Ik gebruik het en niet voor de gezelligheid. Dus als iemand vragen heeft of oordelen. Ben benieuwd!
Ik was eigenlijk best wel teleurgesteld dat mijn endocrinoloog heel belerend ging zeggen dat hij het niet logisch zou vinden om zuke medicatie terug te gaan betalen, nadat hij het voorschreef. Ik vond dat best wel zuur desondanks dat ik het gewoon kan betalen. Gelukkig helpt het goed en ben ik 15kg kwijt op vier maanden en geeft het me de daadkracht om eindelijk te gaan zwemmen.
Als je een colposcopie moet ondergaan: ik zag er erg tegenop (want gynaecologische ingrepen worden altijd zo geminimaliseerd) maar ik heb er uiteindelijk helemaal niks van gevoeld. De eendenbek was ongemakkelijker dan de afname van de biopt.
Zolang de diabetici er niet onder lijden, wil ik gewoon makkelijk dunner kunnen worden. Lijkt me chill zo zonder voorwaarden
Nee dat laatste wel, de dokter belde in de avond ik moest direct de volgende dag een afspraak maken bij de gynaecoloog. Maar pap 4 is ook wel het laatste stadium voor kanker dus dat wordt wel serieus genomen. Pap 3 is gelukkig nog een stapje daarvoor, maar helemaal logisch dat je ervan schrikt. Weet je ook of het 3a of 3b is of moeten ze dat onderzoeken? Ik ken wel meerdere mensen die ooit pap 3 hadden en dat is allemaal gewoon goedgekomen en mijn pap 4 dus ook, misschien stelt dat je iets gerust.
Vind jij dat de hypotheekrente aftrek moet worden afgeschaft?
- Ja duh
- Misschien
- Nee
- Weet ik niet
- Wat
0 stemmers
nav deze reel, ik ga goed op deze energie sander on Instagram: "alle huurders met zelfrespect, kom op 10 mei naar het landelijke woonprotest van @woonprotestutrecht" beetje achterhaalde titel sorry
Graag hierbij nog even de vraag toevoegen wie zelf een huis heeft. #linkslullenrechtsvullen
- Ik heb een koophuis
- Ik huur
- Anders
0 stemmers
Ik heb een koophuis en mijn bruto en netto hypotheek verschillen enorm. Ik vind dat we echt veel geld terug krijgen door (o.a.) de hypotheekrente aftrek. Voor ons gaat het dus wel heel veel pijn doen als het (gefaseerd) zou worden afgeschaft, maar ik denk dat het het enige eerlijke is om te doen. Huizenbezitters hebben echt onevenredig voordeel hiervan ten opzichte van huurders. Lubach had hier laatst een goed filmpje over.
Ik heb er gewoon echt geen verstand van/ben er (nog) niet over ingelezen, dus daarom heb ik op “ik weet het niet” gestemd, maar wat ik mij afvraag is of/wat het huurders helpt om hypotheekrenteaftrek af te schaffen? Als kopers een huis hebben voor onderdak, dan vind ik het ogenschijnlijk niet zo gek of stom idee om de rente over de hypotheek af te kunnen trekken (omdat wonen een belangrijke universele behoefte is). Los van dat het inderdaad zo is dat kopers een absurd voordeel hebben tegenover huurders, en dat betaalbare woningen voor iedereen echt een eerste prioriteit moeten zijn.
Als hypotheekrenteaftrek afschaffen daar aan bijdraagt ben ik sowieso voor, maar ik zie dat niet helemaal. Die aftrek is voor ons op dit moment wel een belangrijke factor in dat we ons huis kunnen betalen
Ja het is toch verdorie van de zotte dat mensen met een eigen huis duizenden euro’s per jaar terugkrijgen puur alleen omdat ze een huis hebben (wat hoogstwaarschijnlijk toch al enorm in waarde gestegen is)
De hra is gewoon een mega subsidie om eigen woningbezit te stimuleren, terwijl woningbezit op de lange termijn altijd tot onbelaste vermogensopbouw leidt waar huur dat niet doet. Is echt niet te verantwoorden in een land waar particuliere huur ongesubsidieerd is. Daarnaast is het prijsopdrijvend (want mensen kopen duurdere huizen dan ze eigenlijk kunnen betalen).
En wat het huurders helpt? Het is 10 miljard per jaar. Je kunt dat als staat anders uitgeven.
@boonie Het is een belastingvoordeel waar je alleen recht op hebt als je een koophuis hebt. Je betaalt dus gewoon minder belasting als huiseigenaar. Als huurder krijg je dat belastingvoordeel niet. Dat is an sich al scheef. Daarnaast hebben woningkopers vaak ook meer geld dan huurders (ze kunnen immers een huis kopen in deze dure markt) die het voordeel mogelijk veel beter kunnen gebruiken. Bovendien kunnen mensen door de aftrek meer lenen, waardoor de huizenprijzen worden opgedreven wat het voor starters en huurder bemoeilijkt om ook ooit een eigen huis te kunnen kopen.
Veel experts pleiten ook voor een gefaseerde afschaffing, zodat mensen (zoals jij en ik) niet direct in de problemen komen met het betalen van de hypotheek.
Ik ben echt voor het afschaffen van hypotheekrenteaftrek. Echt absurd hoeveel geld hierin wordt gestopt door de overheid terwijl huurders hierin 0 meeprofiteren.
Ik vraag me wel af of ze dit ooit gaan doen aangezien experts dit al best lang adviseren maar er nog niks gebeurd is.
Tja, dat zal er ook van afhangen welke ‘ze’ er in de regering komen na de volgende verkiezingen
Oké ja goed idee!
En het is niet alleen dat je met HRA lagere woonlasten hebt, maar je krijgt ook bijv meer kinderopvangtoeslag dan zonder koophuis want je toetsingsinkomen daalt. Dus het werkt door op alle inkomensafhankelijke toeslagen.
Geloof jij dat maxima thank you zei ipv dat ze trump nadeed?
- Ja
- Ja, want het zou wel dom zijn om hem na te doen
- Twijfel
- Nee ze volgde haar intrusies
- Nee en ze moet er nu een andere draai aan geven vanwege politiek
0 stemmers
Stel je moet zeggen dat je ongesteld bent, vind je dat dan moeilijk?
- Nee hoor
- Ligt aan de mensen waarmee ik ben
- Ja
0 stemmers
En ik stuurde mijn man ook gewoon om maandverband, dat schijnt ook nog steeds een dingetje te zijn