Stel je persoonlijke vraag #55

Nou ik heb pas sinds 3 jaar hooikoorts geloof ik maar bij mn ouders in een hele bosrijke omgeving heb ik veel minder last van traanogen en ook niezen. Mn ogen zijn ook niet meer zo tranend en opgezwollen daar. Qua neusspray, helpt helaas niks

Heb jij last van hooikoorts?

• Nee
  • Ja
  • Een beetje
  • Wat is dat?

0 stemmers

Nee ik gun iedereen die in drukke steden en zeker op relatief smalle stoepen met meubels een eigen plek claimen blowende tieners op hun bankje. Dit is een heel specifiek type witte rijke aso shit dat ik erg slecht trek.

17 likes

Ik heb hooikoorts en ben ook voor zo’n beetje alles allergisch dus zolang er iets bloeit heb ik ā€œlastā€, maar het is met de jaren wel minder heftig geworden en nu is het met medicatie goed onder controle. Paar weken per jaar nog door m’n medicatie heen jeukende ogen/neus, maar lang niet zo heftig als vroeger. Dus relatief weinig ā€œlastā€ er van nu.

Oh dat is superfijn!

3 likes

Ik snap t niet helemaal, is dit een tafel die door gemeente oid daar is gezet en zij hebben geclaimd als hun eigen, of een tafel die ze zelf voor de deur hebben gezet? Indien dat laatste snap ik wel dat je er zelf wil kunnen zitten.

1 like

De openbare ruimte is niet ineens van jou als je er een meubel in zet.

1 like

Het zijn tafels die in de openbare ruimte staan. Aan deze gracht zit aan beide kanten een grasstrook waar meerdere van zulke tafeltjes of bankjes zijn neergezet. Er zit nog een weg (incl 2 rijen geparkeerde auto’s) en twee stoepen tussen de grasstrook en de woningen.

1 like

Ik zou zelf nooit zomaar op ā€˜iemands’ picnicktafel of bankje voor de deur gaan zitten, ja tenzij je bijna flauwvalt ofzo dus ik zou het alleen maar royaal vinden dat je hier WEL aan mag zitten

8 likes

Ja maar dit is niet echt voor de deur? Althans als ik de instapost en @Anna88 goed begrijp denk ik dat het hier is, daar is dus gewoon een openbare grasstrook in de straat (niet direct voor de deur want daar zit nog stoep, parkeerplaatsen en een weg tussen).

3 likes

Ah ja ik weet even niet hoe ik daarover denk

3 likes

Ohh joh echt? ik heb zoiets van uhm wat claim je de openbare ruimte die niet van jou is? Je hebt geen recht hierop hoor.

Dit is overigens ook de straat waar mensen altijd zeiken dat andere mensen op HUN ligplek liggen met de boot (maar dat is dus niet een ding, het is een openbaar kanaal en iedereen mag daar liggen, jammer dat jij meestal op die ene plek ligt maar je hebt geen recht op een plek).

Echt struggles waarom erger ik me hier zo aan ik woon er niet eens :joy::joy:

9 likes

Ook al is het wel voor je deur? Ik kan letterlijk overal een stoel neerzetten met een briefje erop ā€˜van Grace’ maar dat betekent: niks. Ik snap best dat je buiten wil zitten maar dan neem je een stoel mee naar buiten of je zet een bankje neer (mag sowieso niet maar ok) alleen dan is dat stukje straat niet ineens van jou en mag iedereen er zitten.

4 likes

Oh ja nee ook voor je deur vind ik het belachelijk als concept hoor, verder dan een briefje met ā€œruim alsjeblieft je afval opā€ moet je gewoon niet gaan. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen: als er een bankje recht voor een woonkamerraam staat en er zitten mensen in die woonkamer bijv. zou ik me toch ongemakkelijk voelen om daar te gaan zitten.

2 likes

Je kan niet iets neerzetten op een openbaar stuk ruimte EN zeggen dat ie niet verplaatst mag worden. En dan doen alsof je aardig bent dat je em em deelt terwijl je em daar voor jezelf hebt gezet.

De oplossing hier voor de andere buurtbewoners is deze tafel vervangen door een andere waar een bordje op staat ā€œvoor iedereenā€

Lol rijke mensen denken echt dat alles hun gegund is en wij geven ze ook nog eens gelijk :sob::sob::sob:

7 likes

Lol ik las of zag ook dat Fabel in Amsterdam maar gesloten moest worden want ja de buurtbewoners hadden last van de wachtrij. Ja natuurlijk is Amsterdam superdruk dat weet elke gek maar holy shit Fabel is niet van jou en tief op naar je miljoenengrachtenpand.

4 likes

Wat dat betreft echt team nobody, want ik snap ook echt niet dat er mensen zijn die in een lange rij gaan staan voor friet. Doe normaal.

9 likes

Absoluut mee eens. Wie wilt daar zn tijd aan verspillen? Maar daar kan een zaak als Fabel ook geen ene f aan doen. Wat moet je dan doen? Ik denk dat ze doen wat ze kunnen.

Voor een speciaal hyped up sandwich/pizza/friet 2 uur lang in de rij gaan staan wachten:

• Ja dat doe ik! Ik ben een schaap
  • Nee joh ben je gek
  • Misschien voor een keer dan

0 stemmers

Als je niet wil dat iemand jouw tafel eventueel gebruikt dan moet je hem niet buiten zetten, moet toch niet gekker worden

2 likes

Heb jij Orlando bloom ooit in een film buiten Lotr of pirates gezien?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb ook die niet gezien

0 stemmers

Zo ja, was dat in de afgelopen 5 jaar?

• Ja een recente film
  • Nee echt lang geleden ook

0 stemmers

Hoe is die man nog relevant?

1 like