Ik luisterde al heel graag naar kindermuziek dus nu met kind luisteren we bijna altijd kindermuziek in de auto. Thuis hebben we eigenlijk nooit muziek aanstaan.
Dit is echt iets van âals je er eenmaal mee begintâŠâ ik denk niet dat mijn kinderen weten dat je ĂŒberhaupt kindermuziek aan kunt zetten in de auto. Thuis luisteren we heel af en toe Juf Roos of The Wiggles, echt één keer per maand ofzo. Op de opvang luisteren ze het wel veel dus ze komen niks tekort. Maar ik heb echt geen zin om daar vrijwillig naar te luisteren, sorry but no sorry. Ze hebben wel favoriete liedjes van âonzeâ muziek.
Misschien als ze wat ouder zijn dat ze er meer om vragen, maar dan wil ik het alsnog met mate doen.
Mijn kind is helemaal van de game muziekjes dus als we samen onderweg zijn luisteren we via Bluetooth naar Mario of dancing line of noem het maar
Voordeel hiervan vind ik dat je gewoon kunt kletsen en dat niemand mee zingt ![]()
Laatst had ik trouwens wel dat ik al een halve dag iets liep te neuriën en toen bleek dat een muziekje van een baan uit Mario Kart haha
Jaa, de Maori cultuur is ondanks racisme en geweld toch nog erg prominent aanwezig! Vond dat ook erg bijzonder en heb best snel Maori woorden opgepikt omdat ze zo veel gebruikt worden. Het living maori village in Rotorua was ook bijzonder. Daar wonen Maori op een traditionele manier en je kunt het met een tour bezoeken. Was een beetje bang dat het een soort âaapjes kijkenâ zou zijn en daar zat ik echt niet op te wachten, maar het voelde echt alsof je de eer kreeg om een kijkje te krijgen in hun cultuur waarop ze super trots zijn. Echt gejankt bij de haka performance ook
(omdat het dus zo intens en mooi is hĂš?)
Sinds mijn kind shrek heeft gezien staat de soundtrack op repeat. Op zondag ochtend hoor ik hem vragen aan google: zet ch-ch-ch changes van david bowie aan!
Vogels zijn toch ook dieren haha
Tbh dat er een âmaori villageâ is vind ik al wel genoeg zeggen over hoe levend een cultuur is maar goed ik ben er idd 3 maanden geweest geen idee hoe het is om er jaren te wonen.
Ben je wel eens in Nieuw-Zeeland of Australië geweest?
- Ja beiden
- Ja een van de twee
- Nee
0 stemmers
Hoe vaak vertel je hierover?
- Elke kans die ik krijg
- Bijna elke kans die ik krijg
- Af en toe
- Zelden
- Alleen als iemand er actief naar vraagt
- Nooit
0 stemmers
Lijkt mij een heel goede benadering hoor, ik erger me kapot aan het aanbod aan lelijke kindermuziek (hier en daar wellicht een kleine uitzondering) en ik snap niet dat ouders dat zomaar opzetten tenzij een kind erom vraagt eigenlijk. Er is zoveel mooie muziek die kinderen ook kunnen (leren) waarderen door het gewoon voor ze op te zetten.
Net nog No Limit van 2 Unlimited geluisterd en hoewel dochter Viana wilde luisteren, âzongâ ze toch mee ![]()
Ja heel bijzonder en goed denk ik dat er inderdaad een soort revival van de Maori cultuur is zowel officieel als onofficieel, maar voor zover ik weet (dat was iig in 2020 zo) is er nog steeds een flinke achterstand voor Maoriâs op het gebied van scholing, financien, gezondheid etc. Ook een overgroot deel in de gevangenissen is Maori (buitenproportioneel). Ik weet dat er wel wat schikkingen met de overheid zijn geweest, maar dat is ook nog niet allemaal in kannen en kruiken (en kan dat uberhaupt?) dus er is echt nog wel veel te doen. Maar goed volgens mij hebben de Maori ook een geschiedenis in slaven maken dus het is ook een beetje een complex verhaal geloof ik.
Haha hé ik heb juist deze keer niks gezegd!
Hahah hoe dan, jij hebt geen kinderen toch? Dan heb je er weinig mee van doen of niet.
Heb je mensen in je omgeving die alcoholist zijn?
- Ja, meerdere
- Ja, een
- Ja, ikzelf
- Ik vermoed van wel maar weet dit niet zeker van 1 of meerdere mensen
- Nee helemaal niemand
0 stemmers
Ligt ook een beetje aan de definitie. Ik ken heel veel mensen waarvan ik vind dat ze teveel drinken, maar ze functioneren wel goed verder in het leven, liggen niet laveloos naast de kant van de weg en hebben geen alcohol nodig om de dag door te komen, maar in het weekend zuipen ze zo 15 glazen op zaterdag en dan nog 8 op zondag.
Ja daarom heb ik zelf op vermoed geklikt (want weet ook niet zo goed wat nou echt de definitie is, maar wel dat ik mensen ken die in ieder geval onder de minst strenge definitie zouden vallen)
Had jij nog steeds rammelende eierstokken toen je eenmaal een kind had?
Bepaal voor jezelf wat jij onder ârammelende eierstokken hebbenâ verstaat.
- Ja dat gevoel veranderde niet, daardoor wil(de) ik er nog een
- Ja dat gevoel veranderde niet, daardoor was ik ook zo blij met het hebben van een kind
- Nee dat gevoel veranderde doordat die wens uiteindelijk werd vervuld
- Nee dat gevoel veranderde omdat het niet zo rooskleurig is
- Nooit rammelende eierstokken gehad / ik heb geen kind / wil geen kind / heb geen baarmoeder / nvt
0 stemmers
Ik vind mân ouders en schoonouders en velen van hun leeftijd wel aan de hoeveelheid voldoen, maar zij functioneren wel normaal. De enige die ik ken die dichtbij me staat, en die echt problematisch gedrag vertoonde is nu gediagnosticeerd met slokdarmkanker/maagkanker en ondergaat chemo. Klein voordeel is dat hij sinds de diagnose geen druppel meer heeft gedronken ![]()
Die tweede kwam alleen niet
Vind je dat mensen die al een kind hebben en bij wie het niet natuurlijk lukt alsnog een heel traject vergoed moeten krijgen voor nog een kind?
- Nee en ik heb kind(eren)
- Nee en ik heb geen kind(eren)
- Ja en ik heb kind(eren)
- Ja en ik heb geen kind(eren)
0 stemmers
En is daar een limiet aan?
- Alleen eerste kind moet vergoed
- Voor twee kinderen vergoed
- Voor drie kinderen vergoed
- Er is geen limiet
0 stemmers