Dat is hier, iig in Dordrecht ook. De letters verschillen per straat(stuk) maar de cijfers zijn per wijk gelijk.
Hier heb je 2 wijken die in de jaren 70 gebouwd zijn en daar herken je de straatnamen meteen van. De rest is wel per buurt kloppend maar niet met de hele wijk overlappend.
wow dit vind ik echt unhinged wie heeft dit goedgekeurd
Echt horror voor de postbode
Je hebt ook een lord of the rings wijk in geldrop:
En geen straatnaam maar in Spijkenisse hebben ze de bruggen die op eurobiljetten staan (en fictief waren) nagebouwd in het echt
Kwamen even twee random dingen in m’n hoofd op door deze informatie
In Lelystad (uiteraard) heb je ook van die gekke straatnamen. Dan heet de straat Horst 28 (of een ander getal) en daarna komt nog het huisnummer. Dan woon je op Horst 28 29, vind dat ook zo gek.
Leuk artikel hierover
Ik woon in een wijk met een thema, dat vind ik het meest logisch. Dat je aan de type straatnaam weet welk gedeelte van de stad je moet zijn.
Sorry maar wie dit heeft bedacht wilde expres dat de post in de soep zou lopen, doe even normaal zeg!!
Ja zo ziet half Zeist er dus uit, is hels voor iedereen die er niet heel bekend is. Je kan op de goeie ‘straat’ staan maar dan alsnog 15 minuten fietsen verwijderd zijn hahahaha zo kut.
in nijmegen heb je dat ook, ook in zo’n vreselijke jaren ‘70-wijk
heb daar tijdens mijn studententijd in de thuiszorg gewerkt en moest dan steeds die adressen daar zoeken, wat een hel!!! had je de goede straat gevonden, kon je nog de hele wijk door om het juiste nummer te vinden
Planologische misdaden.
Ja, ik weet welke wijk je bedoeld, heb daar ook vaak rondgedwaald (zonder smartphone, ik ben oud). Echt verschrikkelijk idd.
Haha hier moest ik ook meteen aan denken. Gildekamp, Geerkamp enz. Had toen ik daar woonde mijn kapper daar zitten en heb nooit zonder navigatie dat adres kunnen vinden
O ja, de wezenhof. Moest daar vroeger ook wat vaker zijn. Totaaaall geen logica te vinden.
Ik vind de jaren 70/bloemkoolwijken echt leuk en enorm ondergewaardeerd. Het is echt gemaakt voor gezinsleven en ontmoeting. Weinig drukke wegen, brede straten om in te spelen, zicht op de straat vanuit de keuken. Ja het voelt als een doolhof maar we hebben toch allemaal navigatie en als je er zelf woont ken je het snel genoeg allemaal uit je hoofd.
(ja dit had vast zo in het impopulaire meningen topic gekund maar daar vindt dit gesprek niet plaats)
nee is zo, zit ook zo veel meer leven en cohesie in dan in de wijken die erna kwamen!
Maar veel minder dan in de wijken die daar weer ver voor kwamen
tenzij je hele buurt is opgeslokt door expats