Stel je persoonlijke vraag #55

Ik weet gewoon niet zo goed waarom je als hetero daar nou per se een plek in moet nemen

27 likes

ik vind het ook wel aan de organisatie liggen, ik kwam laatst een interview tegen met een van de organisatoren die zeiden ‘sommige mensen haten gewoon witte mannen’ toen er discussie was over meer inclusiviteit binnen pride & de organisatie

en als je als organisatie de pride al jaren een gezellig feestje maakt met gezellige commerciele boten van wie er maar genoeg geld betaald om te komen pinkwashen! maakt niet uit waar de organisatie verder voor staat vol uitgenodigde hetero influencers en a/b/c list BN’ers, is het niet helemaal alleen de schuld van hetero’s dat ze zich compleet op hun gemak voelen om zich een gezellig feestje met gezellige boten eigen te maken.

imo dit jaar ook weer te bizar voor woorden dat de hoofdsponsor Booking actief bezet gebied in palestina als accomodatie aanbied en dat activisten worden geweerd en opgepakt door de politie, terwijl de politie en booking vrolijk meevaren. dan lijkt het idd meer op koningsdag dan een protest ontstaan vanuit de poc transgemeenschap.

26 likes

Splinter wordt echt je strot door gedouwd. Zelfs als je hem actief probeert te vermijden

5 likes

Ik weet de details er niet van, maar zelfs al is de organisatie fucking kut
 Dan nog vind ik dat je je als hetero moet afvragen waarom jij degene moet zijn die de beperkte ruimte moet pakken. Het is wel erg makkelijk om te zeggen: want de organisatie dit/dat/etc en de hetero’s vieren ook gewoon een leuk feestje! Iedereen snapt toch wel dat pride niet zomaar een feestje is? Ongeacht hoe de organisatoren zich opstellen en welke bedrijven aan pinkwashing doen.

6 likes

ja daarom zei ik ook ‘niet helemaal’ en niet ‘helemaal niet’. en nee niet iedereen snapt vanuit zichzelf dat pride niet gewoon een feestje is, daarom is het (vind ik) zo belangrijk dat het duidelijk een (intersectioneel) protest is. maar de organisatie snapt dat zelf ook niet helemaal vind ik

6 likes

Nou ja, het is nu Pride Amsterdam natuurlijk, en zij komt uit Rotterdam. Pride Rotterdam komt nog.

1 like

Vond het ook heel tekenend dat in het statement van Saints&Stars over dat ze niet meer mee zouden doen er met geen woord gerept werd over queers/LHBTI’ers/trans mensen of wat dan ook. geeft denk ik echt weer hoe die grote bedrijven het zien, lekker inclusief voor hetero’s die ook een keer een kek pakje aan willen

3 likes

Gewoon lekker zichtbare reclame :pray: heeft iemand van marketing zitten rekenen hoeveel ogen er op je logo komen live en op socials

Gelijke rechte voor iedereen!!! Behalve als ze Filipijnse schoonmakers zijn nja

5 likes

Als ik die lijst met sponsors van Pridw bekijk dan kan ik me bij minstens de helft echt niet voorstellen dat de werkomgeving echt queerfriendly is :grimacing:.

4 likes

Maak je content op Instagram/tiktok/youtube? Even gezien vanuit een privé account dus niet voor je werk ofzo.

• Ja maar alleen voor vrienden/bekenden (gesloten profiel)
  • Ja ik heb een openbaar profiel maar verder niks bijzonders
  • Ja ik besteed er relatief veel tijd aan, wil het ook graag volgers etc
  • Ja en ik verdien er ook geld mee of krijg producten etc gratis
  • Nee ik kijk alleen
  • Nee ik gebruik het zelf ook niet

0 stemmers

Echt een grote mensen vraag, dit, maar:

Voor de huiseigenaren (edit: en uberhaupt mensen met die wonen op een hogere verdieping): hoe maken jullie de ramen op de hogere verdiepingen schoon?

• Ik maak ze alleen van binnenuit schoon
  • Ik maak ze ĂŒberhaupt niet schoon
  • De glazenwasser doet dat
  • Met een magnetische spons
  • Op een ladder
  • Met een spons op een lange stok

0 stemmers

Ik wil niet op een hele hoge ladder, maar wel het liefst dat ik het zelf kan doen. (Ook omdat je bij glazenwassers geen prijzen kan zien, ik heb dus geen idee wat dat zou kosten
)

3 likes

Ik heb een mega lange telescopische dweilstok besteld bij de action in maart. Nog nooit gebruikt dus geen idee of die werkt alleen :sweat_smile:.
Ferm telescopic was brush 4.6 meter is het btw

5 likes

Waarschijnlijk komt er een vaste glazenwasser in je wijk (die zijn nogal territoriaal), dan kan je vragen hoeveel ze kosten toch? Of even aan een van de buren vragen of zij het weten. Hier gaat de glazenwasser vrijwel de hele wijk af. Ze wassen eens per maand alle ramen aan de voorkant (eerste en tweede verdieping) voor iets van 10 euro. Achterkant kan ik zelf bij vanaf het balkon.

3 likes

Hier heb je niks aan, maar ik kan alle ramen boven zo open doen dat ik de buitenkant kan schoonmaken terwijl ik binnen sta.

12 likes

Ik ben geen huiseigenaar maar huur wel een huis met ramen op hogere verdiepingen, mag ik niet stemmen?

14 likes

woon jij aan een

• -straat
  • -weg
  • laan van/ -laan
  • -hof
  • -kamp
  • -gracht/singel oid
  • -plein/plaats/markt
  • -steeg
  • -gang
  • -kade
  • een zelfstandig naamwoord “potvis” “zonnebloem” oid
  • anders!

0 stemmers

1 like

-pad!

12 likes

Ik heb ook een telescoopborstel, en dan vooral omdat met de glazenwassers in mijn buurt geen afspraken te maken zijn over wanneer ze langs komen

2 likes

Oooooh zo weinig! Als ik offertes op moet vragen, heb ik het idee dat zo’n glazenwasser 600,- ofzo rekent :joy:

Goed idee om het aan de buren te vragen!

2 likes

-ring!

4 likes