Stel je persoonlijke vraag #54

Voor de mensen met kinderen, is jullie woonkamer overgenomen door speelgoed?

Bij sommige van mn vrienden krijg ik gewoon claustrofobie omdat er ZOVEEL kinderspul in de woonkamer gepropt staat; ben benieuwd naar jullie.

• iK hEb heLEmaAl geEn kiNdEREn
  • Nee mijn kinderen hebben geen speelgoed
  • Nee ze hebben een aparte ruimte
  • Een beetje aanwezig wel
  • Het is redelijk aanwezig
  • Ja het is een beetje te aanwezig
  • Ik zou eens moeten mari kondo’en

0 stemmers

En je tuin?

• Ik heb geen tuin, wel kinderen
  • Nee de tuin is kindspoorvrij
  • Ja er staan wat dingen
  • Ja ik heb een hele stellage (een schommel, glijbaan, trampoline)
  • Ja echt een kinderteringzooi

0 stemmers

3 likes

Tsjah, dat tel je toch als 1 raam :rofl:

12 likes

Ja op die manier heb ik alleen in de ensuite deuren al 60 ramen zitten (wel ellende met schoonmaken omdat ze zo klein zijn)

1 like

Nah met ramen poetsen zou ik dan wel kunnen denken gvd 20 van die kleine raampjes

3 likes

Wij hebben er 8 :rofl:

2 likes

We stoppen het elke avond redelijk goed weg maar we hebben alsnog echt zoooooo veel shit my God, ik weet niet eens hoe het allemaal mijn huis in is gekomen. En ik geef altijd alle opa’s en oma’s/buren/vrienden/familie de schuld die weer met nieuwe dingen aankomen maar mijn vriend en ik zijn ook hopeloos slecht in dingen wegdoen. Laatst ging ik helemaal de Verantwoorde Moeder uithangen en moest mijn kind van mij speelgoed uitzoeken om naar de kringloop te brengen en bij alles wat hij pakte dacht ik intern ā€˜nee :pleading_face: niet die toch?’

12 likes

De man dronk veel te veel en gebruikte ook veel drugs. Er werd een beeld geschetst van een man die als zzp’er in de bouw een fles whisky op een dag kon leegdrinken en daarbij ook blowde of cocaĆÆne gebruikte.

Ken jij zo’n man?

• Nee godzijdank niet
  • Ja helaas wel, maar van ver
  • Ja helaas wel, relatie mee gehad

0 stemmers

3 likes

Familie :no_mouth:

3 likes

Same.

Maar dit was dus een vader van 3 kinderen, ik snap gewoon echt niet hoe dit je gezin kan zijn. Dat je dan een man hebt die je dronken van z’n werk moet gaan halen, die dagelijks een fles wodka drinkt, whyyyyyy

2 likes

Kende, als in, hij is dit jaar vijf jaar helemaal clean! Super trots (het is een goede vriend).

9 likes

Peuterchique noem ik het maar

3 likes

En die je dochter aanrand en dat je daarna denkt okƩ nee kom maar weer bij ons wonen.

2 likes

Ja I don’t support all women some of you bitches are very dumb energie

12 likes

Ja deze ook kinderen, een caravan gekraakt op de camping alsof dat wat oplost en echt eng figuur gewoon

2 likes

Het speelgoed is heel aanwezig, maar dat maakt me niet uit. Huis is om in te leven, en dus ook spelen. Je zal er niet over struikelen, maar je kunt het niet missen :sweat_smile: gaat vanzelf weer weg als ze groter worden.

7 likes

Heb je weleens boodschappen gedoneerd bij je supermarkt voor OekraĆÆne? (Via help4ukraine)

• Ja, een keer gedaan
  • Ja, meerdere keren
  • Nee, heb ze wel gezien maar niet gedaan
  • Nee en heb dit ook nooit gezien

0 stemmers

Ik snap ook niet dat de kinderbescherming daar niet een stokje voor steekt.

2 likes

Oke ik moet me verdedigen, ik had wel alle bovenraampjes en onderraampjes apart meegeteld, haha. Maar alsnog hebben wij ziek veel ramen (ik typte geld hahahahaha sorry).

4 likes

Heb jij een zoon?

• Nee geen kinderen
  • Nee (een) dochter(s)
  • Ja
  • Ja meerdere

0 stemmers

If so, Ben je wel eens bang dat het later (een) klootzakje(s) zal/zullen worden?

• Ja daar ben ik wel eens bang voor
  • Ja ben daar heel bang voor
  • Nee ben daar helemaal niet bang voor

0 stemmers

3 likes

Ik kom misschien als een enorm koud mens over nu. Maar ik heb dus ook een chronisch ziek iemand in mn omgeving met weinig vangnet (wat in deze context uitmaakt). En eerlijk gezegd denk ik dan wel: hoezo denk jij dat je wel een kind kan verzorgen/opvoeden als je al te ziek bent om überhaupt een paar uur per week te werken of überhaupt voor JEZELF te kunnen zorgen.Vraag me echt af of je dan een realistisch beeld van ouderschap hebt.

Op mijn werk is iemand die de zorg om gezondheidsredenen niet aan kon, was een situatie die al bekend was voordat dat kindje er kwam en dat kindje woont nu in een pleeggezin. Ik kan dan echt alleen maar denken: had je dit zelf niet kunnen bedenken?

10 likes