Stel je persoonlijke vraag #55

Je hebt geen recht op een naam omdat je toevallig als eerste geroepen hebt dat je je toekomstige kind zo zou willen noemen.

6 likes

Je hebt er inderdaad geen recht op, maar je kunt als volwassenen wel normaal met elkaar communiceren toch? Als iemand dit al jaren roept, vind ik het normaal om het op z’n minst even aan te geven.

7 likes

Ik bedenk me nu dat mijn kind dezelfde tweede naam heeft als z’n neef, het is de doopnaam van mijn vader, maar ik heb er geen enkele seconde overna gedacht om dit met m’n zus te bespreken. En zij heeft er ook niks van gezegd.

Misschien anders als het een hele unieke naam die geen vernoeming is.

1 like

Ik heb mijn kind dezelfde tweede naam gegeven als mijn schoonzus en zwager. En volgens mij hebben mijn man en ik dat niet gezegd.
Is een vernoeming naar mijn schoonmoeder.

Mijn zus en nicht hebben dezelfde officiële naam, zelfde voornamen en achternaam, alleen de roepnaam is anders, ze zijn beide vernoemd naar een oma :joy:

1 like

Als ik écht 100% zeker zou zijn over een naam, zou ik die niet met iemand delen. Als mijn broer/zus die naam dan toch geeft, zou het toeval zijn (en wel jammer omdat je dan een andere naam moet bedenken, maar ja, je hebt inderdaad geen recht op een bepaalde naam).

4 likes

Toen mijn beste vriendin een zoontje kreeg, bleek onze smaak qua namen bizar overeen te komen.

Ze vroeg of ik de naam van haar zoontje echt leuk vond (en niet beleefd leuk) en dat vond ik want hij stond zelfs op mijn namenlijstje! Vervolgens noemde ze de 2 namen waar ze nog over getwijfeld hadden en dat waren de andere namen in mijn top 3. Toen riep ik (voor de grap, want ik vind niet dat je een naam kan claimen) ‘En [naam] is mijn meisjesnaam, daar blijf je vanaf!’ Je raadt het al: die stond ook hoog op haar lijstje.

Later heeft ze nog een dochter gekregen en ze zei dat ze bewust ‘mijn’ naam links had laten liggen. Overigens niet als concessie, want het meisje is naar iemand vernoemd wat ze altijd al heel graag wilde.

Ik heb geen kinderen gekregen en dat zit er ook niet meer in, dus die naam wordt - in mijn inner circle - niet meer gebruikt

2 likes

Heeft de zus dat toen van tevoren gezegd en/of heeft zij er tegen de zus iets van gezegd?

@Nefertiti @Circe @Vanilleijs maar jullie hebben het over vernoemingen, dat vind ik echt wat anders dan wanneer het een ‘gewone’ tweede naam is zoals bij de situatie uit de poll

2 likes

https://www.nu.nl/dieren/6364660/deense-dierentuin-wil-huisdieren-en-paarden-om-aan-roofdieren-te-voeren.html

• Ziek
  • Jezus wat is Denemarken toch een psychopatische samenleving
  • Mijn minst favoriete Scandinavische land

0 stemmers

2 likes

Ja even een voorbeeld met verzonnen namen: mijn schoonmoeder heet Elizabeth en mijn schoonzus en zwager hebben hun eerste kind ‘Lisa’ als tweede naam gegeven en wij dus ook.

Hier werd overigens geen probleem van gemaakt, maar dat kan inderdaad ook komen omdat het met vernoemingen anders voelt. Zelf zou ik over een tweede naam, zoals in het voorbeeld, geen probleem maken.

2 likes

Nee de zus had het niet gezegd. Ze wist uiteraard wel dat het ‘haar’ naam was. Collega is toen wel heel boos geworden en heeft het contact verbroken. We werken niet meer samen dus geen idee of het contact ooit is hersteld.

2 likes

Die dieren hebben behoefte aan een hele prooi maar ze worden wel “geeuthenaseerd” aka vermoord :joy: goed verhaal
Hahaha ook dat als je een paard doneert het waarschijnlijk fiscaal aftrekbaar is wtf lees ik

Echt fucking ziek als je je gezonde huisdier inlevert hiervoor?

9 likes

Sowieso ook nieuwbouwflats bijv waar dan nog zo’n houten constructie in de lift gebouwd zit zodat ‘ie niet beschadigd raakt, en dat alle stoepen enzo znieuw zijn met nog los zand overal waardoor je gezandstraald wordt vanaf windkracht 3. Maar goed dat zijn wel dingen die na een jaartje ofzo weg zijn

3 likes

Geen idee, ik kom zelf uit een plek die dat (volgens mij) niet heeft en waar mn oiders wonen is er nu dus 1 (nieuwbouw)buurt die dat heeft en verder niks. Maar ik ben dan ook superslecht in straatnamen onthouden en zie vaak deze verbanden niet, moest er hier ook echt op gewezen worden.

1 like

Ik snap niet waarom ze specifiek om HUISdieren vragen. Wie gaat zijn hond/konijn/kat daar nou voor doneren?

5 likes

in nederland gebeurt zoiets ook maar dan anders. konijnen bijv die niet verkocht worden bij dierenwinkels gaan terug naar de fokker en eindigen in sommige gevallen dan ook als voer voor de dierentuin

Prima, beter voor al die konijnen die eenzaam weg zitten te verpieteren in een hoek van de tuin op 0.5m2.

22 likes

Ik heb het tien jaar volgehouden maar dit was voor mij de reden om te verhuizen en nu woon ik een wijk waarin iedereen een prachtige tuin heeft ipv een bak grind en als je naar buiten kijkt dan zie je hoge bomen ipv alleen daken. Zo blij mee. ik hoor ook zoveel meer vogels buiten

5 likes

Ja dat maakt het nog erger die tuinen of gebrek aan tuin! Een vriend van me heeft zelfs kunstgras neergelegd :sob::sob::sob: als iedereen nou een groene tuin had was zo’n wijk zoveel minder treurig.

3 likes

Ja van mij mogen daar ook best wel regels over komen. Als jij een huis met een tuin wilt kopen, zoveel procent daarvan beplanten oid. Echt saaie wandelingen door de wijk ook met die sneu 'tuinen:

9 likes