Stel je persoonlijke vraag #55

Heel leuk, bij ons in het dorp heb je allemaal straten vernoemd naar vogels (merel, meeuw en ijsvogel etc) en eentje naar bomen (sparren, es, beukenlaan etc).

2 likes

Vind je nieuwbouwwijken treurig? Ik vind de huizen an sich niet treurig maar het gebrek aan planten, bomen en dieren ouder dan, zeg, 3 maanden vind ik echt vreselijk.

• Ja
  • Ja maar ik woon er wel
  • Nee
  • Nee en ik woon er ook

0 stemmers

1 like

Bij ons ziet de nieuwbouw wijk er echt nog niet mooi uit. De beplanting moet nog komen, dus het is allemaal nieuw met een speelplaats lager gegraven, dat dient dan ook voor wateropvang. Dus bij veel regen staat die plaats dan vol, vind ik er altijd een beetje raar uit zien.

Het geeft totaal geen gezellige vibe, wellicht straks met de beplanting maar voor nu nee… treurig

1 like

Super leuk om te lezen! Dank je!

1 like
Is een gevulde koek zonder vulling, eigenlijk gewoon een boterkoek?
  • Ja
  • Nee, want:

0 stemmers

Ik dacht hieraan omdat ik niet van spijs houd, dus ik at eerst de binnenkant op (nadat ik m doormidden brak) en de randjes bewaarde ik voor het laatst, maar toen deed het me heel erg denken aan boterkoek :smiling_face_with_tear:

Dit heeft echt tijd nodig ook. Wij wonen nu 10 jaar in een nieuwbouwwoning en nu merk je echt dat het veel groener is al. Bomen zijn stukken hoger, meer beplanting etc. Als er water in de wadi staat zwemmen er zelfs wat eendjes.

4 likes

Heel ander deeg

17 likes

Maar wij hebben een aangepaste woning dus we hebben weinig te zeggen over waar die staat

2 likes

N.a.v. een ruzie/onenigheid tussen de broer en zus van een vriendin van mij ben ik benieuwd:

Je baby dezelfde tweede naam (dus niet roepnaam) geven als het kindje van je broer/zus en dat niet van te voren bespreken/zeggen/overleggen met je broer/zus is:

• Helemaal prima, wat maakt zo’n tweede naam nou uit
  • Beetje gek, zoiets zou wel logisch zijn om vooraf te bespreken/zeggen
  • Echt not done, je geeft je kindje toch niet dezelfde tweede naam als zijn neefje/nichtje
  • Anders namelijk…

0 stemmers

De zus in kwestie kwam er pas achter toen ze het geboortekaartje in de bus kreeg van haar nieuwe neefje/nichtje. Zij was dus super pissig dat haar broer zijn kind dezelfde tweede naam had gegeven als haar kind. Ben wel benieuwd wat jullie vinden haha.

1 like

En smaak plus textuur ook? Ben echt verbaasd door de vraag haha

4 likes

Bijna iedereen hier heeft Maria als tweede naam, zelfs de mannen.
Dat zou echt bonje zijn als iedereen daarover gaat emmeren.

Een tweede naam is totaal niet boeiend. Tenzij je voornaam ruk is

3 likes

Dat zou me werkelijk niks uitmaken, zelfs een beetje een compliment voor je goede smaak ofzo wel toch?

9 likes

Ik woon in een nieuwbouwwijk en vind de stijl van de huizen hier wel heel mooi voor nieuwbouw, en de opzet van de wijk ook veelbelovend. Stads met veel ruimte voor groen en als het goed is komen er ook winkels en horeca haha. Maarja, de bomen die er staan zijn nog jong (al hebben ze niet de allerkleinste neergezet!! De boom hier voor mn huis komt tot de derde verdieping na een jaar.

Naarmate de wijk verder af komt is er wat meer leven op straat enzo wat ik leuk vind, maar het is natuurlijk geen Amsterdam :stuck_out_tongue: en wat ik heel jammer vind is dat er weinig diversiteit is (wel in achtergrond/cultuur/huidskleur, maar ik denk 80% jonge gezinnen). En de meeste mensen kiezen er voor om hun tuinen te betegelen, vind ik ook heel verdrietig.

2 likes

Hahaha ja dat snap ik! In dit geval is het dus best een unieke tweede naam en niet iets als Maria, Wilhelmina of weet ik het haha.

Als het geen standaard vernoeming is of iets en een vrij random unieke naam zou ik het wel apart vinden eigenlijk dat je dat niet even zegt? Je hoeft natuurlijk geen toestemming ofzo te krijgen, maar is toch best raar haha. Tenzij je sowieso al geen band hebt met elkaar en denkt fuck jou.

6 likes

Het hele gevaar om het zo maar te noemen van het wel zeggen is natuurlijk dat zus zegt ā€˜dat gaat niet gebeuren’ en dan? Dan moet je het of gewoon doen en levert dat gezeur op of je doet het niet en hebt er spijt van (even lekker kort door de bocht)

3 likes

Ik kan me echt niet voorstellen dat ik hier ooit ruzie om zou maken. In het geval dat de 2e naam een vernoeming is helemaal normaal. Als het geen vernoeming is beetje gek maar tja, doe wat je niet laten kan ofzo…?

Even een andere hypothetische kwestie. Stel jij roep al jaren: ā€œAls ik ooit een jongetje krijg noem ik hem Piet en een meisje Trudie.ā€ En dan krijgt je broer/zus eerder dan jij een kind en hoor je bij de geboorte dat het kindje Piet heet. Zou je dan boos zijn?

• Ja, dat doe je toch niet!
  • Ik zou het wel klote vinden maar ik zou me inhouden en niks tegen de kersverse ouders zeggen
  • Zou me niks uitmaken, ik heb toch geen recht op die namen
  • Ik zou het juist als een compliment voor mijn goede smaak zien
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Mijn broertje en ik hadden dezelfde naam in gedachten voor een meisje! Haha toen heb ik wel gedacht ja mooi kut als hij eerder is. Maar ik heb geen dochter gekregen en hij wel maar die naam paste niet bij de naam van zijn oudere kind dus gelukkig heb ik hem niet hoeven slaan.

8 likes

Nou dit, vooral dat neerkijken op nieuwbouw.
Er is nou eenmaal een te kort aan woningen dus iedereen is al hartstikke blij als ze een mooie woning kunnen krijgen.
Neemt niet weg dat het inderdaad in het begin altijd sneu is omdat het leven er nog in moet komen.

2 likes

Dit is bij een collega van mij gebeurd. Zij riep al jaren de naam voor een dochter. Toen was ze tegelijk met haar zus zwanger en heeft zus die naam gebruikt. Mijn collega heeft uiteindelijk gewoon dezelfde naam gegeven.

11 likes