Ja, ik weet welke wijk je bedoeld, heb daar ook vaak rondgedwaald (zonder smartphone, ik ben oud). Echt verschrikkelijk idd.
Haha hier moest ik ook meteen aan denken. Gildekamp, Geerkamp enz. Had toen ik daar woonde mijn kapper daar zitten en heb nooit zonder navigatie dat adres kunnen vinden ![]()
O ja, de wezenhof. Moest daar vroeger ook wat vaker zijn. Totaaaall geen logica te vinden.
Ik vind de jaren 70/bloemkoolwijken echt leuk en enorm ondergewaardeerd. Het is echt gemaakt voor gezinsleven en ontmoeting. Weinig drukke wegen, brede straten om in te spelen, zicht op de straat vanuit de keuken. Ja het voelt als een doolhof maar we hebben toch allemaal navigatie en als je er zelf woont ken je het snel genoeg allemaal uit je hoofd.
(ja dit had vast zo in het impopulaire meningen topic gekund maar daar vindt dit gesprek niet plaats)
nee is zo, zit ook zo veel meer leven en cohesie in dan in de wijken die erna kwamen!
Maar veel minder dan in de wijken die daar weer ver voor kwamen ![]()
![]()
![]()
![]()
tenzij je hele buurt is opgeslokt door expats ![]()
![]()
![]()
Ik wist vroeger niet beter omdat ik in zoān wijk ben opgegroeid?? Ik heb nu gewoon 1 cijfer, HEMELS!
Dat noemen we gewoon economische immigranten.
Vet!!
Pieter Baan
Ik woon er niet aan, maar hier in de buurt heb je ook straatnamen met -dijk
Ik heb een tiktok account voornamelijk over wat mijn kinderen en ikzelf eten (broodtrommels, maar vooral veel lekkers) zonder mijn kinderen te filmen dus de focus ligt op het eten/de opmaak. Zal dit later waarschijnlijk verwijderen:
Mijn wijk is vernoemd naar bomen/takken etc
Zoals Blad etc
Mijn straatnaam eindigt op -berg en de straat ligt op een heuveltje (met veel fantasie zou je het voor Nederlandse begrippen een berg kunnen noemen)
Vreselijk??? Ik heb daar gewoond en dat viel toch wel mee? ![]()
ik krijg helemaal trek van je TikTokās
echt lekker allemaal haha ![]()
Oh wow ik ben je al regelmatig tegen gekomen, heel leuk!
Wij hebben allemaal buurten. Dus bijvoorbeeld edelstenenbuurt en dan hebben alle straten een naam met een edelsteen erin (dus diamantstraat bijv) of paddenstoelenbuurt met eekhoorntjesbrood en oesterzwam.
Bij mijn ouders in het dorp heb je nu een āvergeten groenten buurtā, die vind ik heel leuk om doorheen te lopen.
Lol, ik ga binnenkort in deze wijk (sorry, straat) op katten passen. Jullie weten dan toch niet precies waar, want het is een fucking stad op zich. Toen ze me het adres stuurden dacht ik ook echt: wat staat hier? Nog nooit eerder gezien dit soort structuren