Stel je persoonlijke vraag #55

Je weet bij ons dat als je bij een straat met de D bent en je moet naar iets met H dat je door kunt rijden want alle deelwijken zijn op alfabet

4 likes

Ik heb een tijdje een glazenwasser gehad, en dat kostte €25,- per keer. Dat was dan voor vier ramen, in het centrum van Amsterdam op drie hoog. Misschien geeft dat een beetje een idee…?

1 like

Nee, ook totaal niet in de randstad. Maar mijn straat is zowel een hele lange weg (Zit wel in de naam) die zelfs over de ring doorgaat als gewoon een straat met meerdere appartementen complexen en mijn appartement kijkt uit op de ringweg.

1 like

Oh man dit is echt idioot, als je ergens je adres moet invullen is het huisnummervakje vaak überhaupt te klein om 4 cijfers in te vullen :joy:

3 likes

Graan voor Visch in Hoofddorp. Gekmakend, een hele woonwijk met dezelfde straatnaam :exploding_head:

5 likes

je hebt in Utrecht ook de Amsterdamsestraatweg,dus een soort -straat en -weg in een of misschien is het -straatweg

2 likes

Ik google dit en ik zie verdorie huisnummers als veertienDUIZENDendrie, PARDON. 5 cijfers!!

5 likes

Jaa dit ken ik wel inderdaad, maar met ring er nog bij niet. Maar dat is ook niet de situatie lees ik net haha

2 likes

@vitaminwater @flora @arcobaleno ik ben heel benieuwd wat voor content jullie maken!

Ik heb wel eens gehoord dat een -straatweg vroeger (toen er nog veel onverharde wegen waren) duidde op een verharde weg.

4 likes

ohja zoiets kan natuurlijk ook

2 likes

Niet aan de straatnaam, maar hier in Wenen kun je wel heel makkelijk aan de postcode zien waar iemand woont. De stad Wenen heeft een postcode die begint met nummer 1, en Wenen zelf heeft 23 ā€˜Bezirken’. Het eerste Bezirk in Wenen is daarom 1010, het zevende Bezirk is 1070, het 10e Bezirk is 1100, etc.

Iedereen in een bepaald bezirk heeft dezelfde postcode. Dus iedereen die in het veertiende Bezirk woont heeft 1140. De nummers van de Bezirken worden ook altijd op de straatnaambordjes aangegeven, zodat je altijd weet in welk bezirk je je bevindt.

-einde van dit overbodige bericht 🫠 -

12 likes

Dat is hier, iig in Dordrecht ook. De letters verschillen per straat(stuk) maar de cijfers zijn per wijk gelijk.
Hier heb je 2 wijken die in de jaren 70 gebouwd zijn en daar herken je de straatnamen meteen van. De rest is wel per buurt kloppend maar niet met de hele wijk overlappend.

3 likes

Ik heb een bookstagram en ontvang sporadisch boeken om te reviewen :heart_eyes:

15 likes

wow dit vind ik echt unhinged wie heeft dit goedgekeurd

3 likes

• leuk bedacht
  • vinex koortsdroom

0 stemmers

deze wijk in heerhugowaard

4 likes

normaal doen hoor

44 likes

Echt horror voor de postbode

11 likes

Je hebt ook een lord of the rings wijk in geldrop:

En geen straatnaam maar in Spijkenisse hebben ze de bruggen die op eurobiljetten staan (en fictief waren) nagebouwd in het echt

Kwamen even twee random dingen in m’n hoofd op door deze informatie

29 likes

In Lelystad (uiteraard) heb je ook van die gekke straatnamen. Dan heet de straat Horst 28 (of een ander getal) en daarna komt nog het huisnummer. Dan woon je op Horst 28 29, vind dat ook zo gek.

7 likes