Sommige mensen eten gewoon geen vlees, maar dat betekent toch niet dat je ook geen vis ‘mag’ eten? Niet iedereen doet het vanuit een bepaalde ideologie ofzo
denk wel dat het feit dat pescotariër zijn een ding is er meer mee te maken heeft dat mensen vissen & schaaldieren als mindere wezens met gevoel en pijn zien dan de zoogdieren en vogels die we onder vlees scharen, glibberige vissen met enge kraalogen vinden we niet zo zielig als een aaibare koe met grote lieve mensachtige ogen.
De Yolanthe reality show
- Ga ik kijken
- No thanks
0 stemmers
ja dat is het meest crue eraan ![]()
las laatst ook dat door overbevissing van sociale vissen ze hun migratiepatronen & ‘spawning culture’ verliezen omdat alle oudervissen die miljoenen jaren aan kennis op hun baby’s moeten overdragen opgevist worden.
maarja wat we niet kunnen zien bestaat niet tot het te laat is…
Nee, dat hoeft inderdaad ook niet
Het is mijn zelfde verwondering over dat sommige mensen kip geen vlees vinden en dat wel eten als ze zeggen dat ze geen vlees eten. Nogmaals, zonder wijsneuzerig of moralistisch te willen doen. Was benieuwd waar het onderscheid tussen vis en vlees eigenlijk vandaan komt. Maar misschien dus gewoon culinair.
Edit: @issa @Rozevarken Ik zie jullie reacties nu pas. Ja, ik denk dat dat een grote rol speelt bij de keuze van mensen om wel zeedieren te eten, als de keuze om geen vlees te eten voortkomt uit moralistische redenen. Ik vind het zelf een arbitraire grens. Alsnog beter voor dierenleed en het klimaat om te minderen hoor.
Voor de pescotariërs (alleen invullen als je dus zo eet): wat is je beweegreden?
- Ik vind vissen en andere zeedieren gewoon niet zielig
- Ik vind vissen en/of andere zeedieren lekker
- Ik vind landdieren vies
- Ik heb niet echt een reden, maar eet gewoon zo
- Ik doe het om gezondheidsredenen
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Heb jij (niet je huisgenoten, je ouders thuis waar je mee opgegroeid bent) een hond?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo ja. Komt ie uit een asiel/was het al een bestaande hond van iemand/straathond etc
- Ja
- Nee ik heb deze specifieke hond gekocht/ is voor mijn consumptie gemaakt
0 stemmers
Ik omdat ik geen ja mag stemmen omdat mijn hond van mijn ouders is:

Nee maar ben wel opgegroeid met een hond dit wilde ik heel graag zeggen
nee maar ik heb wel een kat
Co-parenting!
Ben jij een hond?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Hahaha wow ik heb dit boek ooit eens gelezen en ondanks dat ik het me echt niet kan herinneren herinner ik me wel dat het vreselijk vaag was.
Ah leuk dat je het boek kent! Haha ja het is wel een vrij bizar verhaal maar ik vind het erg goed en tof geschreven. Zo goed bedacht ook.
Ja love it, vind haar nieuwe (onderland) ook erg goed maar kan hier niet aan tippen
Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen
Smeren jullie je benen in als je een panty draagt en het is zonnig?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Deze situatie is mij nog nooit overkomen, waarom zou je nu een panty dragen?
Moet een presentatie geven op werk en dat doe ik liever niet met blote benen ![]()
Ik draag dan geen panty haha. Weer om je benen in te smeren = blote benen weer