Stel je persoonlijke vraag #55

Deze week alleen al lees ik drie verschillende berichten over mensen die achter hun telefoon aan duiken in een pretpark of dierentuin

Als jouw telefoon valt, ga je dan meteen het water in?

• Ja zonder nadenken
  • Ik zou even nadenken en dan alsnog gaan
  • Nee maar ik zou wel iemand benaderen van het park
  • Ik zou denken jammer dan en niks doen

0 stemmers

Hoe diep is het water

8 likes

Laten we zeggen dat je er wel voor moet duiken, het is niet 1 grabbel en daar is ie

1 like

En de kinderenkoptelefoon ken je ook nog niet? :stuck_out_tongue_winking_eye:. No way dat ik naar die seniele shit ga luisteren.

1 like

Heb jij crocs?

• Ja en die heb ik in de afgelopen drie jaar gekocht
  • Ja, maar die heb ik nog van de vorige trend
  • Nee, maar wel nepperts
  • Nee, maar dat wil ik wel
  • Nee en die wil ik ook niet want: oerlelijk
  • Gewoon nee

0 stemmers

2 likes

Ik vond NZ echt fantastisch qua natuur (hoewel zeker niet het mooiste ooit wat veel mensen vinden) maar de steden zijn zo megadoods, echt deprimerend. Inderdaad wat @Artemisa zegt, er is niks ouds en dat maakt het heel zielloos. Er is vrijwel geen cultuur (behalve de maori maar dat is gewoon kapot gemaakt). Het zijn gewoon afstammelingen van kolonisten van een paar honderd jaar geleden met een attitude alsof ze eigenaar van de eilanden zijn. Ze hebben elk groot dier geschoten totdat die vrijwel allemaal zijn uitgestorven. Ze noemen mensen uit Oceanië die zijn verhuisd naar NZ ook “islanders” op een racistische manier. Ik zou er echt nooit kunnen wonen ondanks dat ik me er een paar maanden enorm vermaakt heb.

8 likes

Ja maar wel slides en alleen voor thuis. Zijn dus gewoon badslippers, ik heb ze nu van een ander merk maar die Crocs zitten echt zo lekker dat ik toch maar nieuwe heb besteld. Er zit hele fijne ondersteuning in.

Mijn kinderen hebben wel nepcrocs voor in de tuin en ik vind dat echt heel schattig. Ik heb nog overwogen voor mezelf te kopen maar zelfs voor thuis vind ik ze echt te lelijk.

2 likes

Die kindercrocs zijn zo schattig. Mijn vriend wilde die met zo’n haaienvin maar die maken ze niet in maat 48 :joy:

6 likes

Mijn vriend heeft crocs in maat 46.

Wel een veilig gevoel dat we die als boot kunnen gebruiken als er een overstroming is.

38 likes

Gewoon ja, heb ik vanuit mn ouders al meegekregen. Prima voor in huis en de tuin!

2 likes

Nou nou

9 likes

Inderdaad, dat ding is echt een must in de auto.
Ik vind het nog best gezellig om een keer Bert en Ernie vieren kerstmis horen op de snelweg in Frankrijk terwijl het 35 graden is buiten, (aka Bert ik ben een kerstbal), maar liever niet veel vaker.
Ik vind het ook handig voor luisterboeken of podcast van Freek Vonk ofzo.

Bovendien heeft ie nogal een bijzondere muzieksmaak een mix van Snollebollekes, Donnie, Dorus, kinderen voor kinderen en klassieke muziek.

Thuis draaien we meestal ‘onze’ muziek, al wil ik ook wel een keer op zaterdagochtend een half uur ‘de vloer is lava’ op repeat zetten als kind daar blij van wordt. Ik vind het dan ook wel leuk en gezellig :sweat_smile:

Ja meerdere paren, echt geweldig :smiling_face_with_three_hearts: De platform variant loopt heel comfortabel.

1 like

Ja dat herken ik wel, heb er ook een paar maanden gereisd en miste echt de cultuur van Europa. Ik kan zo genieten van mooie oude steden en dat heb je daar totaal niet. Wel kan ik de outdoor cultuur heel erg waarderen. En dat het vaak lekker rustig is. In Nederlandse natuurgebieden is het soms achter elkaar aan waggelen in het weekend.

1 like

Dit is niet helemaal waar, want er waren geen grote dieren in NZ. Sowieso zijn er van nature geen zoogdieren in NZ, alleen vogels. Het grootste dier dat uitgestorven is, is de Moa (soort mega struisvogel), en die zijn door de Maori tot uitsterven gejaagd (werden opgegeten), zo’n 400 jaar voordat de witte kolonisten het land bereikten.

En ja de Maori cultuur is kapot gemaakt máár thank god ook nog steeds levend. Ik vond dat juist heel bijzonder daar, om die cultuur te leren kennen/ de taal te leren spreken etc. Als toerist merk je daar denk ik niet superveel van maar als je er langere tijd bent/werkt wel. Ik had bijv veel maori gebruiken en taalgebruik op m’n werk, en ik vond dat zo interessant en mooi :heart:

(Maar ja, de steden zijn echt wel zielloos inderdaad :’))

11 likes

Ik luisterde al heel graag naar kindermuziek dus nu met kind luisteren we bijna altijd kindermuziek in de auto. Thuis hebben we eigenlijk nooit muziek aanstaan.

2 likes

Dit is echt iets van ‘als je er eenmaal mee begint…’ ik denk niet dat mijn kinderen weten dat je überhaupt kindermuziek aan kunt zetten in de auto. Thuis luisteren we heel af en toe Juf Roos of The Wiggles, echt één keer per maand ofzo. Op de opvang luisteren ze het wel veel dus ze komen niks tekort. Maar ik heb echt geen zin om daar vrijwillig naar te luisteren, sorry but no sorry. Ze hebben wel favoriete liedjes van ‘onze’ muziek.

Misschien als ze wat ouder zijn dat ze er meer om vragen, maar dan wil ik het alsnog met mate doen.

7 likes

Mijn kind is helemaal van de game muziekjes dus als we samen onderweg zijn luisteren we via Bluetooth naar Mario of dancing line of noem het maar
Voordeel hiervan vind ik dat je gewoon kunt kletsen en dat niemand mee zingt :grimacing:

Laatst had ik trouwens wel dat ik al een halve dag iets liep te neuriën en toen bleek dat een muziekje van een baan uit Mario Kart haha

3 likes

Jaa, de Maori cultuur is ondanks racisme en geweld toch nog erg prominent aanwezig! Vond dat ook erg bijzonder en heb best snel Maori woorden opgepikt omdat ze zo veel gebruikt worden. Het living maori village in Rotorua was ook bijzonder. Daar wonen Maori op een traditionele manier en je kunt het met een tour bezoeken. Was een beetje bang dat het een soort ‘aapjes kijken’ zou zijn en daar zat ik echt niet op te wachten, maar het voelde echt alsof je de eer kreeg om een kijkje te krijgen in hun cultuur waarop ze super trots zijn. Echt gejankt bij de haka performance ook :smiling_face_with_tear: (omdat het dus zo intens en mooi is hè?)

2 likes

Sinds mijn kind shrek heeft gezien staat de soundtrack op repeat. Op zondag ochtend hoor ik hem vragen aan google: zet ch-ch-ch changes van david bowie aan!

6 likes