Stel je persoonlijke vraag #55

Ondanks dat mijn gevoel hetzelfde zegt: is het niet juist voor jongeren tot 25 extra schadelijk ivm de hersenontwikkeling?

4 likes

Ja absoluut, maar het stomme is dat m’n eigen ervaringen maken dat ik daar over (jongeren die 1-2 avonden per week veel drinken) dan toch denk: ach ja hoort er toch een beetje bij.

Ik vind het dan “erger” als het op afhankelijkheid lijkt of begint te lijken, maar de vraag is idd wat gezondheidstechnisch nou het ergste is. Het is allemaal niet goed.

5 likes

Ik heb deze in huis en gebruik hem niet in Nederland maar paar jaar terug in Malta had ik hem standaard vanwege zonneallergie en niet de hele tijd hoeven in te smeren. Het was toen elke dag minimaal 40 graden vaak 45 graden. Ik vond het echt top want niet die hele felle zon de hele tijd en een klein briesje werd ook versterkt. Dus je had steeds in ieder geval iets van luchtverplaatsing onder dat ding. Ik kon zo echt uren prima rondlopen terwijl als ik dacht ff snel iets halen dan was het echt direct veelste warm en superzweterig. Je kan hem ook als gewone paraplu gebruiken dus had hem niet specifiek met dit doel gekocht.

1 like

Ik dacht dat mee speelt of je uit kijkt naar het weekend/avond uitgaan om veel te drinken. Maar of dat dan net zo problematisch is als elke dag meerdere glazen drinken weet ik niet. Ik zou zeggen van wel als je vooral drinkt omdat je niet met dingen in je leven om kan gaan/je je het meest jezelf voelt als je drinkt/ontspanner bent. Dan denk ik als je psychische beter in je vel zou zitten dan worden die weekenden//avonden drinken minder belangrijk.

2 likes

Tien en Wil doen het ook, denk dat het de niche wel voorbij is.

1 like

Ja ik vind mezelf dan gewoon een matige drinker hoor. Wil bsst de discussie daarover aangaan in ruil voor een fles wijn.

4 likes

Ik dacht dat ik een matige drinker ben maar dat ben ik dus niet??? Jammer weer zeg

3 likes

Ik ben opgegroeid met best wel flink drinkende ouders (zeker 2 glazen per avond, elke avond) en vroeger vond ik dat normaal, maar nu eigenlijk niet meer

6 likes

Hier ook standaard een wijntje tijdens het koken, een wijntje (of meer tijdens het eten), port op de late avond.

Ik weet dat mijn moeder een tijdje helemaal gestopt is omdat ze vond dat ze teveel dronk. En daarna veel gematigder gaan drinken. Toen keek ik er niet van op, maar als ik terugkijk denk ik wel: standaard 3 a 4 glazen op een normale dag is vrij veel.

De grap is dat zowel mijn siblings als ik bijna niet drinken. Een keer een glas wijn als ik uit eten ga ofzo; als ik 5 glazen per jaar drink, is het veel.

1 like

Hebben jullie last van de warmte binnenshuis met de hogere temperaturen?

• Nee het valt mee
  • Ja een klein beetje
  • Ja
  • Gewoon nee hetzelfde als altijd

0 stemmers

Ik doe voor mijn gevoel weinig anders maar toch is het een stuk koeler dan vorig jaar met warm weer een aantal dagen boven 25 + in een jaren 30 woning.

1 like

Ik word gewoon altijd gestoord van het feit dat mijn slaapkamer ZO warm wordt vergeleken met de rest van het huis. Alles is op één verdieping, zowel mijn slaapkamer als de slaapkamer van mijn huisgenoot en onze woonkamer hebben ramen op het zuiden. Onze woonkamer heeft niet eens gordijnen, maar somehow wordt mijn slaapkamer het warmst?? lijkt gewoon niet echt door te tochten mijn kant op echt kut

1 like

Oja jesus, ik bedenk me wel dat we vorig jaar de deuren veel te veel open lieten staan binnen, en nu ben ik daar wel echt een strenge juf in geworden hoor ik. Alles direct DICHT :joy:

3 likes

Doe je wel overdag dan de gordijnen ervoor? Zodat je een beetje de hitte buiten laat. Ik ben nu daar nu best strict in en ik merk gewoon dat het beneden wel 2.5/ a 3 graden qua schelen als je het iig consequent doet.

Precies dit helpt tot nu toe aardig, meteen in de ochtend de boel dicht en ook dicht laten, het is hier nu maar 25,5 binnen dus dat is goed te doen nog

1 like

Ja mijn kamer is dus de enige kamer waar overdag de gordijnen dicht zijn (rolgordijn + gewone gordijnen), ik zit hier nu in het donker te werken haha. Maakt inderdaad wel veel verschil, maar ik merk toch dat het hier veel warmer blijft. Ik doe zodra de zon weg is van de ramen en het buiten afkoelt het raam open + ventilator aan om zoveel mogelijk door te luchten, maar onze ramen kunnen alleen op kiepstand dus dan lucht het halaas nog steeds beperkt door.

1 like

Ik heb sinds vorig jaar een plafondventilator en ik kan gewoon niet geloven hoe hard mijn levenskwaliteit erop vooruit is gegaan. Ik slaap elke nacht alsof ik in een briesje op het strand lig :desert_island:

13 likes

Ik heb te weinig tiet om een ‘underboob’ te kunnen creĂ«ren hahahaha

3 likes

Ik had er laatst ook een besteld maar die was megazwaar en mijn plafond is voornamelijk gips dus ik durfde m niet op te hangen :sob:

1 like

Heb je ooit in je leven zelfbruiner gebruikt?

• Ja, veel
  • Ja, zo nu en dan
  • Een enkele keer
  • Nooit
  • Weet ik niet meer

0 stemmers

1 like

1x, omdat we buiten zouden gymmen en ik me als puber schaamde voor mn witte benen. Toen die (ik dacht) dove gebruikt, maar iets te enthousiast geweest en meerdere lagen, niet goed verdeeld, op mn benen gesmeerd waardoor die er uit kwamen te zien als gevlekte wortels. Nooit meer zelfbruiner gebruikt daarna, haha.

2 likes