Stel je persoonlijke vraag #55

Ja ik wil eigenlijk ook zeggen ach het is maar kleding maar als het mijn Molang shirt is moet ik wel even slikken denk ik, het meeste is inderdaad volledig inwisselbaar

2 likes

Van dit alles zouden me de sokken echt het minst boeien en ik ben best een pietje precies met de was. Als ik de was gesorteerd heb is het nog net geen regenboog van stapeltjes kleuren, maar een witte sok per ongeluk bij donkere was kan ik niet wakker van liggen. (Andersom waarschijnlijk wel, want mn mooie witte tshirt hoeft niet grijs te worden)

5 likes

Oh maar ik vind dat dan juist balen!! Ik had zo’n chill wit tweedehands overhemd en er zat pas per ongeluk een gekleurde sok bij die was en ik krijg het er niet meer uit, maar ik ga dat overhemd ook echt niet meer opnieuw kunnen vinden elders. Terwijl ja in geld heb ik er waarschijnlijk minder dan 10 euro voor betaald haha

7 likes

Jaaa is wel even pijnlijk; maar dat vergankelijke maakt het ook weer mooi toch? Het hoort imo ook een beetje bij het proces van kleding met meerdere meerdere eigenaren door de jaren.

Ik denk dan ik ben het toevallig tegengekomen en (even kotsen in je hart) heb er even van mogen genieten en dan is het nu weer voorbij :dizzy:

Omdat je er ook niet bewust naar op zoek bent als je het koopt en mocht er net iemand anders eerder zijn geweest, of je net toevallig die dag niet ging winkelen, had je überhaupt nooit geweten dat het kledingstuk had bestaan, ja daar zit toch een soort schoonheid in?

Dat vind ik dan anders dan als je heel lang hebt gewikt en gewogen over een duur iets waarvan je de collectie etc kent. Vind dat een heel ander proces.

Edit: @issa ben benieuwd naar jouw mening hierover haha

1 like

Ik ben zelf heel precies met de was maar mijn vriend gooit alles door elkaar (hij vindt zelf dat hij sorteert maar er zit altijd wel een wit tshirt bij de bonte was). Ik had laatst hele fijne nieuwe witte sokken gekocht, in de was gedaan en alle acht nieuwe sokken waren daarna grijs. Ze waren niet echt duur maar vond het toch zonde en jammer ondanks dat het maar sokken zijn. Ik wilde nog nieuwe kopen maar ze hadden ze natuurlijk ook niet meer

1 like

Als een paar sokken verkleurd is accepteer ik gewoon de nieuwe kleur. Maar ik kan wel onredelijk balen als van een leuk paar 1 sok verkleurd is en de andere niet mee is gegaan in die was :cry:

1 like

Ja als ze allemaal niet meer wit zijn dan snap ik wel dat je baalt!

Wist je dat als een kraai jou als een bedreiging ziet en je aanvalt hij dat kan blijven doen omdat ze je herkennen? En dat kraaien dit onderling aan elkaar doorgeven waardoor ze je zelfs jaren later nog kunnen herkennen en aanvallen?

• Ja ik wist dit
  • Wow new fear unlocked

0 stemmers

Ben je weleens aangevallen door een kraai?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Word je liever op je hoofd gekakt door een duif of aangevallen door een kraai?

• Vogelkak van duif
  • Aanval van kraai

0 stemmers

1 like

Ben jij een goeie huisdiereneigenaar?

• Nooit huisdieren gehad
  • Nee
  • Ja

0 stemmers

Heb je ooit schaamte gehad over hoe je met een huisdier bent omgegaan?

• Nooit huisdier gehad
  • Ja en terecht
  • Ja en onterecht
  • Nee en terecht
  • Nee en onterecht

0 stemmers

2 likes

I mean… nu wel. Maar als kind had ik een konijn en dat is vet zielig om er maar één te hebben (weet ik nu). Dus vroeger eigenlijk niet.

19 likes

Mensen die een huisdier nemen (voornamelijk een hond) en dan mega vaak op vakantie gaan (zonder het dier). Snap dat echt niet.

3 likes

Ik had ratten als kind en ik wist totaal niet hoe ik daar voor moest zorgen dus ze hadden een veel te kleine kooi en weinig interactie want na een paar weken was ik er al op uitgekeken, echt een heel zielig bestaan kan me daar nog naar over voelen.

2 likes

Nu geen huisdieren maar als kind een konijn gehad. Dat zat (weet ik nu) in een veel te klein hok alleen en ongelukkig te zijn. Dus ja, daar schaam ik me voor. Dat beestje verdiende beter dan wat ik kon bieden.

4 likes

haha ik vind je gedachtegang heel mooi maar voor mij zou dat niet zo werken, als ik heel blij ben met een kledingstuk wil ik dat gewoon voor altijd houden, of ik er nou per ongeluk tegen aan ben gelopen of niet. en zou dan veel meer balen als het iets is dat ik niet of heel moeilijk zou kunnen vervangen, en ik blijf dingen echt lang missen en jaren nog naar vervanging zoeken. dus ja nee ik laat dat niet los als ah leuk dat ik je tegen ben gekomen bedankt en tot nooit nu bestaat dit perfecte ding dat ik voor altijd wilde houden niet meer in mijn kledingkast.
zeker als het dan kapot oid is, bij kwijtraken kan ik nog hopen dat iemand anders er dan plezier van heeft en het als een circle of life zien maar als het gekrompen of verkleurd is is ie gewoon vermoord :joy:

10 likes

Kraaien kunnen hun haat voor je zelfs doorgeven aan hun baby’s. Een man probeerde ooit een kraai weg te jagen met een stok: de hele bende heeft toen achterhaald wat de busroute en rijden van zijn commute waren en hebben de man jaren opgewacht en aangevallen. Uiteindelijk moest hij verhuizen.

37 likes

Ik hou zo van kraaien. :joy: Dit is toch heerlijk unhinged.

22 likes

Hier hetzelfde maar dan met een gerbil. Gewoon gehaald in een dierenwinkel ook en wat was ik helemaal, 14 ofzo. Eigenlijk vond ik het ding doodeng ook nog, echt zo stom dat ik die zo mee kreeg. Later heeft iemand hem opgehaald diegene had veel ruimte en wist wel wat ie ermee moest. Arm ding :mouse:

5 likes

En als je jezelf eraan overgeeft stoppen ze daarna dan? Of is ‘t sowieso een verloren zaak

Hebben ze zijn nieuwe adres niet kunnen achterhalen? :joy:

2 likes

Een van mijn 3 bucketlist dingen is vrienden worden met een kraai. Dan kan hij aan z’n vrienden vertellen dat ik niet aangevallen mag worden en krijg ik cadeautjes.

13 likes

Dit is nog best moeilijk! Ik probeer elke winter weer de eksters in mijn tuin te afgoden zodat ze me mogen, maar ze zijn nog steeds bang voor me :sob:

1 like