Stel je persoonlijke vraag #55

Ja heel bijzonder en goed denk ik dat er inderdaad een soort revival van de Maori cultuur is zowel officieel als onofficieel, maar voor zover ik weet (dat was iig in 2020 zo) is er nog steeds een flinke achterstand voor Maori’s op het gebied van scholing, financien, gezondheid etc. Ook een overgroot deel in de gevangenissen is Maori (buitenproportioneel). Ik weet dat er wel wat schikkingen met de overheid zijn geweest, maar dat is ook nog niet allemaal in kannen en kruiken (en kan dat uberhaupt?) dus er is echt nog wel veel te doen. Maar goed volgens mij hebben de Maori ook een geschiedenis in slaven maken dus het is ook een beetje een complex verhaal geloof ik.

2 likes

Haha hé ik heb juist deze keer niks gezegd!

3 likes

Hahah hoe dan, jij hebt geen kinderen toch? Dan heb je er weinig mee van doen of niet.

8 likes

Heb je mensen in je omgeving die alcoholist zijn?

• Ja, meerdere
  • Ja, een
  • Ja, ikzelf
  • Ik vermoed van wel maar weet dit niet zeker van 1 of meerdere mensen
  • Nee helemaal niemand

0 stemmers

2 likes

Ligt ook een beetje aan de definitie. Ik ken heel veel mensen waarvan ik vind dat ze teveel drinken, maar ze functioneren wel goed verder in het leven, liggen niet laveloos naast de kant van de weg en hebben geen alcohol nodig om de dag door te komen, maar in het weekend zuipen ze zo 15 glazen op zaterdag en dan nog 8 op zondag.

16 likes

Ja daarom heb ik zelf op vermoed geklikt (want weet ook niet zo goed wat nou echt de definitie is, maar wel dat ik mensen ken die in ieder geval onder de minst strenge definitie zouden vallen)

1 like

Had jij nog steeds rammelende eierstokken toen je eenmaal een kind had?
Bepaal voor jezelf wat jij onder ‘rammelende eierstokken hebben’ verstaat.

• Ja dat gevoel veranderde niet, daardoor wil(de) ik er nog een
  • Ja dat gevoel veranderde niet, daardoor was ik ook zo blij met het hebben van een kind
  • Nee dat gevoel veranderde doordat die wens uiteindelijk werd vervuld
  • Nee dat gevoel veranderde omdat het niet zo rooskleurig is
  • Nooit rammelende eierstokken gehad / ik heb geen kind / wil geen kind / heb geen baarmoeder / nvt

0 stemmers

1 like

Ik vind m’n ouders en schoonouders en velen van hun leeftijd wel aan de hoeveelheid voldoen, maar zij functioneren wel normaal. De enige die ik ken die dichtbij me staat, en die echt problematisch gedrag vertoonde is nu gediagnosticeerd met slokdarmkanker/maagkanker en ondergaat chemo. Klein voordeel is dat hij sinds de diagnose geen druppel meer heeft gedronken :smiling_face_with_tear:

2 likes

Die tweede kwam alleen niet

Vind je dat mensen die al een kind hebben en bij wie het niet natuurlijk lukt alsnog een heel traject vergoed moeten krijgen voor nog een kind?

• Nee en ik heb kind(eren)
  • Nee en ik heb geen kind(eren)
  • Ja en ik heb kind(eren)
  • Ja en ik heb geen kind(eren)

0 stemmers

En is daar een limiet aan?

• Alleen eerste kind moet vergoed
  • Voor twee kinderen vergoed
  • Voor drie kinderen vergoed
  • Er is geen limiet

0 stemmers

1 like

alleen als het kind later een kritiek beroep gaat vervullen!!

16 likes

Hahaha ja we moeten wel weten waarin we investeren!!!

3 likes

Hehe true maar ik geef wel 30 jonge kinderen vioolles dus ben wel geïnteresseerd in muzikale ontwikkeling van kinderen

7 likes

Ik denk dat het ook niet om het functioneren overdag gaat maar juist dat in de avond. Pakken ze een drankje zodra ze uit werk komen, raakt hun hoofd pas leeg als er alcohol gedronken wordt, lukt slapen beter als er gedronken wordt. En dit is hetgene wat je vaak alleen ziet als je echt dicht bij die mensen staat.

3 likes

Ik weet niet waar ik op moet stemmen want nee ik had geen rammelende eierstokken na mijn kind, maar dat heeft niet te maken met wel of niet rooskleurig zijn of dat mn wens vervuld was. Ik heb gewoon überhaupt geen behoefte aan een tweede kind :sweat_smile:

2 likes

Dan is je kinderwens toch vervuld?

1 like

Ja ik twijfel of ik de antwoorden nou goed begrijp maar misschien denk ik te moeilijk en is het gewoon die optie inderdaad haha.

1 like

Wat denk je als je dit ziet

• Wat een leeg leven
  • Niemand is meer uniek
  • Waarom kan niemand nadenken
  • Ik wil deze viral top ook
  • Inspirerend
  • Leuke meid!

0 stemmers

1 like

Het is een fucking simpele hemd :sob:
Doe normaaaaaal

2 likes

Ja al die combi’s van

I tried the VIRAL [naam Gen-z celebrity] hype

En dan is het altijd iets als een Hailey fucking Bieber milkshake, een Kylie fucking Jenner lipgloss, echt doe normaal

10 likes