Eigenlijk al voor 5 want ik verslaap me heel makkelijk en ik ben niet goed in gelijk op staan
Ja daar twijfel ik dus over en een deel in mij zegt ja dan zit je om kwart over vijf op de bank te kijken
Het duurt minimaal een uur voor ik wakker en aanspreekbaar ben dus om de lieve vrede te bewaren tussen mij en de persoon die me ophaalt sta ik om 5 uur op.
Tenzij ik word opgehaald door iemand uit mijn gezin of goede vrienden, die accepteren maar dat ze een half uurtje hun mond moeten houden.
Haha ja herkenbaar! Grumpy PiuPiu morgenochtend
Werk jij wel eens op een vrije dag? Dus nog wat afmaken, mailtjes beantwoorden, even een belletje ect. Zowel weekenddagen als andere vrije dagen (parttime dag, dag met je kind, vrij om andere reden).
- Nee vrij = vrij
- Heel af en toe een keertje als het echt moet
- Ja wel eens
- Regelmatig
- Vaak tot standaard/altijd
0 stemmers
Ik vind het niet ideaal maar kan en ga daar tegenover ook zonder toestemming te moeten vragen tijdens mijn werktijd ook weleens wat anders doen. Vakantie is wel echt vakantie en weekend weekend.
Ik heb geen werktelefoon meer dus als ik word gebeld levert dat vaak een paar minuten werk op en dat doe ik dan ook gewoon
Niet in het weekend of vakantie. Maar ik werk parttime dus ik kan wel uren schuiven. Als ik full time zou werken zou ik het niet doen.
Maar is dat dan echt ‘werken op je vrije dag’? Want eigenlijk schuif je dan gewoon met je vrije dag toch? Als je het ergens anders terugpakt.
Bedoelde eigenlijk gewoon echt extra uren
Oja inderdaad! Nah, dan zelden als het echt druk is.
Bij ons is dat nog wel de gewoonte, wij hebben zelf 1 auto dus dan lenen we een auto van familie.
Ik zou willen zeggen van niet. Maar ik volg paulien van gooische moeders op insta, kijk af en toe een vlog van mascha… Die tellen ook mee toch?
Toen ik nog in het onderwijs werkte was dit de standaard, iedere week overuren maken op welk vrij moment ik ook kon vinden. Tot ik helemaal over de kop ging en in mijn huidige werk ben ik heel secuur in het scheiden van werk en prive. Als ik werk krijg ik ervoor betaald, punt.
Ik las gister in een kinder topic nog een discussie over dat kinderen voor school vervoerd moesten worden en dat kinderen van 8 niet meer in een autostoel of op een verhoger wilden en dat diegene dat wel nodig vond voor de veiligheid. Toen dacht ik ook boy how times have changed. Zie mezelf inderdaad nog zitten in de kofferbak met nog drie andere kinderen.
Mijn vader ging dan strak de bocht door want dat was leuk.
Ik werk relatief veel over (vooral avonden en vrije vrijdag), maar ga in ruil daarvoor ook creatief om met werktijd dus ik mag niet klagen.
Alleen als het iets is waar haast achter zit en ik binnen 20 minuten afheb
Ik stond voor de klas en dan ontkom je er eigenlijk niet aan. Ter compensatie wel veel vakantie natuurlijk. Ik kijk nu soms naar werk in andere sectoren en dan moet ik vaak huilen van de karige vakantieregelingen, zo vaak maar 5 weken. Ik snap niet dat ze dat soort dingen niet wat aantrekkelijker maken in sectoren met tekorten (iets meer, mogelijkheid om te kunnen bijkopen etc).
Heb jij veel vakantiedagen? Als je vakantie bijkoopt oid mag je dat gewoon meetellen. En zo ja, vertel me waar je werkt hahaha
- Ja, wel vaste momenten zoals in het onderwijs
- Ja, 8+ weken vrij in te vullen
- Aardig wat, 6-7 weken
- Nee weinig, 4-5 weken
- Nvt/ik werk niet (in loondienst)
0 stemmers
Ik werk bij de overheid, en dan kan je extra werken (40 ipv 36 uur doe ik, maar er zijn ook andere opties) zodat je meer vakantiedagen hebt. Dus alles bij elkaar heb ik daardoor ongeveer 11 weken aan vakantiedagen
Ik start binnenkort met een nieuwe baan. Maar volgens mij is het aantal vakantiedagen gewoon het wettelijk aantal, dus iets van 21 dagen (3 weken) op basis van 36 uur. Je kan wel verlof bijkopen.