fort alpha
Wanneer was je voor het laatst op een kringverjaardag?
- Vandaag
- In de afgelopen week
- In de afgelopen maand
- In het afgelopen jaar
- Langer dan een jaar geleden
- Nog nooit
0 stemmers
Welke kring-verjaardag-clichés waren aan de orde?
- Iedereen feliciteren met de jarige
- Zingen voor de jarige
- Ongemakkelijke stilte
- Ruzie/discussie over politiek
- Drie zoenen geven
- Anders namelijk
0 stemmers
Welke snacks werden geserveerd?
- Blokjes kaas
- Gelderse worst
- Caprese op een prikkertje
- Mini-wraps (vreps)
- Kaas met iets op een prikkertje (zoals augurk of een uitje)
- Plakjes leverworst
- Asperges in ham
- Augurk in cervelaat
- Anders namelijk
0 stemmers
Oh ik ben de toastjes met sellerie/eiersalade/brie vergeten! En de gevulde eitjes. Wat een amateur ben ik
Ja maar dat was niet om te leren zwemmen. Volgens mij in groep 5 of 6? En het doel was meer onderhouden van zwemvaardigheden en stukje reddingszwemmen. Maar iedereen had dan al lang en breed 1 of 2 zwem diploma’s
Tegenwoordig via de school ook geen standaard meer in Vlaanderen, was het vroeger wel. Maar nu wordt verwacht dat je het extern zelf als ouder regelt (op belachelijke tijdstippen).
Ja ik heb o.a. tijdens schoolzwemmen mijn diploma Zwemvaardigheid 1 gehaald. Moest je zo’n pop van de bodem opduiken etc. Die dingen waren echt zwaar!
Hier in de regio wordt het wel nog gedaan, om de drie weken of zo iets begreep ik. Nog steeds treurig als ik kijk naar hoe wij vroeger wekelijks zwemles hadden
Ja hier in de regio is schoolzwemmen nu volgens mijn alleen nog voor speciaal onderwijs? Omdat veel van die doelgroep op die manier nog enigszins zwem veilig/vaardig worden, want zwemles of een zwemdiploma is vaak geen optie. Niet voor de reguliere scholen meer.
Het concept is op zich wel goed. Veel ouders zwemmen nooit (& is ook best prijzig). Dus wel prima als je dan in groep 5-6 nog structureel zwemt elke week. Maar zal wel €€€’s kosten ?
Je mag de volgende vraag steeds alleen invullen als je de vraag ervoor bevestigend hebt beantwoord.
Heb jij nog Facebook?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Zo ja ben jij getrouwd en heb je nu een dubbele achternaam?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo ja is jouw profielfoto óf bannerfoto een foto van jou en je man?
- Nee
- ja eentje
- ja beiden
- Ja en bonus het is een trouwfoto
0 stemmers
In my defense, de dubbele achternaam staat er niet op en de foto is ook van meer dan tien jaar geleden (nog niet getrouwd) en moest zelfs checken wat m’n foto was). Zonder FB onthoud ik niemand z’n verjaardag en kan ik m’n oude familieleden updates niet volgen.
Ik heb wel een dubbele achternaam inmiddels, maar niet op fb
Hahaha ik heb zelf nog FB maar inactief gezet al zeker 5 jaar geleden (moet het allemaal nog een keer uitzoeken maar nooit zin in) en ik keek net ff en iedereen met wie ik bevriend was is nu een getrouwde vrouw met dubbele naam en huwelijksfoto.
Maar kennelijk zit ik dus in een bubbel.
Edit: ik ben wel teleurgesteld in de begrijpend lezen vaardigheden!!!
Guilty, haha! Al wat jaren getrouwd en toen mijn foto aangepast. Inmiddels zo inactief op fb dat ik niet snel m’n foto zou aanpassen. Ik wist eigenlijk niet dat je fb op inactief kan zetten, misschien maar eens doen.
Haha, ik dacht gewoon dat schoolzwemmen (natuurlijk niet zwemles an sich) iets typisch NL was.
Ja idd, de meeste die ik ken hebben nooit schoolzwemmen gehad hoor. Dat moesten de ouders zelf maar lekker regelen. Ik heb het idee dat het nu ook helemaal niet meer voorkomt? Mn nichtje die nu 7 is heeft het bijvoorbeeld ook niet gehad via school.
Ik ben echt verbaasd om te horen dat zoveel van jullie schoolzwemmen hadden ik wist wel dat het bestond maar niet dat het vroeger “de standaard” was? Ik ging elke zondagochtend met m’n vader naar zwemles; bij ons op school werd het voor zover ik weet niet aangeboden.
Hier ook niet! We zijn wel soms wezen zwemmen, maar zwemles volgde je buiten school bij de zwemvereniging.
Wij hadden schoolzwemmen in groep 7 en 8 en dan hebben de meeste kinderen nou eenmaal al een diploma. Ik kan me herinneren dat er 2 leerlingen waren die in een aparte groep moesten om hun diploma te halen en de rest deed het denk ik meer voor onderhoud.
Heb jij een diploma gehaald via schoolzwemmen?
- Ja, mijn A
- Ja, mijn B
- Nee
- Ik had geen schoolzwemmen
- Anders
0 stemmers
Mijn A én B
Mijn dochter zit net in groep 1 en die ging de afgelopen weken iedere woensdag dus al zwemmen met school. Maar dat zijn geen zwemlessen, maar meer watervrij worden. Ik vond het vooral veel gedoe om met zo’n klas ongeleide projectielen naar het zwembad te gaan, maar zij vonden het wel leuk geloof ik.