Stel je persoonlijke vraag #55

Ja excuses, weer een poll fout :joy: en welke dingen zijn dat dan die je wilt doen maar toch te spannend vindt?

Ik had wel een van die mooie wandelingen op Madeira willen maken naar een top, de pico ruivo, maar hoogtevrees. De wandeling die we deden was al spannend genoeg met alle richeltjes.
En zou ook wel willen duiken, maar op de een of andere manier lijkt me dat ook eng

3 likes

Het maken an sich hoeft niet eng te zijn :sweat_smile:

8 likes

Ik ben wel goed in vooraf Ɣlles willen uitzoeken/willen weten hoe iets zal gaan en daardoor allerlei (mogelijke) obstakels zien en het daarom (nog) niet doen/gedaan hebben, maar ik probeer dat steeds minder leidend te laten zijn en soms gewoon een sprong in het diepe te wagen.

4 likes

• Nou logisch zij hebben de tafel buiten gezet dan moeten zij hem ook kunnen gebruiken wanneer ze willen!
  • Lol nou nee deze tafel staat in de openbare ruimte dat kun je niet claimen

0 stemmers

Ik heb echt erge hooikoorts, maar ik woon sinds 5 jaar in een wijk in het bos, en het gaat dit jaar ineens veel beter!!?! Eerste keer in 15 jaar dat ik geen corticosteroĆÆden-spuit heb gehad en ik me goed kan redden met tabletten en neusspray. Kan natuurlijk dat ik er op mijn bijna 40e ā€œoverheen gegroeid benā€, maar denk dat juist constante blootstelling ook tot een soort natuurlijke desensibilisatie heeft geleid. :pray:

8 likes

En je kunt geluk hebben dat de bloeiers waar je de meeste last hebt juist in dat bos niet in de buurt hebt

Ja klopt, maar bij m’n ouders, waar het altijd een grote hooikoorts-hel was, lijkt het ook goed/beter te gaan. Hoe dan ook ben ik heeeeeel blij, echt grote ellende.

1 like

De vraag is denk ik vooral of ze recht hebben op die plek als iemand anders er zit, dus of ze mensen ā€œmogenā€ wegsturen.

Edit: Oh was een reactie op @Shaaar maar dat bericht is plots weg

Las verkeerd:) lang verhaal kort, claimen nee, de rest van de regels snap ik wel. Vind de toon wel heel irritant.

11 likes

Nou ik heb pas sinds 3 jaar hooikoorts geloof ik maar bij mn ouders in een hele bosrijke omgeving heb ik veel minder last van traanogen en ook niezen. Mn ogen zijn ook niet meer zo tranend en opgezwollen daar. Qua neusspray, helpt helaas niks

Heb jij last van hooikoorts?

• Nee
  • Ja
  • Een beetje
  • Wat is dat?

0 stemmers

Nee ik gun iedereen die in drukke steden en zeker op relatief smalle stoepen met meubels een eigen plek claimen blowende tieners op hun bankje. Dit is een heel specifiek type witte rijke aso shit dat ik erg slecht trek.

17 likes

Ik heb hooikoorts en ben ook voor zo’n beetje alles allergisch dus zolang er iets bloeit heb ik ā€œlastā€, maar het is met de jaren wel minder heftig geworden en nu is het met medicatie goed onder controle. Paar weken per jaar nog door m’n medicatie heen jeukende ogen/neus, maar lang niet zo heftig als vroeger. Dus relatief weinig ā€œlastā€ er van nu.

Oh dat is superfijn!

3 likes

Ik snap t niet helemaal, is dit een tafel die door gemeente oid daar is gezet en zij hebben geclaimd als hun eigen, of een tafel die ze zelf voor de deur hebben gezet? Indien dat laatste snap ik wel dat je er zelf wil kunnen zitten.

1 like

De openbare ruimte is niet ineens van jou als je er een meubel in zet.

1 like

Het zijn tafels die in de openbare ruimte staan. Aan deze gracht zit aan beide kanten een grasstrook waar meerdere van zulke tafeltjes of bankjes zijn neergezet. Er zit nog een weg (incl 2 rijen geparkeerde auto’s) en twee stoepen tussen de grasstrook en de woningen.

1 like

Ik zou zelf nooit zomaar op ā€˜iemands’ picnicktafel of bankje voor de deur gaan zitten, ja tenzij je bijna flauwvalt ofzo dus ik zou het alleen maar royaal vinden dat je hier WEL aan mag zitten

8 likes

Ja maar dit is niet echt voor de deur? Althans als ik de instapost en @Anna88 goed begrijp denk ik dat het hier is, daar is dus gewoon een openbare grasstrook in de straat (niet direct voor de deur want daar zit nog stoep, parkeerplaatsen en een weg tussen).

3 likes

Ah ja ik weet even niet hoe ik daarover denk

3 likes