Stel je persoonlijke vraag #55

Haha ja, op de terugweg hoop ik ook nooit dat ik de koffer open moet maken bij de douane (helaas wel vaak) want gaat ook nooit meer normaal dicht.

3 likes

Ik heb de app “Packing List Checklist” en heb daar twee standaard lijstjes in staan, eentje voor een stedentrip/weekend weg en eentje voor een langere (zon)vakantie. Voor een volgende vakantie haal ik dan alle vinkjes weer weg en kan ik het lijstje opnieuw gebruiken. Er zit ook een “to do” scherm bij per lijstje dus je kan ook dingen kwijt als vuilnis wegbrengen enzo.

1 like

We stonden regelmatig bij een vreemde apotheek voor mijn man en ook al eens het land afgebeld voor een acculader voor de rolstoel, sindsdien is er een Excellijst die hij zelf mag voorlezen en als er iets wordt vergeten los het maar op, goh nooit meer iets thuis laten liggen dat zo van belang is

Confronterend. Ik wou dat ik zo georganiseerd was, maar ik vertrek morgen op vakantie en ik moet eerst nog:

1. Mijn vorige woning gaan schoonmaken en de laatste spullen verhuizen.
  2. inpakken sowieso
  3. Wassen want ik heb niet genoeg ondergoed
  4. Daarvoor eerst de wasmachine nog aansluiten in m’n nieuwe huis.
  5. Sowieso zit de helft van m’n spullen nog in een verhuisdoos dus hopelijk vind ik alles wat ik mee wil hebben
  6. Koelkast zit nog vol met vers eten, dus wat slecht kan worden nog even weggeven
  7. Oh ja en vandaag en morgen nog een hele dag werken :sob:
11 likes

Sorry ik heb een theorie die ik even wil testen, n.a.v. een post in kinderloos topic moest ik eraan denken.

Heb jij een baby (gehad)?

• Nee, hier stopt je deelname aan deze quiz
  • Ja, ga door naar vraag 2

0 stemmers

In Nederland en bezocht/bezoek je het consultatiebureau ?

• Nee, hier stopt je deelname aan de quiz
  • Ja, ga door naar de volgende vraag

0 stemmers

Heeft jouw kind geen noemenswaardige aandoening etc dat de ontwikkeling beĂŻnvloed?

• Jawel, je quiz deelname stopt hier
  • Nee, ga door naar de laatste vraag

0 stemmers

Heeft het consultatiebureau je verteld dat je baby voorloopt op de ontwikkeling?

• Ja klopt
  • Nee mij hebben ze dat niet verteld

0 stemmers

Letterlijk ĂĄlle ouders in mn omgeving hebben zogenaamd een kind dat voorloopt, waardoor ik nu denk dat ze dat iedereen met een gezond kind vertellen

24 likes

Op bestemming/vliegveld nieuw ondergoed kopen, dan heb je al 2 van de 7 dingen afgestreept :v:t3:

4 likes

Hahha ik heb niet eens een huisdier. Maar wil het gewoon schoon achterlaten, zodat ik weer chill in een schoon huis thuiskom (even los van het stof, want dat komt vanzelf binnen een week).

Maar ik ben sowieso een persoon die het huishouden niet altijd op orde heeft. Fulltime werken en sociaal leven hebben meer prio :sweat_smile:

Hier ook gezegd inderdaad, en altijd als ik zo’n mailtje krijg met: je baby is nu 9 maanden, hij zal nu wel bijna dit of dat gaan doen, dan doet mijn baby dat al ruim 2 maanden zegmaar. Maar mijn eerste had dat ook, dus misschien ontwikkelt deze generatie zich gewoon sneller? En zijn die richtlijnen / overzichten een beetje verouderd?

3 likes

Nee niet alleen maar, maar bijv stedentrips of iets neem ik niet veel mee en dat heb ik wel ‘extra’ bijv shirtje, blousje, een trui. Als ik ga backpacken ook weinig mee en ook hele andere kleding dan werk dus nee heb dat echt nooit dat ik denk ‘oh moet speciaal gaan wassen voor de vakantie’

Mijn baby “loopt achter” maar dat benoemen ze (gelukkig) niet elke keer letterlijk zo bij het consultatiebureau.

Vind het sowieso raar. Want wat is voor- of achterlopen? Elk kind heeft zijn eigen ontwikkeling.

11 likes

Die richtlijnen zijn vaak de minimum normen die een kind moet beheersen. Als het dat niet doet, is dat vaak een teken om het extra in de gaten te houden. Dat is dus iets anders dan een gemiddelde ontwikkeling.

10 likes

Nou ja, het is toch niet per se slecht als het kindje wat achterloopt, maar ze moeten toch ergens mee vergelijken om eventuele echte problemen tijdig te signaleren. Kan me wel voorstellen dat het stom voelt hoor.

2 likes

Ik ben echt geen cleanfreak, maar ik word echt naar bij de gedachte aan ondergoed direct uit de winkel/verpakking aan te trekken :nauseated_face: Alles dat huid aanraakt gaat sowieso eerst de was in.

7 likes

Bij mij benadrukken ze juist hoe gemiddeld m’n kinderen zijn, haha.

3 likes

Is dit diva gedrag van een Zappelin presentatrice?

• Ja kan niet
  • Nee is logisch dat ze zo niet kan werken

0 stemmers

3 likes

Peuters staan er nou niet per se om bekend dat ze zo lekker stil blijven zitten dus als dit echt zo gegaan is vind ik het heel bijzonder

10 likes

Ik ben het ook niet eens met de “kinderen klimmen nou eenmaal op het podium” maar denk niet dat dit nou de juiste manier van handelen was.

49 likes

Optie Travelorganizers, maar de helft van de “organizers” zijn canvas tassen en herbruikbare plastic tassen van de supermarkt.

9 likes

Stel je hebt op werk twee beeldschermen en eentje is een beetje onscherp. Je kunt het wel lezen maar ideaal is het niet. Je hebt alles al geprobeerd: instellingen van het beeldscherm, je laptop, gevraagd aan een collega, gevraagd aan IT maar het blijft zo. Wat doe je nu?

• Ik laat het zo
  • Ik probeer nog een paar dingen maar let me er uiteindelijk bij neer/ik gebruik toch maar een scherm/ik gebruik vanaf nu nog een scherm
  • Ik probeer nog een paar dingen net zo lang tot het niet meer gaat en ga dan vragen om een nieuw beeldscherm
  • Ik vraag nu om een nieuw beeldscherm want kan dit niet meer aan

0 stemmers

Vraag me wel af in hoeverre dit het hele verhaal is, of t echt een gillend kind is wat echt op het podium rent en de ouders geen controle over hebben. Zou ik ook gek van worden. Maarja, ik ben dan ook geen kinderzangeres haha, dus mss moet je dan iets meer geduld hebben.

11 likes