Stel je persoonlijke vraag #55

https://www.nu.nl/dieren/6364660/deense-dierentuin-wil-huisdieren-en-paarden-om-aan-roofdieren-te-voeren.html

• Ziek
  • Jezus wat is Denemarken toch een psychopatische samenleving
  • Mijn minst favoriete Scandinavische land

0 stemmers

2 likes

Ja even een voorbeeld met verzonnen namen: mijn schoonmoeder heet Elizabeth en mijn schoonzus en zwager hebben hun eerste kind ‘Lisa’ als tweede naam gegeven en wij dus ook.

Hier werd overigens geen probleem van gemaakt, maar dat kan inderdaad ook komen omdat het met vernoemingen anders voelt. Zelf zou ik over een tweede naam, zoals in het voorbeeld, geen probleem maken.

2 likes

Nee de zus had het niet gezegd. Ze wist uiteraard wel dat het ‘haar’ naam was. Collega is toen wel heel boos geworden en heeft het contact verbroken. We werken niet meer samen dus geen idee of het contact ooit is hersteld.

2 likes

Die dieren hebben behoefte aan een hele prooi maar ze worden wel “geeuthenaseerd” aka vermoord :joy: goed verhaal
Hahaha ook dat als je een paard doneert het waarschijnlijk fiscaal aftrekbaar is wtf lees ik

Echt fucking ziek als je je gezonde huisdier inlevert hiervoor?

9 likes

Sowieso ook nieuwbouwflats bijv waar dan nog zo’n houten constructie in de lift gebouwd zit zodat ‘ie niet beschadigd raakt, en dat alle stoepen enzo znieuw zijn met nog los zand overal waardoor je gezandstraald wordt vanaf windkracht 3. Maar goed dat zijn wel dingen die na een jaartje ofzo weg zijn

3 likes

Geen idee, ik kom zelf uit een plek die dat (volgens mij) niet heeft en waar mn oiders wonen is er nu dus 1 (nieuwbouw)buurt die dat heeft en verder niks. Maar ik ben dan ook superslecht in straatnamen onthouden en zie vaak deze verbanden niet, moest er hier ook echt op gewezen worden.

1 like

Ik snap niet waarom ze specifiek om HUISdieren vragen. Wie gaat zijn hond/konijn/kat daar nou voor doneren?

4 likes

in nederland gebeurt zoiets ook maar dan anders. konijnen bijv die niet verkocht worden bij dierenwinkels gaan terug naar de fokker en eindigen in sommige gevallen dan ook als voer voor de dierentuin

Prima, beter voor al die konijnen die eenzaam weg zitten te verpieteren in een hoek van de tuin op 0.5m2.

22 likes

Ik heb het tien jaar volgehouden maar dit was voor mij de reden om te verhuizen en nu woon ik een wijk waarin iedereen een prachtige tuin heeft ipv een bak grind en als je naar buiten kijkt dan zie je hoge bomen ipv alleen daken. Zo blij mee. ik hoor ook zoveel meer vogels buiten

5 likes

Ja dat maakt het nog erger die tuinen of gebrek aan tuin! Een vriend van me heeft zelfs kunstgras neergelegd :sob::sob::sob: als iedereen nou een groene tuin had was zo’n wijk zoveel minder treurig.

3 likes

Ja van mij mogen daar ook best wel regels over komen. Als jij een huis met een tuin wilt kopen, zoveel procent daarvan beplanten oid. Echt saaie wandelingen door de wijk ook met die sneu 'tuinen:

9 likes

Kan jij het iemand uit je omgeving vergeven als ze pvv stemmen?

• Ja doe ik zelf ook
  • Ja hoor
  • Nee dan ben je dood voor mij

0 stemmers

1 like

Het is niet zo makkelijk als ‘Ja hoor’, maar m’n broertje en schoonzus zijn niet dood voor me, dus tja. Ik blijf de discussie met ze aangaan en laat ze niet vergeten waar ze op stemmen, maar daar trekt hij zich al meer dan 10 jaar niks van aan helaas.

21 likes

Is wel een keuze

Mn broer zou ook dood zijn voor me als ie hierop stemde.

3 likes

Ach ja Denemarken, doet me aan deze denken

https://www.ad.nl/buitenland/moordenaar-giraffe-marius-burger-van-het-jaar~ab01f988/#:~:text=De%20dierentuin%20van%20Holst%20besloot,de%20ogen%20van%20jonge%20kinderen.

Die kinderen ook erbij :grimacing:

Ja oké interessant maar waarom
ben je boos dat ik mn broer als dood beschouw als hij op een fascist stemt?

Hahah nee dat was een plakkerige duim reactie die niet klopte :sob:

Edit oh ik zie dat ie er nog staat, dacht dat ik hem al had verwijderd. Vond het al knap dat je dat in 2 sec had gezien.

1 like

Wordt dit forum steeds gekker?

• Ja de gekkies blijven over
  • Ja maar de wereld wordt steeds gekker dus gewoon representatie
  • Nee even gek/normaal als altijd

0 stemmers

1 like

Ik kijk daar nooit, wat is er eng aan?

4 likes