Stel je persoonlijke vraag #55

Mensen die hun oude huisdier dumpen voor een nieuwe :sob::sob::sob:

1 like

Haha ik:

9 likes

Hecht je je aan je spullen?

• Ja :sob::heart:
  • Nee

0 stemmers

Dit is een uitnodiging om je lievelingsspullen te delen.

2 likes

Hoe langer ik het heb (en dus hoe ouder en hoe meer versleten) hoe erger ik eraan gehecht ben. Twee jaar terug brak het frame van de fiets die ik al 15 jaar had doormidden (dus echt beyond repair) en ik heb echt gejankt terwijl het een oud ding was inmiddels en ik via fietsenplan van werk redelijk makkelijk aan vervanging kon komen :")

@Zemraluani oke dit is wel een mooie manier van naar de cyclus van tweedehands spullen kijken, ik ga proberen dit te implementeren zodat ik niet weer van slag raak van een oud ding wat doorslijt :")

7 likes

Ik ben gehecht aan mijn spullen in die zin dat ik m’n best doe zuinig met m’n spullen om te gaan en te repareren als mogelijk, ze zo lang mogelijk gebruik “dit heb ik al zo en zo lang” etc.

Ik hecht niet aan meer, meer, meer spullen zeg maar.

10 likes

Zo bedoel ik 'm idd, zal het er even bijzetten. @Chuckie ohhh ik ben ook mega gehecht aan m’n fiets. Heb 'm al 20 jaar! <3

3 likes

Ja, vooral meubels. Lakenkast, Perzisch tapijtje en tv-meubel (Pastoe :ok_hand:) van m’n oma geĂ«rfd, vind het fijn om haar zo om me heen te hebben. Onze eettafel heb ik op m’n 11e als bureau gekregen en is sindsdien altijd met me mee verhuisd. Kinderstoel waar mijn moeder nog als kind in heeft gezeten, daarna ik en nu mijn eigen kind: zal ik ook persoonlijk voor zorgen dat deze nooit uit de familie gaat.

Ik ben veel verhuisd in mijn jeugd dus meubels waren de stabiele factor. Ik houd ook erg van meubels met herinneringen. Die lakenkast stond vroeger bijvoorbeeld in de zitkamer van mijn opa en oma. Al hun mooie glaswerk stond erin én de koekjes en snacks. We mochten nooit vragen om snoep haha dus als die kast dan eindelijk eens openging :raised_hands::star_struck::raised_hands: Dan kregen we nootjes in een veel te mooi bakje. Dus ja als ik die kast zie dan zie ik meteen de woonkamer van mijn oma en opa en allemaal herinneringen in dat huis.

Met servies heb ik het ook trouwens.

16 likes

Mijn boeken :heart:

4 likes

Oh man ik heb nog meer bijzonders

Een pinguĂŻn is

• Een vogel
  • Geen vogel

0 stemmers

Ik wil hier even aan toevoegen dat het ook andersom werk, als je lief bent voor kraaien onthouden ze dat ook. Dus wees niet bang voor ze, wees lief voor ze. En als je mazzel hebt gaan ze je dan nog cadeautjes geven ook.

12 likes

Wat is het dan wel als het geen vogel is??

5 likes

Een gedrocht

2 likes

Ik dacht een zoogdier :joy::skull:

1 like

Ja dat vroeg ik en toen zei ze ‘Weet ik veel maar geen vogel’

1 like

Maar ze leggen eieren? Haha

4 likes

Op het eerste gezicht hecht ik superveel waarde aan mijn spullen. Ik ben het type dat heel blij wordt van mooie spullen, moeilijk afstand kan doen van boeken die ik niet meer lees (maar wel een fijne herinnering aan heb) of kledij wat te klein is geworden, altijd overpackt op vakantie
 Maar toen ik een tijd geleden geconfronteerd werd met een grote brand bij de buren waarbij het risico bestond dat mijn huis mee zou afbranden (er zijn uiteindelijk 3 huizen afgebrand maar het mijne gelukkig net niet), was ik verbazend kalm en was mijn enige gedachte “het zijn maar spullen”. Ik had in principe nog naar binnen kunnen rennen om iets uit mijn huis mee te nemen, maar ik wist oprecht niet wat. Ik had mijn katten kunnen redden en de rest kon me gestolen worden.

9 likes

Ik heb wel een aantal spullen waar ik waarde aan hecht en dat kan van alles zijn. Het meubelstuk in huis waar ik nu de meeste waarde aan echt is een kast die mijn ouders voor mij als commode gebruikt hebben. Deze kast heeft daarna altijd in mijn slaapkamer thuis gestaan en heb ik altijd meeverhuisd en zo heeft de kast al veel functies gehad. Inmiddels ben ik zwanger en gaan we deze kast nu gebruiken als commode voor ons kindje. (en hoop ik dat onze dochter de kast daarna ook wil houden)

1 like

Tja :smiling_face_with_tear: gewoon dom niet logisch hahaha

1 like

Een pinguin is gewoon een vogel. Kan niet vliegen en wel heel goed zwemmen, maar is gewoon een vogel. Wie gaf je deze informatie @PiuPiu ?

1 like

Mijn moeder haha

We hadden het over pinguĂŻns en ik liet iets vallen over vogel en zij zo
Echt niet

:joy:

2 likes