Dat het grotendeels nog wordt gesorteerd nadat het is ingebracht bij het afvalbedrijf. Of klopt dat volgens jou niet?
Maar denk jij echt dat er mensen aan een lopende band staan die dat sorteerwerk doen? En dan dus evt een zak kots pakken en die gaan open maken?
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Lijkt mij niet dat iemand dat nog gaat sorteren. Zeker niet met de hand.
Welicht met magneten oid om metalen eruit te halen. Maar verder wordt het volgens mij gewoon verbrand/gesmolten.
Ligt er denk ik aan of de gemeente gescheiden afval inzamelt of niet. Zo niet scheiden ze volgens mij nog wel plastic/blik ed. Gemeentes waar dat al gescheiden aangeboden moet worden zullen echt niet elke zak openen en uitzoeken nee.
Ik zeg maar niet hardop dat de placenta na een thuisbevalling ook gewoon de kliko in gaat.
Maar ook dan zal dat machinaal gaan lijkt mij en niet met de hand zak voor zak?
Misschien zit ik er wel naast hoor, maar kan het mij haast niet voorstellen.
Ik weet vrij weinig van afvalscheiden dus het kan anders zijn, maar naar mijn weten gaat dit ook niet met de hand hoor. In mijn gemeente zamelden ze eerst los plastic in maar omdat de technologie beter is geworden (en bijna niemand los plastic inleverde) doen ze dat nu niet meer en kun je plastic gewoon bij restafval doen.
Eigenlijk wel ja, de vuilniszak open en uiteraard niet de zak met braaksel. Wat iemand anders hier al aangeeft, misschien dat het per gemeente verschilt? Maar wellicht dat het alleen bij recycle materiaal gebeurt, dus bij pet flessen en metaal enzo.
Edit: je ziet het ook op filmpjes over afvalverwerking, misschien dat ik het ooit op Klokhuis heb gezien😅
Zakken met poepluiers en doekjes lijken me net zo erg eigenlijk
Nou ik ben geen expert op het gebied van afvalverwerking maar ik durf toch wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat er in een afvalverwerkingsbedrijf geen medewerkers vuilniszakken open maken om het plastic tussen de gebruikte tampons, het restje bedorven makreelsalade en het kattengrint vandaan te plukken.
Edit: Was toch nieuwsgierig hoe dit dan gaat en het komt inderdaad soms wel uitgepakt op een lopende band maar dit gebeurt godzijdank allemaal geautomatiseerd met behulp van zeven, infraroodcamera’s en meer van dat soort technieken.
Mag dat echt in de kliko? Ik zou denken dat een placenta bij medisch afval moet ofzo
Ik zou dat in de gft bak gooien, in zo’n afbreekbaar zakje.
Ja restafval of gft bij een thuisbevalling
Maar lang niet iedereen heeft dat. Ik woon in een stad en kan alleen papier en glas apart inleveren en de rest is een pot nat.
Ja bij je restafval dan, ik zie het niet veel anders dan etensresten. Als ik bvb iets eet dat stinkt, snel rot en het duurt even voor ze afval komen ophalen dan vries ik mijn restjes in en gooi het dan weg als ik mijn vuilnis buitenzet.
Als er op je werk geld beschikbaar is voor een werkteamuitje, bijv 100 euro pp, en je mag kiezen wat je ermee doet, dan:
- Besteed ik dat graag aan een leuk teamuitje
- Heb ik liever dat ze het geld overmaken ipv een teamuitje
0 stemmers
Ben je weleens in de Sephora geweest?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Een middagcursus stand up comedy waar je leert een grap te schrijven, over het belang van timing bij een grap etc. Daarna mag je je grap oefenen en krijg je feedback van een comedian. De comedian is leuk en geen klootzak.
- Fantastisch
- Ik sterf liever
0 stemmers
Bij ons wordt niet gesorteerd.
Ik doe dit wel liever dan nog 25 posts lezen over (kots)emmers.