ze dat soort dingen niet wat aantrekkelijker maken in sectoren met tekorten (iets meer, mogelijkheid om te kunnen bijkopen etc).

Heb jij veel vakantiedagen? Als je vakantie bijkoopt oid mag je dat gewoon meetellen. En zo ja, vertel me waar je werkt hahaha

• Ja, wel vaste momenten zoals in het onderwijs
  • Ja, 8+ weken vrij in te vullen
  • Aardig wat, 6-7 weken
  • Nee weinig, 4-5 weken
  • Nvt/ik werk niet (in loondienst)

0 stemmers

1 like

Ik werk bij de overheid, en dan kan je extra werken (40 ipv 36 uur doe ik, maar er zijn ook andere opties) zodat je meer vakantiedagen hebt. Dus alles bij elkaar heb ik daardoor ongeveer 11 weken aan vakantiedagen

10 likes

Ik start binnenkort met een nieuwe baan. Maar volgens mij is het aantal vakantiedagen gewoon het wettelijk aantal, dus iets van 21 dagen (3 weken) op basis van 36 uur. Je kan wel verlof bijkopen.

Maar je rekent toch niet een week als 7 dagen, maar als 4/5 dagen. Tenzij je 7 dagen per week werkt.

20 is wettelijk, alles daarboven bovenwettelijk. Ik heb nooit in een sector met meer dan 5 weken gewerkt en dat zou ik echt zo chill vinden.

21 likes

Wij hebben 40 vrije dagen standaard and I love it :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: Het is echt amazing en ik merk ook echt dat het mijn werkplezier ten goede komt. Het is zo fijn dat je nooit echt druk hoeft te maken om vrije dagen, altijd gewoon ff vrij kan nemen als je het nodig hebt etc etc. Zou ā€˜t echt elke werknemer en eigenlijk ook elk bedrijf gunnen want ik geloof er heilig in dat iedereen hier beter van wordt.

47 likes

Ik werk elke dag het hele jaar rond
Soms wat meer uren soms wat minder maar er zijn mensen van mij afhankelijk dus tja

1 like

5 dagen bij ft = een week vakantie. 20 dagen bij ft is het wettelijk aantal idd, als je minder werkt krijg je minder dagen maar daarmee kan je evenveel weken vrij nemen. Dus 4 weken vakantie is het minimum in Nederland.

@iloveblush zo fijn om af en toe gewoon wat op te kunnen nemen Ć©n een paar vakanties te kunnen plannen inderdaad. Geeft zo’n gevoel van vrijheid. Mijn vriend heeft dat nu ook, dan met 8 weken maar dat voelt ook al heel ruim. Regelt jouw bedrijf dit allemaal zelf of werk je in een sector waar dit gebruikelijk is?

@PiuPiu werk je als zzp’er dan?

4 likes

Ja klopt, in mijn gezin ook
Dus zolang zij in de buurt zijn moet ik vroeger of later aan de bak

3 likes

Klopt! Dat is t precies. Gewoon twee chille vakanties kan je plannen en dan nog altijd dagen genoeg over om lekker tussendoor wat vrij te nemen. (zo kan ik altijd vrij nemen voor t songfestival zonder daar ergens op in te leveren wat heeeeerlie šŸ«¶šŸ¼) Bedrijf regelt dit allemaal zelf! Het is van origine Scandinavisch, volgens mij komt het daar vandaan.

1 like