oh misschien ligt het dan aan de gyms waar ik naartoe ga maar heb bij mij o.a. docenten gehad die stickers uitdelen als het niet helemaal lekker ging of juist wel om je te motiveren, veel onderlinge kennis/uitwisseling tussen deelnemers over bepaalde stijlen en nummers en âold schoolâ en ânew schoolâ workouts, mensen die op reis gaan om naar speciale lesmills workout weken te gaan etc
wowww ik heb gewoon altijd gedacht dat dat % afgekeurd ging om hoeveel % je nog kon werken? Als in je werkte 40 uur, maar kan nog maar 2 uur per week werken, dan wordt je 95% afgekeurd. bizar dat dat van inkomen afhangt zeg
Bedankt voor je uitleg! Wat een bijzondere gang van zaken zeg.
Vond LesMills niet zo cult-achtig. Maar rocycle en officiële crossfit (vast niet overal?) wel enorm
Dat zeg ik ook niet. En moet iedereen ook zelf weten, maar enkel klakkeloos kindermuziek aanzetten lijkt me ook zonde voor het kind zelf, omdat je dan ook minder kans krijgt andere stijlen te ontdekken/ een eigen smaak te ontwikkelen.
Ja!! Echt bizar he!
Bij mijn sportschool vond ik dat wel meevallen. Bij ons gebeurde er ook niet zoveel bijzonders met een nieuwe release van een les. Eens in de zoveel tijd kwam er een nationale trainer een les geven of gingen ze er met een paar trainers naartoe, daar werd wel een ding van gemaakt door sommige trainers maar de andere helft had daar ook niks mee.
Ja, die berekeningen zijn echt achterlijk op het moment dat dat je deels arbeidsongeschikt bent. Het gaat dan om het percentage inkomensverlies en niet om het percentage arbeidscapaciteit. Zo kan het dus voorkomen dat een piloot en een callcenter medewerker precies even ziek zijn, maar dat de piloot wel een uitkering krijgt en de callcenter medewerker niet omdat die dan minder inkomen verliest.
Ik ben zelf âgelukkigâ 100% afgekeurd (hersenletsel na auto-ongeluk), maar toen ik in dit traject zat heb ik me daar ook heel druk over gemaakt. Overigens moet ik zeggen dat gedoe met die functiemogelijkhedenlijst (de fuck my life) bij mij heel reĂ«el is toegepast en ook arbeidsdeskundige was heel reĂ«el. Maar je kunt zo verschrikkelijk genaaid worden als je net een onhandige situatie hebt. Echt, daar gaan mensen kapot aan.
Ja eens! Ik heb een zeer karige muziekopvoeding gehad en ben altijd een beetje jaloers op vrienden die dat wel helemaal hebben meegekregen in hun opvoeding. Niet per se klassiek ofzo, maar die hele albums van Genesis of Stevie Wonder kunnen meezingen. Ik vind het ook altijd heel leuk en grappig als kinderen zoân muzieksmaak hebben die een allegaartje is van ABBA, BeyoncĂ© en kinderen voor kinderen ofzo.
Maar het kan toch allebei? Nu is mijn dochter 9 en luistert ze niet echt meer naar K3 enzo en luisteren we inderdaad de dingen die jij o.a. opnoemt maar toen zij kleiner was luisteren we kinderliedjes (dat is ook echt hartstikke leuk voor die kleintjes) en mijn muziek.
Echt flauw om te zeggen nee die rommel luisteren wij niet.
Of een âslechteâ arbeidsdeskundige/uwv arts
Huh wat kansloos! Er wordt binnen een paar maanden een WIA-uitkering voor mijn vriend aangevraagd. Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat hij meer dan 35% afgekeurd ging worden, maar als ik dit lees dan twijfel ik eraan. Maar eigenlijk loont het dus ook om te overdrijven op die vragenlijst.
Oh echt? Dat heb ik nog nooit meegemaakt en doe echt al heel lang les mills op verschillende sportscholen. Het enige dat ze op mijn huidige sportschool doen is dat ze bij een nieuwe release een goodiebag verloten onder de deelnemers. Dan trekken ze een lootje, heb hem zelf een keer gewonnen maar er zat niks cultachtigs in, een blik energydrink en een lelijk gymtasje van de sportschool zelf Verder eigenlijk nooit iets opvallends meegemaakt in mijn bodypump lessen
Ja crossfit is 100% cult. Rocycle ook wel, al zit je daar denk ik wel veel anoniemer dus minder druk om elke keer te komen (dus je kunt ook weer heel makkelijk uit â de cultâ stappen haha). Heb het idee dat dat bij zoân crossfit box al lastiger is omdat daar ook een sociaal aspect aan zit.
En @instantramen ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Ik heb ook wel veel lesmills lesjes gedaan waarbij iedereen dan precies wist waar de instructeur het over had als ze zei: âja dit is dezelfde beweging uit release 30!â
Judge jij mensen op hun partnerkeuze?
- Nee helemaal niet
- Nee bijna niet
- Ja een beetje
- Ja heel
- Ja enorm
0 stemmers
Ja, eens. Ik had in mijn jeugd gewoon de cassettebandjes van Samson & Gert en de Smurfen enzo maar ik ben blij dat ik ook allerlei andere genres en stijlen van over de hele wereld heb leren kennen. Dat heeft mij echt geholpen muziek beter te begrijpen en een bredere smaak te ontwikkelen. Ik heb ook onbewust veel meegekregen over de (sub)cultuur en geschiedenis die bij een stijl hoort.
Je vult zelf de vragenlijst niet in, er wordt door een verzekeringsarts een lijst ingevuld met de beperkingen en die wordt door de arbeidsdeskundige gebruikt. De verzekeringsarts maakt de lijst naar aanleiding van de informatie van de bedrijfsarts die je twee jaar heeft begeleid en het spreekuur met jou.
Ik verbaas me echt dat er kennelijk zo weinig algemene kennis hierover is. Zeker omdat het nu al een aantal keer in het nieuws is geweest over al het gedoe bij het uwv.
Ik heb het over bepaalde kindermuziek die mij persoonlijk niet aanspreekt, niet alle kinder muziek. Misschien zeg ik het alleen wat ongenuanceerd. Klakkeloos opzetten is ook iets anders dan met diversiteit het wel intentioneel opzetten. En je hebt gelijk hoor, qua ontwikkeling, ik zing ook âkinderliedjesâ voor mijn kleuter leerlingen om ze viool te leren spelen. Volgens mij pleiten we beiden voor diversiteit.
Ik moet bekennen dat ik dacht dat dat nieuws ging over dat die keuringen zo achterliepen, niet hoe achterlijk het systeem is